Jeg står i et lille problem, hvor jeg ikke helt ved hvor jeg skal angive udgifter fra min virksomhed. Er det under tast selv erhverv? Eller skal man gøre det under ens private selvangivelse?
Nu er jeg ikke helt sikker på hvad du mener med at trække udgifter fra.
Men jeg går udfra at du er momsregistreret og dermed har et cvr nummer, når du er selvstændig erhvervsdrivende med cvr nummer, laver du jo løbende et regnskab, som viser dine indtægter og omkostninger. Dette regnskab vil så udvise enten et overskud eller et underskud på bundlinjen.
Har du et overskud angiver du dette i rubrik 111 på den udvidet selvangivelse, og har du et underskud angiver du dette i rubrik 112
Undskyld for mit forvirrende spørgsmål. - Men ja, du har forstået det helt korrekt.
- Men problemer ligger i, at virksomheden er lukket. Og jeg har før virksomheden lukkede, ikke fået angivet udgifterne. Er det muligt at angive udgifterne/omkostningerne, da virksomheden er lukket ned?
Det eneste du skal opgive til skat er om der er overskud eller underskud, så er ikke helt med på hvad det er for nogle omkostninger du vil angive til skat
Jeg står i et lille problem, hvor jeg ikke helt ved hvor jeg skal angive udgifter fra min virksomhed. Er det under tast selv erhverv? Eller skal man gøre det under ens private selvangivelse?
det er da nok så meget et større problem for det tyder jo på at du driver et I/S uden at vide at man skal føre regnskab. Nå, i alle fald, alle indtægter minus alle udgifter som direkte har med at skaffe indtægten og begge dele uden moms, giver dit resultat til skat
Ellers vil jeg råde til at finde en ekstern bogholder eller revisor der lige kan sætte det på rette spor - evt via www.agera.dk inden det går rigtigt galt
God vind med det, og tag læsningen stille og roligt, det er ikke så slemt
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER