Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan papegøjenummerplader betale sig?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Oct 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Firmakal Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer, 

Jeg skal hen og investere i en firmabil, som jeg også vil benytte privat – derfor skal jeg jo have papegøjeplader, men kan det overhovedet betale sig, hvis bilens værdi højst kommer til at udgør 25.000 kr.


Tak på forhånd.

Mvh

Omar 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Det kommer jo an på formålet med bilen? Er det en bil hvor du skal bruge plads til værktøj eller andre ting som er konstant i bilen og fylder så ja det kan godt svare sig.
Er det blot et transport middel for dig og din mappe hen til kunder er en hvidplade nok det rigtige valg så sparer du også misundelses afgift.

Vh Jacob Dalgaard

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Oct 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Firmakal Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen, der må da være et formål med papegøjenummerplader iforhold til den pris bilen nu koster eller lign. Det kan da ikke være selve godset/arbejdsredskaberne som man skal køre rundt med? 

Mvh
Omar  

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved privat anvendelse skal du min. Beskattes af 160.000 så det korte svar er nej.
Det vil bedre kunne betale sig at anskaffe den privat og tage kørselsfradrag/-godtgørelse afhængig af firma og beskatningsform.
Husk kørebogen og søg lidt rundt herinde om mulighed for fx. Momsfradrag, hvis der er tale om en varevogn under 3 tons (selvom den er privat ejet, dog kun ved personlig virksomhed efter VSO).

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger ikke af benyttelsen Omar, men nu svarede jeg udfra du skrev bilen ikke kostede mere end 25000 også skal du se det fra synspunkter jeg skrev. :)

Vh Jacob Dalgaard

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Oct 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Firmakal Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Jeg køber den privat :D 

Mvh

Omar  

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Omar.

Det var også det jeg nåede frem til i en tidligere tråd når det er til eget brug. Er det som medarbejdergode eller hvad man kan kalde det kan det jo godt betale sig, hvis medarbejderen vil lade sig beskatte naturligvis. Men som selvstændig kan det langt bedre betale sig at købe en gul eller hvidpladebil privat og så rykke den skattefri kørsel istedet. 

Mit regnestykke var med udgangspunkt i en gammel Mercedes ML´er til 50.000.- kr. Det viste sig så også at hvis jeg købte en af de tidligste modeller slap jer for den rigtig grimme misundelsesafgift. Men man kan så vende den rundt og sige at kører du nok i den i firmaregi så kan den skattefri kørsel mere eller mindre dække dine udgifter på den konto.

Fra Birkerød
Tilmeldt 2. Feb 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere i år talt med skat og de oplyser, at min enkeltmandsvirksomhed ikke kan trække noget kørsel fra i skat med en hvidpladebil. Den udgift kan jeg kun pålægge mine kunder.

Nicki

Nicki

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan føre kørebog og få statens takst på 3,73kr for de første 20000km i hvidplade bil

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicki Zilmer Nielsen:

Jeg har tidligere i år talt med skat og de oplyser, at min enkeltmandsvirksomhed ikke kan trække noget kørsel fra i skat med en hvidpladebil. Den udgift kan jeg kun pålægge mine kunder.

Nicki

Hvis virksomheden ejer bilen kan du alene trække udgiften fra. Hvis du selv ejer den er du berettiget til alm. befordring mellem hjem og arbejde og "kørselsgodtgørelse / -fradrag" (afhængig af beskatningsform) for de erhvervsmæssige kilometer.

http://www.tax.dk/pjecer/koerselsgodtgoerelse_selvstaendige.htm

 

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)