Hej Jonas! Undskyld det sene svar. En hosted solution betyder at at din webshop platform ligger i et beskyttet miljø hos en udbyder som sørger for at opdatere din løsning og udvikle forskellige integrationer. Det modsatte som er open source f.eks Magento, Joomla, Wordpress er installationer som du typisk selv installere på en server som du så har hosted hos en udbyder du selv vælger. Begge løsninger har fordel og ulemper. Jeg nævnte det blot for at du kunne få en ide om hvad du vil kræve af dit system. Andreas fra Just Media har også givet et indspark på en hosted solution. Jeg er selv lidt farvet i denne sag så jeg vil helst ikke ind på en salgstale :-) |
Flemming Kjær Vibjerg:Det modsatte som er open source f.eks Magento, Joomla, Wordpress er installationer som du typisk selv installere på en server
Forkert. Utroligt mange webbureauer tilbyder opsætning af open source systemer, og rigtig mange tilbyder også open source som hostede solutions. Dvs, de sørger for opsætning, udvikling, hosting og vedligeholdelse.
Så den eneste forskel på lukkede og åbne systemer, er efterhånden åbenheden, dvs. i hvor høj grad er der mulighed for som kunde at skifte den ene udbyder ud med den anden. Vælger man at benytte open source, kan man meget lettere skifte udbyder, end man kan med et lukket hostet system.
Nu du henviser til Just Media som værende neutral deltager i tråden, så skylder du også at fortælle, at I er samarbejdspartnere.