enig i, at behandlingstiden er for lang. Det er sådan en sjov ting, når den i princip altid er for lang og ikke svinger voldsomt op og ned, for med en oprydning en gang for alle, er det jo lige så let at ha 1 uges behandlingstid løbende som 8 uger. Jeg synes dog jeg ser den del med 3 uger for tiden, forudsat materialet der sendes ind er OK, og 3 uger tror jeg man kan leve med
Sikkerhedsbeløb tror jeg ikke jeg er ubetinget enig i, men ved jeg nok er i modvind. Det er jo dels branche afhængigt, de der sælger noget med typisk megen svindel rammes hårdest og så er det jo omsætningsafhængigt så det skal stå i et fornuftigt forhold til den omsætning man opgiver og vel justerer.
De penge der tabes, de tabes jo, og spørgsmålet er så bare hvem der skal betale. Nogen vil mene det skal ud på alle danske bankkunder (vi kan vel være enige om at bankerne eller nets ikke tager det af deres overskud) så maren i kæret der aldrig har set et kreditkort må betale med, eller om det skal ud på alle brugere af NETS kun, eller -om det via sikkerhedsstillelse skal ramme de som får tabet og ikke har villet ha 3d secure osv (som jeg mener fjerner sikkerhedskrav)
Det kan der sikkert debateres meget om, og det er muligt at der skal ses på beløbsstørrelse og risiko osv, men overordnet er jeg ikke så meget mod sikkerhedskrav for risiko brancher/varer
Jeg kender også en del af de store brugere, webshops som slet ikke fatter diskussionen og bare mener NETS er det eneste der duer for dem, og som faktisk også mener service generelt er god nok
Det er de små nye der har de store overvejelser, og ja jeg kan forstå ventetid er grim og sikkerhed kan være det
Dankort og NETS og hvad der svarer til PBS kan ikke ligge i andet end monopol bare og HVIS dankortet udgår og monopolet på det kort ophører en gang efter 2018, så tror jeg det vil skade samlet langt mere end gavne
De kan givet stramme sig op hos NETS men de fungerer jo for rigtigt mange
vh John Hannover