Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min tidligere arbejdsgiver piller mig i ........

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 8. Apr 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,er

Smile Min tidligere arbejdsplads har bortvist mig fra mit job da de opsnappende nogle oplysninger om min plan om at starte egen virksomhed.

Jeg var gået igang med planlægning og opbygning af min hjemmeside og lavet reklamer klar mens jeg passede mit arbejde.

Jeg kan oplyse med hoved på blokken jeg ikke har sagt noget til mine kunder !

Mit problem er så at jeg modtager en bortvisning hvor de påstår jeg har lavet markedsføring uden deres viden og vil stjæle deres kunder.

Her efter er 2 advokat breve med anklager om løgne og om jeg vil stjæle deres kunder ? 

Mit spørgsmål er til Amino,er er det forbudt at lave en hjemmeside, der IKKE er online og reklamer der ikke er udgivet. 

De har fundet ud af at jeg har cvr nr og måske fundet noget på netnationen om mit domænenavn som ingen kendte til i forvejen.

Jeg har ikke lagt min side op på søgemaskiner inu, men deres advokat påstår dette skulle være en lov overtrædelse og kræver erstatning hvis nogle af deres kunder går over til mig.  Jeg er helt blank men har talt med en Advoklat som påstår det samme, da han kan slå domænenavnet op.

Det skal lige siges at 4 personer i nærmeste familie kender firma navnet +  told og skat. Hvordan skulle man kunne kalde dette reklame når ingen kender firma navnet inu og intet er online ?    HjÆlp.. og  jeg håber der er en der har styr på markedsførings loven på nettet der give mig håbet tilbage, da jeg snart er ved at give op og inden min drøm dør helt hen.

Skype-Crying

Hilsen Schicam

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:48

Hvad er der af klausuler i din ansættelseskontrakt?

Tilmeldt 8. Apr 14
Skrevet kl. 21:50

Ikke en eneste :) 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:51

Det har ike noget at gøre med markedsføringsloven...

Det er et spørgsmål om du i din ansætteseskontrakt har lov til at drive virksomhed ved siden af dit arbejde - og om det du er igang med at lave er en konkurrerende virksomhed.

Ud fra det du skriver kan det godt lyde som om det er en konkurrerende virksomhed. Og så kan du godt være ude på tynd is - også selvom siden ikke er aktiv endnu.

/Jesper

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:52

Har du læst den NØJE igennem???

Hvis ikke der står noget i jeres kontrakt om, at du ikke må starte egen virksomhed. Så vil de have umådeligt svært ved at bestemme om du må det i din fritid!

Tilmeldt 8. Apr 14
Skrevet kl. 22:05

Jeg havde en meget tynd ansættelses aftale som min fagforening ikke kunne bruge til noget som helst.

Jeg startede mit cvr. nr. i ro og mag og vil i samme by starte firmaet op for mig selv sammen med en ven og uden at ha informeret kunder eller andre i vores omgangs kreds.

Jeg har vendt min ansættelses kontrakt med advokat og der står intet om den slags.

Det eneste jeg er på tynd is med, er om det er ulovligt at ha en lukket hjemmeside som ingen kender til ved mindre man kender firma navnet og søger efter dette. Ingen har kunne se noget eller søge noget.

(min reklame lå i min private skuffe)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 22:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Carsten Kvist:
Hvis ikke der står noget i jeres kontrakt om, at du ikke må starte egen virksomhed. Så vil de have umådeligt svært ved at bestemme om du må det i din fritid!

Det kommer an på, om det reelt drejer sig om en konkurrerende virksomhed. Mens man er ansat, er man underlagt loyalitetsforpligtelse og hvis man driver konkurrerende virksomhed, vil det kunne berettige en bortvisning/fyring.

Drejer det sig derimod ikke om en ydelse eller et produkt, der er i konkurrence med den nuværende arbejdsplads, er det som Carsten skriver indholdet af ansættelseskontrakten, der sætter reglerne for, om man må være selvstændig ved siden af sin ansættelse eller ej.

Men lad mig lige bemærke, at det altid vil være en god ide at cleare med sin arbejdsgiver, hvis man ønsker at køre selvstændig virksomhed ved siden af sit lønjob.

Tilmeldt 8. Apr 14
Skrevet kl. 22:11

Det er ikke et spørgsmål om at køre selvstændig virksomhed ved siden af sit job.

Jeg skulle rejse til den 1/4 og starte min virksomhed op den 1/5 og inden for samme branche. men helt fra bunden.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:13

Birte Andersen:

Carsten Kvist:

Det kommer an på, om det reelt drejer sig om en konkurrerende virksomhed. Mens man er ansat, er man underlagt loyalitetsforpligtelse og hvis man driver konkurrerende virksomhed, vil det kunne berettige en bortvisning/fyring.

Drejer det sig derimod ikke om en ydelse eller et produkt, der er i konkurrence med den nuværende arbejdsplads, er det som Carsten skriver indholdet af ansættelseskontrakten, der sætter reglerne for, om man må være selvstændig ved siden af sin ansættelse eller ej.

Men lad mig lige bemærke, at det altid vil være en god ide at cleare med sin arbejdsgiver, hvis man ønsker at køre selvstændig virksomhed ved siden af sit lønjob.

Njaaa... - Det kan være svært at henholde sig til loyalitetsforpligtelsen for noget kun familie og skat kender til! - Og denne forpligtelse topper jo, når han siger op, og går over i egen virksomhed.

Det er selvfølgelig klart, at hvis tidligere arbejdsgiver har ret i, at han har 'nævnt' sig selv som mulig leverandø over for tidligere arbejdsgivers kunder, så går den ikke. - Men det bærer det oprindelige indlæg absolut ikke præg af.

Jeg mener derfor at det må være uberettiget opsigelse, med mindre selvfølgelig der forelægger beviser vi ikke kender til!!!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Birte Andersen har ret i sin udlægning. Der er flere domme som støtter din arbejdsgivers fremgangsmåde. Du har en loyalitetsforpligtigelse overfor din arbejdsgiver. Den har du brudt ved at etablere virksomhed uden at talt med din arbejdsgiver.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)