Jeg indgik for et år siden en aftale med et inkassofirma. Det viste sig efter et stykke tid at sælgeren havde lovet mere end han havde kompetence til. Efter en del tovtrækkeri lykkedes det mig at få skriftligt fra dem, at vores aftale stoppede og jeg fik abonnementsbeløbet tilbage. Dette måtte jeg dog lige have et andet inkassofirma til at hive hjem. Hver gang man kontakter dem, er det en ny medarbejder, og den tidligere medarbejdere man har talt med, har ikke haft kompetence til at indgå de aftaler, der er indgået! Ved ophør af aftalen havde jeg lige uploadet en ny sag. Denne har de bekræftet flere gange er stoppet hos dem, men jeg har flere gange fået at vide af debitor at han bliver ved med at modtage opkrævninger og rykkere fra dem, og nu har de sendt ham i RKI til trods for at han har indgået en afdragsordning med mig gennem min nye samarbejdspartner. Jeg har forgæves forsøgt at ringe til dem, men en telefonsvarer siger bare at de har for mange opkald til at besvare dem. Hvad gør jeg for at få dem stoppet. Det er jo ren chikane. mvh |
Send dine krav skriftligt i stedet for at ringe.
Din kunde bør ligeledes gøre skriftlig indsigelse mod kravet og RKI-registreringen fra det opsagte inkassobureau.