Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AdBlock på Amino?? hermed en opfordring...

Side 4 ud af 10 (94 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin:


Reklamer med lyd man ikke har "bedt om" gør mig rasende. 

Fuldt enig!

Jeg bliver ligeså rasende over lydreklamer som jeg gør over spammail.

Som så meget på internetter så drejer det sig om at opføre sig pænt og anstændigt, og det mener jeg at Amino helt generelt gør. Rigtig gode grunde til at begrænse popups, cookies etc er den kontinuære nedbrydning af en computers performance, far alt det junk, tracking etc der laves.

Det er absurd at computere/internet forbindelser der mere end 200 gange hurtigere end da de fleste af os begyndte at bruge det, ikke kan åbne in internet side hurtigere pga alt det junk der ligger i koden.

Ingen internet side burde tage mere end et sekund at åbne. Det er en sørgelig udvikling at vore arbejdsredskaber skal ødelægges af websider der fylder dem med junk, og at man ikke selektivt kan holde skidt og kanel ordentligt adskildt. Ofte bliver vi tvunget til at behandle kanel (Amino) som skidt for at beskytte os.

/jens

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

enig - lydreklamer der starter med et brag når curseren passerer er drøn irriterende. Jeg kører dog min maskine uden lyd generelt, gider heller ikke skypes hvis jeg ikke lige sidder ved det. Jeg synes stadigt det er skudt over mål at være så fornærmet over reklamer i øvrigt - lidt bonnert 

Reklamer på politiken når jeg skal læse en gratis artikel finder jeg er et helt rimeligt tiltag og samme hos amino. Vist skal de steder tænke sig om hvor mange osv - og jeg synes fravælge de reklamer med lyd.

Iøvrigt kørte jeg adblocker en periode men den sinker da ganske meget i mange tilfælde og ødelægger en del, så den har jeg helt afinstalleret

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Højslev
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 129
Fra  Lethers Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke så svært det med reklamer. Men min MACPRO blæser vildt meget når der skal vises reklamer i stor stil. Hvis i vil tjene penge så tjen dem på abonnement. Fordelene ved at være PLUS kunde skal bare være så mange, at alle ønsker at være plus kunde :)

Lidt ligesom gratis regnskabsprogrammer der koster når man omsætter for et vist beløb eller ønsker de "gode" funktioner.

Man skal dog også gøre sig bevidst, at åbner man for den kasse der hedder betal for det gode indhold, ja så åbner man op for konkurrenter.

Iøvrigt tak for godt indhold og jeg vil foreslå jer at gøre det obligatorisk at slå adblock fra, det er jeg vant til fra andre sider. Men har i for mange reklamer så bliver i droppet, det kan Mac'en åbenlyst ikke håndtere.

Mvh

Rune

Jeg er ejer af Marketingsvirksomheden Lethers.dk. Online markedsføring og rådgivning til dig!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Amino.dk Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

..Og du fik ret :)

under alle omstændigheder vil jeg da sige at vi er ret aktive på at få de rette kampagner ind.

Vil nu mene at en IKEA erhvervskampagne er ret relevant, specielt når man starter en virksomhed og skal købe møbler. Hvem vil ikke spare 10%, på i forvejen gode og billige kontormøbler?

Der vil altid være nogle pro's og con's - uanset hvilke forslag man kommer med, og jeg tager al kritikken til mig, både den positive såvel som den negative, i bestræbelserne på at give alle vores brugere den bedste brugeroplevelse på amino.dk.

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Kan i ikke bare sætte baggrundsfarven på elementer der indeholder reklamer til en skrigende pink eller et for øjet irriterende mønster samt med tekst henover "støt amino, slå adblock fra".

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er et interessant spørgsmål og jeg synes det er særlig interessant hvis man mener, at man har en moralsk forpligtigelse til at se på den betydelige mængde reklamer på Amino.

Hvis vi fortsætter den logik, så har man vel også en moralsk forpligtelse til at klikke på reklamerne og vel også til at købe produkter af annoncørerne.

