Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forstår du elementær købs-psykologi ?

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 22. Mar 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Handler det i virkeligheden ikke om at din tid er penge og at hvis du skal tage en beslutning ang. forretning skal du gerne kunne sætte dig ind i tingene før du tager en beslutning? Sådan tror jeg de fleste har det. Som du så perfekt selv skriver, så må de hellere end gerne sende en mail. 

Jeg gik lige direkte i fælden for 2 måneders tid siden mht til tilbud jeg gav lov til at kontakte mig med, men de blev ikke sendt på mail, men via opringninger i stedet. Blev jeg gal?

- Det tror jeg nok lige at jeg gjorde ;)

GOD DAG! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:38

Jo, Louise det er netop det, der er min pointe også: at sende et par mails som opfølgning

Se på et salg som en proces, hvor du er i dialog med kunden på tlf eller mail over et stykke tid.

Og der indgår MAIL som en supervigtig faktor, fordi du gir kunden et overblik på produktet og leverandøren

Så en fremgangsmåde kan være superenkel:

Ring til emnet, præsenter kort dit produkt + firma ( tar vel cirka 1-2 min . ) , spørg om du kan sende lidt mat. på en mail, hvis emnet ikke kan se et behov overhovedet, så lad da være. men hvis kunden gerne vil se hvad du har, sender du en fin lille infomail /pdf / brochure , hvad du nu har .. Og så kan du sende en remindermail senere på ugen, og høre om hvor stort eller lille behovet er. 

I virkeligheden er det ikke sværere end det ... Prøv selv. Jeg har fået kunder ud af emner der lå i leadpipeline i 3 mdr.. Så ting kan godt tage noget tid

Fra Tranum
Tilmeldt 8. Dec 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 00:03
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Flemming

Meget interessant tråd.

Mine tanker for cold calls:

- kvalificer dine kundeemner. Du har måske defineret hvadslags virksomheder du vil sælge til. Branche, størrelse, geografi etc.

- vær forberedt på forespørgsel om at få ting på mail. Hav det klart, og send det gerne umiddelbart efter samtalen.

- hav dein kalender tilgængelig, hvis det kommer et møde ud af det 

- bestem hvad du vil have ud af samtalen. Close the deal, lov at sende mail, lov at ringe tilbage eller et møde.

- forbered en "elevatortale" med fokus på kondens behov. Læg godt med arbejde i dette. Hvilket problem løser dit produkt for kunden? Hvordan gør I dette, og hvad er det i sælger - til sidst. Første delmål er at gøre kunden interesseret.

- undersøg virksomheden, så du kender lidt til det de driver med

- lav et manus, gerne med nogle forskellige vinklinger og spørgsmål.

- hvis du får nej, så prøv at finde ud hvorfor. "Ikke brug for det, har anden leverandør, ikke tid til det nu"? 

- hvis du får lov at ringe tilbage om f.eks. 6 måneder, så skriv det ind i din kalender (eller et salgsopfølgningssystem)

Prøv forskellige teknikker. Men ikke skift hver gang. Bestem hvor mange chancer du vil give hver teknik, og dokumenter resultatet.

Hold øje med tallene. Med det mener jeg at det er nogle nøgletal som er vigtige.

Følger du de rette tal, kan du ofte forudsige din omsætning et stykke tid ind i fremtiden:

Hvor mange cold calls skal du have for hvert salg?

Hvor lang tid tager det i gennemsnit fra en cold call til et salg?

Hvis din salgsproces består at faste trin (Cold call, sendt mail, fulgt op per telefon, aftalt møde, afholdt møde) så hold øje med hvor mange prospects du haver i hvert step. Og om virksomhedstype (og produkt du vil sælge) påvirker processen. Du vil måske kunne se en sammenhæng mellem antal i de forskellige faser og omsætning over tid, og det er noget du kan styre efter. (Måske skulle jeg skrive lidt om hvordan man kan arbejde med dette på et tidspunkt.)

Sidst jeg drev egen virksomhed havde jeg 80% hitrate på cold calls, hvor mit definerede formål var et møde. De kendte ikke mig, ikke min virksomhed, og knapt nok det jeg promoverede, og desuden snakket jeg norsk. Det var rettet i mod CEO´s, bankdirektører etc, og det jeg lavede var Business Intelligence løsninger hvor det lykkedes mig pirre deres interesse.

Nu når jeg planlægger en ny virksomhed har jeg stor fokus på salgsprocesser og nøgletal.

mvh Øyvind

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)