Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kurser og undervisning Buisness, er der tilskud til dette fra staten?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Man skal stadigvæk kunne stå på mål for at udgiften vedrører den momspligtige del af en virksomhed. Sprog kan have betydning for salg/indkøb og dermed være relevant.
lyder som tag selv bord - men er givet korrekt som du beskriver det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:38

Tag selv bord? Fradrag for moms for udgifter der vedrører den momspligtige omsætning og som modsvares af at sælger skal afregne moms til SKAT. Det er symmetri som ved alle andre tilfælde med køb og salg af varer eller ydelser der vedrører den momspligtige omsætning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:00

jeg tror egentligt godt du forstod spørgsmålet Henrik, men helt fint - lad det ligge lidt i mørkeland  - hvornår man må tage momsfradrag for en uddannelse der ikke giver fradrag som omkostning i drift -- og hvornår man måske ikke må. Har du ikke et klarere svar, så der vel helt OK

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 09:33

Der er netop ikke symmetri imellem skat og moms. Du kan ikke skære tingene over en kam men skal vurdere hver ting særskilt.
Du har jo fx også skattefradrag for moms"omkostninger" hvis du ikke er momsregistreret, selvom der derved ikke er momsfradrag.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:44

ja det er jeg godt med på CEF - det jeg efterlyser og synes ligger lidt i mørkeland - er det mere konkret. Henrik skrev selv fra start, at man så må vurdere om der er momsfradrag på kurset hvis det ikke er med fradrag for omkostningen. Jeg efterlyser lidt forståelse af hvor grænsen går.

Er det nok at indehaver mener det er relevant med kurset - og så er der moms fradrag, uanset der måske ikke er skattefradrag?

Et par eksempler - som måske kan gi mig en ide om hvor grænserne kan ligge hvis I svarer på dem?

1

Handelsvirksomhed. Ejer vil lære kinesisk og tager kursus med moms. Skattemæssigt nok for generelt og/eller ny uddannelse til at give fradrag skattemæssigt - men ejer mener det er vigtigt hvis han skal til Kina - er der momsfradrag?

2

Massør mener det er vigtigt at komme i form og melder sig til fittness. Skattemæssigt næppe fradrag for udgifter til fittness - men masøren mener det er vigtigt at være i god form for at kunne massere godt - er der momsfradrag?

3

Samme massør køber en kano - for balancen er vigtigt for kroppen og arbejdet som massør. Næppe fradrag for skat - men - er der momsfradrag? 

Måske svar kunne gi en ide om hvor grænsen går for momsfradrag for den slags kurser?

vh John H

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)