Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændre I/S til enkeltmandsvirksomhed i praksis (flytte aktiver mv)

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jaidee:

Og i I/S'et skal ikke gøres noget, da de er med i et evt overskud og jeg derved betaler skat af dem der?

Nej - dit bankindestående hører til i balancen og påvirker ikke overskud/skat.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:16

Tak for alle svar.

Lige en ting mere.

Det jeg skylder i moms i det lukkede I/S skal jeg betale det på normal vis. Jeg mener, at hvis jeg nu har lukket I/S'et, kan jeg så godt logge ind på SKAT som I/S og betale udestående moms?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:37

ja det skal du kunne. Din nemID skal virke stadigt og du kan indberette og lave ændringer m.m. 

tidl ved jeg skat har sagt at det kunne ske at nemID lukkede en virskomhedssignatur, men at skat har bedt dem lade være med det i ganske lang tid. Skulle det ske, kan man altid få en tast selvkode tilsendt fra skat og komme i sin gamle virksomhed/selskab

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:19

Når jeg på Virk.dk vil oprette den nye enkeltmandsvirksomhed er et af punkter om jeg har købt eller overtager en tidligere virksomhed. Skal jeg sige ja til det, eller er det ikke relevant.

Jeg tager udstyret med over, så på den måde skal jeg vel?

Men jeg har jo ikke købt virksomheden, og har heller ikke planer om at overtage den, så på den led sælger jeg jo bare tingene fra en virksomhed til en anden, og skal altså ikke skrive det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:23

Jaidee:

Når jeg på Virk.dk vil oprette den nye enkeltmandsvirksomhed er et af punkter om jeg har købt eller overtager en tidligere virksomhed. Skal jeg sige ja til det, eller er det ikke relevant.

Jeg tager udstyret med over, så på den måde skal jeg vel?

Men jeg har jo ikke købt virksomheden, og har heller ikke planer om at overtage den, så på den led sælger jeg jo bare tingene fra en virksomhed til en anden, og skal altså ikke skrive det.

ja det vil jeg helt bestemt mene du skal selv om du ikke som sådan overtager - men det at du tager alle aktiver over - og vel uden moms og lukker det I/S du/I hidtil har haft - som også kan betyde goodwill og andet som skal kontrolleres - vil jeg bestemt mene du skal sætte kryds i rubrikken for overtaget

Du ser også om den reagerer negativt eller stiller spørgsmål som viser det er galt, men jeg er ret sikker, og kører den så fint igennem så er det ok

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10

Endnu et spm. i denne tråd.

Som tidligere skrevet er alle de ting jeg har købt til drift af firmaet straksafskrevet og står ikke som aktiver under balancen, men under Resultatopgørelsen - især under IT. udstyr.

Jeg har løbende købt ting over de sidste 4 år. Fx telefoner, som er gået i stykker og smidt ud. Jeg har Computer, iPad, Kamera osv, som skal flyttes over. Men skal alle småting også med over, såsom kabler og alt muligt? 

Altså er der en "bagatel" grænse, eller skal alt flyttes over som bruges nu, og alt der ikke bruges (forældes og smidt ud) ikke føres over.

Og kan jeg køre det hele samlet på en udspecificeret faktura til fx 50% af originalbeløbet, eller skal jeg vurdere hvad hver enkelt ting er værd?

Eller kan man i princippet bare købe det hele til nyprisen når det ikke gør noget forskel, da det sælges uden moms, og giver overskud i det gamle, og underskud i det nye.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:22

Du kan sikkert bare købe til nypris men skal det være korrekt skal du vurdere alt som bedst du kan  og alt skal med over til den værdi du nu engang seriøst (se det fra skat eller 3-part) kan vurdere det til

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25

Det er da noget af en arbejde for måske 100 posteringer inkl. alle de små. Men så må jeg gøre det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:48

Tak for hurtigt svar som altid, John.

Sidste spm.

De aktiver jeg sælger fra IS på faktura til enkeltmandsvirksomhed, hvordan betales de. Jeg laver en faktura i Billys Billing, som betales af det nye firma. Men så går kontoen i minus, men jeg har jo ikke nogle penge på bankbogen til at betale fysisk. Hvordan afstemmer jeg det i regnskabet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:55

Det er jo ikke usædvanligt og du må bare beskrive det i et aftale dokument

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)