Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AdBlock på Amino?? hermed en opfordring...

Side 2 ud af 10 (94 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

P43T:

Amino har gennem de sidste mange år udviklet sig fra at være et iværksætterforum, til at være en forretningsportal hvor hovedårsagen er $. Fred være med det, men at opfordre folk til at slå AdBlocker fra, er vel det samme som at opfordre folk til at fjerne deres 'Nej tak til reklamer' mærke fra deres postkasse, fordi deres forretninger ikke kan få det til at køre rundt, og de har brug for at folk læser deres reklamer... Lidt overdrevet efter min mening...



Du har tildels ret.
Da jeg startede Amino, var det et hyggeprojekt, som ikke kostede mig særligt meget.
Det gav så heller ikke den store værdi for folk, men bedre end ingenting.
I dag er Amino med datterselskaber, en virksomhed med 40 ansatte og vi hjælper hver dag ca. 40 små virksomheder med at finde ny revisor/advokat og vi har godt 100 hver dag der starter op gratis på Dinero, dertil har Amino vel godt 10 forskellige services, der rammes af 25 - 30.000 brugere pr. dag.

Det gør at vi naturligvis har fokus på penge, for der skal nogle ind for at finansiere det hele.

Men når det er sagt, er der også rigtig mange der får hjælp, de ikke før kunne få.

Og så får vi ikke en krone i tilskud noget sted fra...

Så jeg bliver da super glad hvis folk lader adblockere ligge hjemme, for det gør at vi bliver nødt til at lukke mindre ned for "ikke plus'er" :-)

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 4. Nov 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
@John og Martin
Med al respekt for alt det gode arbejde medarbejderene hos Amino udfører, og al den hjælp de tilbyder her på forummet, er det jo hinanden vi hjælper ved at svare på hinandens spørgsmål.

At Amino har startet Dinero, Agera og eventuelle andre selskaber op med henblik på at tjene penge er da helt i orden, og super at de kan tjene penge på de services. Men nu bliver Amino.dk altså oftest associeret med et iværksætterforum, og et forum er et sted hvor folk hjælper hinanden, eller lader være.

Naturligvis er der driftsomkostninger forbundet med at drive en så stor netportal som amino.dk, og disse omkostninger formoder jeg da også at de dækkes af Plus medlemsskaber + annonceringsindtægter. Men hvad har medarbejderne hos Dinero og Agera, samt deres udgifter, at gøre med annoncering på Amino.dk?

Jeg har så sandelig intet problem med annoncer på Amino.dk, og fred være med at mange nyder gavn af disse reklamer, og perfekt at Amino også tjene penge på disse annoncer, så de kan dække deres driftsudgifter. Men nu er jeg så gammel at jeg har været på nettet længe nok til at se den udvikling af annoncering (nogen vil nok kalde det spam :) der har været de seneste mange år, og jeg blokerer derfor konsekvent annoncer på ALLE sites.

At blive frataget den ret (ikke fordi Amino prøver på dette), er ikke fair i mine øjne. Hvis man ikke kan klare sig med de annonceindtægter man får baseret ud fra de personer der ser dem og bruger dem, må man spørge sig selv om man kan drive websitet alene på disse indtægter, eller om man må bruge andre indtægtskilder, som fx. Amino Plus medlemsskab.
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt et forsøg på at undgå alle de der reklamer :-) Ikke at jeg gider rode med adblocker og alt det der, men tit forlader jeg sider med for mange reklamer.

Måske var det en ide at lancere en tjeneste, der slukker for reklamerne i en given periode - mod betaling. Jeg kunne forestille mig noget klippekort-agtigt, hvor jeg betaler et beløb for at have muligheden for at slukke for reklamerne på en side i fx 1 eller 24 timer. De fleste af pengene skulle så gå til sideejeren, resten til dem der organiserer tjenesten.

Siderne skulle så findes i to udgaver, en betalings (reklameblokeret)  og en gratis (reklamefinansieret) version.

Tror efterhånden mange er åbne for at betale direkte i stedet for over varernes pris for ydelser. Måske er reklamefriheden på netflix mere end fritvalg det der trækker læsset :-)

Fra Odense
Tilmeldt 23. Jan 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 8 person

Hej Amino

Langt den største værdi fra Amino, kommer fra de andre brugere, som kan være behjælpelige med ideer og svar på spørgsmål. Det kommer altså fra forummet, og ikke de betalte services.

Zouheir Chreih:
Desuden arbejder vi i salget, hver dag på, at finde de helt relevante annoncører i forhold til jer for at give jer de bedste tilbud på markedet, og det ville sgu være ærgerligt at gå glip af et tilbud som i har brug for?
 

Dette anser jeg så som 100% varm luft. Jeg kan ikke afvise at i sorterer nogle annoncører fra, men jeg tør godt væde på at i accepterer 90% af annoncørerne med kyshånd, så længe de betaler. Ligefrem at påstå at i går vildt meget op i, og bruger vildt meget tid på at rode annoncører igennem er nok ikke sammenhængende med virkeligheden.
Zouheir Chreih:
og det ville sgu være ærgerligt at gå glip af et tilbud som i har brug for?

