Handler det i virkeligheden ikke om at din tid er penge og at hvis du skal tage en beslutning ang. forretning skal du gerne kunne sætte dig ind i tingene før du tager en beslutning? Sådan tror jeg de fleste har det. Som du så perfekt selv skriver, så må de hellere end gerne sende en mail. Jeg gik lige direkte i fælden for 2 måneders tid siden mht til tilbud jeg gav lov til at kontakte mig med, men de blev ikke sendt på mail, men via opringninger i stedet. Blev jeg gal? - Det tror jeg nok lige at jeg gjorde ;)
GOD DAG! |
Jo, Louise det er netop det, der er min pointe også: at sende et par mails som opfølgning
Se på et salg som en proces, hvor du er i dialog med kunden på tlf eller mail over et stykke tid.
Og der indgår MAIL som en supervigtig faktor, fordi du gir kunden et overblik på produktet og leverandøren.
Så en fremgangsmåde kan være superenkel:
Ring til emnet, præsenter kort dit produkt + firma ( tar vel cirka 1-2 min . ) , spørg om du kan sende lidt mat. på en mail, hvis emnet ikke kan se et behov overhovedet, så lad da være. men hvis kunden gerne vil se hvad du har, sender du en fin lille infomail /pdf / brochure , hvad du nu har .. Og så kan du sende en remindermail senere på ugen, og høre om hvor stort eller lille behovet er.
I virkeligheden er det ikke sværere end det ... Prøv selv. Jeg har fået kunder ud af emner der lå i leadpipeline i 3 mdr.. Så ting kan godt tage noget tid