Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der vil kigge dette igennem :)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er.

Jeg er nu igang med at stifte to IVS´er et holding og et driftselskab. Mens jeg venter på det vil jeg naturligvis gerne have styr på de praktiske ting, så jeg er 100% klar til jeg får CVR numrene og ejerbøger m.m.

Jeg er derfor gået igang med at bestille telefonnumre, visitkort osv. 

En af de ting jeg også er gået igang med er at lave en hjemmeside. Jeg har lavet følgende tekst som skal på hjemmesiden. Hver overskrift bliver et menupunkt.

Lad mig endelig høre hvad i siger, er der noget der er godt, er der noget der ikke er så godt :)

Forsiden kommer til at indeholde følgende tekst, og hver overskrift efter det bliver et menupunkt i menubaren.

Daltek IVS er et iværksætterselskab placeret i Vendsyssel, nærmere betegnet Brønderslev.

Vores kernekompetencer er konstruktion, udførelse af tekniske tegninger og dokumentation, som eksempelvis stress og styrkeberegninger af stålkonstruktioner, og maskiner/maskindele.

Dertil udfører vi også CE mærkning på dine produkter med alt hvad dertil hører heriblandt: gennemgang (og eventuel indkøb) af relevante direktiver, oprettelse af teknisk dossier, beregninger, risikovurderinger samt brugs og eventuel montagevejledning.

Danske virksomheder er i dag hårdt presset hvad angår disse ting, især har de ”små” virksomheder oplevet store udfordringer omkring de krav der eksempelvis er blevet skrappere og skrappere omkring CE mærkninger.

Her kan vi hjælpe, og sikre at dit produkt kan produceres efter dine kriterier og krav, samtidig med at det overholder alle moderne standarder. Vi kan også udarbejde alt materiale til brug for CE mærkning.

Koncept

Vores koncept er enkelt. Vi er DIN eksterne konstruktionsafdeling.

Optimering er virkelig det som det drejer sig om i disse dage. Vi kan igennem vores koncept hjælpe dig med at optimere din virksomhed, så du kun bruger penge på konstruktion når der er noget at konstruere, så du kan holde dine udgifter på konstruktion og udvikling helt i bund de andre dage om året.

Hvorfor er det en fordel at bruge os til din næste ordre ?

Det er en meget stor fordel at bruge os til din næste ordre, eller projekt. Det er det fordi en konstruktionsafdeling, eller tegnestue er meget dyr at opretholde år efter år. Måske har du allerede skåret ned på dette område, eller laver selv tegninger og teknisk dokumentation.   

Bruger du os til et konkret projekt, vil det konkrete projekt oppebære udgiften til teknisk dokumentation og CE-mærkning. Så snart det er udført har du ikke nogen løbende udgifter til eksempelvis dyrt IT udstyr, tegneprogrammer, personale m.m.

Med andre ord, betaler du kun for konstruktionsdelen, når der er noget at konstruere.

Vores klare målsætning ud fra ovenstående er klar: -at levere top kvalitetsarbejde inden for konstruktion og CE-mærkning, så de små og mellemstore virksomheder i Danmark ikke bukker under for det stadig øgende pres for at overholde krav og regler.

Vi kan hjælpe med en lang række ting i din virksomhed, både ved at overtage opgaven helt og holdent, eller ved at hjælpe i tider med travlhed grundet ordretilgang. Vi kan også påtage os del-opgaver, og det endda til aldeles rimelige priser.

Den største fordel får du hvis vi står for hele projektet. Det skyldes at en stor del af arbejdet i CE-mærkningen omhandler konstruktion. Så når vi alligevel konstruerer eksempelvis en maskine, så laver vi løbende store dele af materialet til CE-mærkningen og lægger i det tekniske dossier. Dermed spares der timer, og det betyder du sparer penge.

Produkter og ydelser

Det du får er Vendsyssels bedste konstruktionsteam som DIN eksterne tegnestue. Vi er ambitiøse, og kreative, og vi går målrettet efter at oparbejde en kundekreds der er 100% tilfreds, og dermed vil ønske at bruge os igen og igen.

Ren praktisk får du det som du gerne vil have det. Men medmindre der aftales andet vil du få:

Konstruktion:

Et ringbind indeholdende alle beregninger, FEM analyser, en komplet konstruktionsrapport, samt konklusion. Herunder også en liste over direktiver der skal efterkommes.

En vedlagt USB stick med alle filer som PDF samt 3D model i den filtype du ønsker.

Tekniske tegninger:

Et ringbind med alle tekniske tegninger og styklister printet ud på A4. (*)

En vedlagt USB stick med alle filer i det format du ønsker, standard leverer vi PDF og DXF filer.

(*)= Igennem en samarbejdspartner kan vi få udskrevet helt op til A0, dog mod merpris.

Teknisk dokumentation:

Et teknisk dossier indeholdende dokumentation på alle til projektet relevante halvfabrikata, samt dimensionering heraf.

En teknisk rapport der beskriver problemstillinger, og løsninger, samt konklusion.

En USB stick med kopi af alt ovenstående på PDF.

CE-mærkning:

Et teknisk dossier komplet indeholdende alle ovenstående tre elementer: konstruktion, tegninger, teknisk dokumentation.

Hertil en komplet risikoanalyse med tilhørende rapport.

En færdigudarbejdet overensstemmelseserklæring hvor du blot skal skrive under som producent.

En USB stick med alle filer til ovenstående i PDF og DXF format.

Ønsker du at få udleveret filer i andre formater end de her nævnte gør vi gerne det.