Amino står ikke alene med den holdning. Som én har nævnt, har f.eks. Politiken tilsyneladende en tilsvarende tilgang, hvor et pop-up/modalvindue afbryder læsningen med indholdet "Køb abonnement for at undgå at blive generet af reklamer fremover" - eller noget i den stil.

At spørgsmålet i det hele taget bliver taget op, peger for mig på de stigende udfordringer i markedsføring der afbryder folk, som f.eks. reklamer. I takt med at vores omverden i stigende grad bejler til vores begrænsede opmærksomhed, udvikler vi filtre til at beskytte os imod støjen.

Hvad gør annoncørerne så? Det samme som de har gjort siden de første TV reklamer for 60 år siden, for det er det de kan. De gør det bare mere, fordi kampen om folks opmærksomhed bliver større. Større og mere larmende reklamer, mere provokerende, listigere.

Jeg kender ikke meget til Aminos forretningsmodel. Blot vil jeg pege på, at det ligner et vildspor at forsøge at fortsætte kursen med meget støjende reklamer og at fjerne tekniske hindringer - som AdBlocker - for den støj man udsætter folk for.

Aminos ejere nyder en værdifuld velvilje, opmærksomhed og deltagelse fra mange mennesker. Udbyg den og brug den med respekt i stedet for at støje.

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kalder Thorborg og Zouheir virkelig det her for en shitstorm?

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvad der har været af indlæg, der evt. er blevet slettet, men debatten her har da været særdeles sober. Men jeg vil da give Thorborg så meget ret i, at den slet ikke skulle have været åbnet til at starte med, da den ikke fører noget godt med sig.

Men Zouheir lavede da især et selvmål med at sige, at jeres reklamer ikke er "så forstyrrende". Når man har pop-up reklamer, som aktivt skal gøres noget ved for at se indholdet på siden og baggrundsreklamer så brede, at man skal op over en opløsning på 1600 pixels i bredden for ikke at få en horisontal scroll bar i browseren som denne I kører pt. fra Meebox, så er det da så absolut forstyrrende.

Nuvel - Amino er ikke så slemme som EB.dk, men jeg vil stadig anse det for mere forstyrrende end det burde være.

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Zouheir Chreih:

Kære amino'er

som mediechef på amino er jeg lidt ked af den tendens som nogle er påbegyndt og flere som opfordre andre til AdBlock.

Amino er reklamefinansieret, og idet vi gerne vil yde den bedste service over for jer, udvikle sitet og debatten, så vil jeg opfordre til at man IKKE bruger AdBlock på portalen. Så forstyrrende er de få reklamer vi har heller ikke... :)

Desuden arbejder vi i salget, hver dag på, at finde de helt relevante annoncører i forhold til jer for at give jer de bedste tilbud på markedet, og det ville sgu være ærgerligt at gå glip af et tilbud som i har brug for?

De bedste hilsner og god karma

Jeg har i alt den tid Firefox har været min standart browser benyttet mig af AdBlock. Det skyldes alle de hjemmesider der benyttet sig af irriterende reklamer, og ALT for mange. Jeg har aldrig tænkt over at der måske kunne være reklamer her på Amino.

Jeg vil helt sikkert give det et forsøg, og slå AdBlock fra på Amino, vi skal jo støtte vores kære iværksætter portal! :)

Venlig hilsen/best regards:
Niluan - Nikolaj Lund Andreasen
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Amino.dk Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

fantastisk ..:) 

Vi takker.. 

håber du finder noget du synes er interessant.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Amino.dk Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gav blot Martin ret i at det ikke ville blive taget så godt i mod som jeg formodede.. :)

Har oplevet værre storme, i de 13 år jeg har arbejdet med online markedsføring.

Omkring din browser kan jeg ikke gøre så meget, men kan fortælle dig at ejerskabsformatet er det nuværende standardformat på tværs af alle medier (TV2, EB, BT, Borsen, EPN, Berlingske m.v.) så er ret overbevist om at det ikke kun er her udfordringen ligger? 

I så fald må du gerne skrive til mig på zc@amino.dk, med hvilken browser du bruger så vi kan se på om det har noget med optimeringen at gøre.

Side 4 ud af 10 (94 indlæg)