Find lige nogle bedre argumenter. Jeg har IKKE brug for Codans hacker forsikring eller et abonnement fra Telenor.

Brug i stedet flere kræfter på at give værdi til Amino+ og Amino Kapital. I dag syntes jeg personligt ikke at det er pengene værd.

Og så siger i det foresten og ret godt selv, nærmest som en direkte modsigelse af Zouheirs indlæg:
"* Lang færre reklamer i debatten. Ingen popups eller andre irriterende reklamer og væk med de to store bannere i top og bund = En hurtigere Amino, der er mere overskuelig." 

/Martin

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

ebbe:
Måske var det en ide at lancere en tjeneste, der slukker for reklamerne i en given periode - mod betaling.

Du mener ligesom et Amino Plus medlemsskab ;-)

ebbe:
Tror efterhånden mange er åbne for at betale direkte i stedet for over varernes pris for ydelser.

Det tror jeg Amino bliver glade for at høre, frem med kortet og tilmeld dig http://www.amino.dk/plus/ 

God weekend
/Brian 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Schadegg Rasch Jensen:

Cookie - John Hannover:
kan man ikke teknisk gøre, at hjemmesiden ikke fungerer hvis man bruger ad-blocker

Folk kan ikke skrive privatbeskeder når de har Ad-blocker på, så vidt jeg ved.

Men synes også det er trist at man udelukker reklamer på den måde, de er der jo af en årsag. 

Det kan man godt, men man skal indstille Adblocker til ikke at skjule knappen. Jeg går ud fra at Amino bevidst skjuler den for at fjerne funktionalitet fra brugere med Adblocker, som ikke kan finde ud af at ændre adblockers indstillinger. Dette er en fin idé, hvis folk så samtidig var klar over, at det er adblockers skyld. Der burde stå en Besked med "Fjern adblocker for at sende beskeder" eller lignende.

Det er let at være efter folk med adblocker. Jeg forstår godt problemet, jeg tjener selv ok på nogle reklamer, og adblocker ødelægger det forretningsgrundlag. På den anden side har hjemmesideejerne også et ansvar for at fjerne de reklamer som totalt ødelægger oplevelsen. Herunder reklamer som pludselig starter med lyd og video på fuld drøn. Det er sådanne reklamer, der for folk til at lede efter en løsning.

Jeg har selv adblocker, men har slået den fra på Amino og et par andre sider. Jeg skal dog gerne indrømme at den en gang imellem bliver sluttet til i perioder med irriterende reklamer der starter lyd. 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 6 person

Zouheir Chreih:
Så forstyrrende er de få reklamer vi har heller ikke... :)

Jo, det er de netop.

Og ganske som jeg har "reklamer og aviser nej tak" på min postkasse, bestemmer jeg suverænt om jeg vil plages af reklamer på nettet eller ej.

De bedste hilsner og god karma til dig også  Cool

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Zouheir Chreih:

Kære amino'er

som mediechef på amino er jeg lidt ked af den tendens som nogle er påbegyndt og flere som opfordre andre til AdBlock.

Amino er reklamefinansieret, og idet vi gerne vil yde den bedste service over for jer, udvikle sitet og debatten, så vil jeg opfordre til at man IKKE bruger AdBlock på portalen. Så forstyrrende er de få reklamer vi har heller ikke... :)

Desuden arbejder vi i salget, hver dag på, at finde de helt relevante annoncører i forhold til jer for at give jer de bedste tilbud på markedet, og det ville sgu være ærgerligt at gå glip af et tilbud som i har brug for?

De bedste hilsner og god karma

Måske hvis i viste reklame uden at spamme folk til, så ville det være til at holde ud. Jeg kan godt forstå dem som bruger AdBlock. 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

AdBlock Er der virkelig så mange som bruger det.

Nu har jeg været med på internettet stort set fra starten. Ja vi brugte dem da alle de pop up reklamer kom. Og det fik mange til at droppe dem igen.

Undtagen Amino og på mobil er det bare noget "Lo.t"

Det er ikke fordi jeg klikker på reklamer.

Men jeg har bemærket at mine øjne ser dem mere når det er reklamer som følger med også når man kører længere ned på siden.

Det er jo også et område som ikke er brugt på amino. Vi læser jo mange gange jo ikke kun noget i toppen.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Midsjælland
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 118
Fra  Vindues-Service Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg indrømmer gerne jeg bruge adblocker. Og det gøre jeg af den simple grund at i nogle gange har reklamer som fylder hele siden. Det irriterer min oplevelse på siden ligesom jeres pop up reklame er det værste. Klare mig fint uden de funktioner som er ramt af adblocker. Når jeg skal skrive privat besked slår jeg den bare fra. Så hvis i så gerne vil ha vi skal slå den fra så lad være og Spam os med reklamer. Nogen gange er det sgu værre end ekstrabladet. Fjern jeres pop ups og reklamer der fylder hele siden, så slår jeg den fra. 

Side 2 ud af 10 (94 indlæg)