Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ewire lukket.

Side 30 ud af 49 (488 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
HVIS de var det i 2011 - så skal den ret være frataget dem på et tidspunkt fra 2011 og til 2013?

Ja, de har så mistet e-pengeinstitut klassificeringen i 2012, jeg ved ikke om den er blevet frataget dem eller de skal søge hvert år, men det kan findes i det lovstof vi så på tidligere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifølge Version2.dk har de i dag indgivet konkursbegæring til Finanstilsynet.

http://www.version2.dk/artikel/nu-er-det-bekraeftet-ewire-er-gaaet-konkurs-57379

Tilmeldt 4. Feb 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Ingen forbehold og revision tager ledelsens bedømmelse for fremtiden til efterretning hvad angår going concern - Der nævnes i nota, at det er en forudsætning for forsat drift at de nuværende aftaler og kreditfaciliteter kan opretholdes for 2013 og det er ledelsens vurdering, at det kan de, regnskabet aflægges derfor som going concern (de skulle måske ha været mere "concerned")

vh

Det virker noget spændende, at der ikke er taget forbehold deres økonomiske situation taget i betragtning. Bliver interessant at se om revisor påfalder ansvar.

Tilmeldt 13. Jan 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså - de har ALDRIG haft den rigtige fulde licens. Aldrig, heller ikke selvom de måske en gang skrev det på deres hjemmeside. ALDRIG punktum ; 0)

Tilmeldt 13. Apr 14
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Et er at de er konkurs -trist

Men at man ingen information overhovedet får hverken via deres side eller mail det er på grænsen til at være "flabet"

Tilmeldt 3. Feb 14
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars:

Ifølge Version2.dk har de i dag indgivet konkursbegæring til Finanstilsynet.

http://www.version2.dk/artikel/nu-er-det-bekraeftet-ewire-er-gaaet-konkurs-57379

Hej

Lidt tyndt af direktøren som udemærket vidste dette ville ske, bare at skide på sine kunder. Hvis jeg havde været direktør for firmaet, og vidste det var den vej det gik, havde jeg godt nok skrevet det ud til kunderne. Man kan håbe at folk husker navnet på direktøren så man undgår at have forbindelse med firmaer han er involveret i, i fremtiden. Simpelthen for lav moral at skide alle sine kunder et stykke, egoistisk.

/Niels

Tilmeldt 29. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu var et af direktøren sidste job jo som bartender hos Mash - så mon ikke han vender tilbage i den branche. Der må ligge en historie bag, at man som selskab indsætter en direktør med den baggrund...

Tilmeldt 13. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Da alle der brugte Ewire,var underrettet om at de var et E-pengeinstitut,og dermed sikret Deres penge,har jeg hermed et forslag.

Alle der har penge tilode underskriver et brev,som overgives til erhvervs og vækstministeren om at dække tabet under den oprettede

sikringsfond.

Sikringsfonden har en egenkapital ,stående i nationalbanken på 4 miliarder kr.Siringsfondens bestyrelse udpeges for 3år ad gangen

af erhvervs og vægstministeren.

Begrundelsen skulle være.

1.Store dele af underskoven af iværksættere og Web-choppere har anvendt Ewire som pengeoverførselsinstitut,Idet ventetid og krav

fra nets er uoverskueligt for nye iværksættere,og iøvrigt betraktes nets for næsten monopol p.g.a DK-kort.

2.Underskoven af iværksættere i Danmark,som vi skal leve af i fremtiden trues af mistet kapital,og det værste næsten af en eventuel

kundeflugt.

3. Det mest mærkelige er finanstilsynet ikke allerede i 2011-12 ruskede op i Ewire da Deres regnskab udviste underskud på over

  2 mill.Kr.

4.Finanssektoren i Danmark lever på tillid imellem os,og masser af iværksættere mister tilliden,hvis de mister Deres penge 

et sted i selve pengeoverførelsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

tanden11:
Da alle der brugte Ewire,var underrettet om at de var et E-pengeinstitut,og dermed sikret Deres penge,har jeg hermed et forslag.
Jeg tror langt fra alle var underrettede om det - og ved ikke en gang hvor længde det arkiv link hvor de selv hævdede det var aktivt, men det er desværre sådan, at de færreste brugere har brugt kræfter på at undersøge Ewire via finanstilsynet eller deres regnskaber som jo er tilgængelige for småpenge

Det er ikke for at forhindre en underskriftsindsamling, om end jeg ikke tror den fører til noget. Hvis Ewire har skrevet forkert på deres hjemmeside så kan det medføre ledelsesansvar oven i så meget andet, men heller ikke det tror jeg øger dividenden meget desværre

Hvis du vil ha gang i sådan et brev, tror jeg du skal lade det få sin egen tråd og også bruge facebook og google+ og hvad ved jeg. Måske først og fremmest se om du kan samle en kreditorgruppe som kan blive enige om, en måske fælles angrebsvinkel

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sæby
Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 7
Fra  IpFix Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim Vinberg

Har du erfarring med Paymill? 
Inden vi hørte om Ewire forsøgte vi længe at få et samarbejde op at kører med paymill, men uden held, det var som om at deres kommunikation er ret dårlig og der er utroligt lange behandlings tider derinde fra? Er det fakta eller har jeg blot haft en dårlig oplevelse?

Jeg har desuden rettet henvendelse til Swedbank, hvis de acceptere skifter vi over til ePay :)
 

Side 30 ud af 49 (488 indlæg)