Priser

Kort og godt, det koster 550.- kr. i timen + moms. Og det er uanset om vi skal tegne arbejdstegninger, eller foretage CE-mærkning, eller stå i arbejdstøjet i dit værksted og måle emner op.

Prisen inkluderer alt, herunder vores udgifter til tegneprogrammer, oprettelse af teknisk dossier osv. Det betyder at der ikke ligger nogen skjulte priser, eller gebyrer gemt. Du betaler for hver påbegyndt time, og når du bestiller hos os vil vi altid komme med et overslag på tidsforbruget.

Vi giver ikke fastpris tilbud, men vil gerne indgå aftaler om lofter for vores tidforbrug.

Vi tror på den personlige kontakt. Derfor foretrækker vi at mødes hvor vi i ro og mag over en kop kaffe kan aftale det videre forløb.

Ansvar

Skulle vi have været så uheldige at lave fejl på en tegning eller andet retter vi naturligvis dette uden meromkostninger for dig.

Vi sikrer konstant en meget høj kvalitet internt, og vi vil oftest også ved afleveringen ønske et møde med dig, eller en fra din konstruktionsafdeling hvor vi sammen løber tegninger og dokumentation igennem.

Dette gør vi netop for at sikre at en eventuel fejl bliver fanget før produktionen starter.

Hvem har ansvaret hvis der er fejl?

Hvis du eller din konstruktør har godkendt vores materiale, ligger ansvaret alene hos dig. Rettelser herefter vil blive anset som revisioner til eksisterende tegninger, og vil koste normaltakst at få udført. Det er også derfor vi stærkt anbefaler at vi afleverer vores arbejde til dig personligt, så vi sammen kan sikre at du modtager et stykke fejlfrit arbejde af højeste kvalitet.

Spørgsmål

Du er altid velkommen til at ringe til os for at spørge om konkrete ting. Der er dog spørgsmål som vi ofte hører og kan svare på herunder. Er dit spørgsmål ikke her, eller ønsker du en uddybning på noget af nedenstående er du hjertelig velkommen til at kontakte os telefonisk, eller via e-mail.

FAQ

Bruger i mit tegningsnummer og stykliste?

Nej det gør vi ikke. Vi bruger vores eget system, der i øvrigt er meget enkelt og overskueligt. Der medfølger altid en blanket der forklarer hvordan systemet er bygget op.

Vi bruger vores eget system for at spare dig for tid og dermed penge. Skulle vi sætte os ind i alle vores kunders lokale systemer ville det ganske enkelt tage for lang tid.

Du har dog mulighed for selv at omdøbe de tegninger du køber af os da du altid vil modtage en USB stick med alle filer, herunder også tegninger.

Hvad er en CE mærkning ?

En CE mærkning er en form for kvalitetsstempling af dit produkt. Det er også ulovligt at sælge og eksportere et produkt der ikke er CE mærket, så med andre ord, det du laver SKAL være CE-mærket.

En CE mærkning består ud over et klistermærke på dit produkt med CE logo af følgende elementer:

Et teknisk dossier med al teknisk dokumentation

Beregninger der viser at produktet er i overensstemmelse med de direktiver det hører under

En risikoanalyse for at sikre at du har tænkt på sikkerheden i dit produkt

En overenstemmelseserklæring hvor du som fabrikant skriver under på at produktet er udført efter gældende standarder.

Hvorfor skriver i ikke under på overenstemmelseserklæringen?

Det kan vi godt, men ved lov er det fabrikanten af et givent produkt der står som ansvarlig i sidste ende. Derfor er det dig der skal underskrive den.

Vi har dog vores firmanavn og kontaktoplysninger på den også såfremt der skulle være spørgsmål.

Hvad skal jeg bruge det tekniske dossier til ?

I forbindelse med CE-mærkning skal man ved lov gemme det tekniske dossier i en periode på 20 år efter det produkt det tekniske dossier beskriver er udgået af produktion. Så du skal som sådan ikke bruge det til noget, du skal blot gemme det.

Vi tilbyder at deponere en kopi eller det originale dossier i en bankboks mod et mindre vederlag.

Hvad sker der hvis jeg ikke har et teknisk dossier, og jeg alligevel CE-mærker mit produkt.

Så sælger du faktisk et ulovligt produkt. Det kan i vid udstrækning godt lade sig gøre at der ikke er nogen der opdager det. Der hvor du løber en meget stor risiko er hvis dit produkt er involveret i personskader. Ved personskader vil forsikringsselskabet som har arbejdsskadesforsikringen på den pågældende virksomhed gå produktet igennem. Her vil de også typisk kræve at se det tekniske dossier for at sikre sig at du har produceret noget der er sikkert, og i henhold til gældende regler. Finder de at du ikke har opfyldt kravene til CE-mærkning vil du og din virksomhed blive stillet til ansvar, og typisk få bøder på mellem 10 og 50.000kr. Dette er dog ikke så slemt som i udlandet hvor bøderne nemt kan komme op omkring en halv mio kr.

Men arbejdstilsynet har en tendens til at tilbagekalde produkter der ikke er sikre, og her kan du risikere at miste rigtig mange penge. Der er set eksempler på, her i Danmark, at der er tilbagekaldt for 100 mio. kr. maskiner. Forestil dig at et produkt du har solgt mange af bliver tilbagekaldt, og du skal betale erstatningskrav til alle de virksomheder der nu ikke kan benytte dit produkt, samt du vil miste disse kunder på stedet. Det vil i langt de fleste tilfælde være meget svært at rejse sig igen efter sådan en sag.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)