Kære Amino'er, Jeg sælger varer over nettet til udlandet, primært til kunder udenfor EU. Det vil sige, at min moms ser således ud: - Købsmoms: Har jeg en del af, da alle vores råmaterialer købes i Danmark - Salgsmoms: Har jeg (stort set) intet af, da (stort set) alt vores salg er til 3. lande og dermed ikke momspligtigt (rubrik C). Forhåbentlig stiger min omsætning løbende. Det vil sige, at jeg skal købe flere materialer hvert kvartal. Mine salg vil naturligvis stige tilsvarende, men da jeg (stort set) ikke betaler salgsmoms, vil jeg antageligvis skulle have mere og mere retur i moms for hvert kvartal. Min bekymring er, at jeg har læst flere steder, at SKAT kigger ens virksomhed efter i sømmene, når man hvert kvartal skal have moms retur. Er det rigtigt? Selvom jeg gør mit bedste for at holde tungen lige i munden og gøre tingene korrekt når jeg laver regnskaber, vil jeg da helst ikke skulle bruge tid på at sende alt ind til SKAT. Mange hilsener Stephanie |
Der er massevis af eksportvirksomheder, som er i samme situation som dig. Hvis du bare sørger for at have orden i dit regnskab så vil du ikke opleve SKAT, som et problem.