Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark vinder guld i brok

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 120
Fra  Words Alive Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 13:50

Hej Ditte

He he, du brokker dig over at folk brikker sig. :-)

Du har gode pointer i din blog.

Efter 13 år i Danmark, synes jeg Danmark i hvert fald vinder det skandinaviske mesterskab i brok. (Jeg er norsk, og har arbejdet mange år i Sverige)

For mig at se er der en sammenblanding af intolerance overfor alt som er blot en smule anderledes (men mangel på indignation for de vigtige ting), bagtaleri (som er en form for brokkeri over andre), fastholdelse af retten til at håne andre (i Danmark kaldet ytringsfrihed), holde på retten til at gøre som det passer en selv til en hver tid og at affeje det autoriteter og kloge mennesker siger (med mindre det passer med egen synspunkter) samt en afstandtagen til andre mennesker (gennem den danske folkesport ironi).

Det er på alle måder en tabt kamp, at kæmpe i mod brok, desværre. Du vil jo aldrig få en brokker til at indrømme at hans/hendes adfærd er destruktiv overfor både sig selv og omgivelserne. Derfor vil vedkommende ikke forsøge at ændre det. Selv bliver du stemplet som en afviger hvis du ikke går med i brokkeriet på en arbejdsplads, for eksempel. Og selv blive udsat for bagtaleri.

Mvh Øyvind

Fra Århus
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 120
Fra  Words Alive Skrevet kl. 21:09

Hej Øyvind,

Mange tak for input. Jeg er især interesseret i dit input om, at du har bemærket, at vi danskere brokker os markant mest - sammenlignet med vores norske og svenske naboer. Det er tankevækkende og en uheldig førsteplads. 

Jeg har arbejdet sammen med en brokker, og det var virkeligt drænende. Man kan, som du skriver, ikke ændre på andre - men jeg er helt overbevist om, at nogle arbejdspladser har et mindre brokkende arbejdsmiljø end andre. Selvom det findes på alle arbejdspladser. 

MVH

Ditte 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)