Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte enkeltmandsvirksomhed til Tyskland?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Højbjerg
Tilmeldt 9. Nov 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Højrup Trading ApS Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er en af mange der driver en enkeltmandsvirksomhed og elsker det!

Jeg har en webshop som jeg driver fra stuen i hjemmet. Det går godt.

Jeg har et stykke tid synes at det tyske marked virker tiltrækkende, 

men ønsker samtidigt at holde fast i mine danske kunder.

Mine tanker går derfor på:

- Kan jeg registrere en tysk enkeltmandsvirksomhed, få et tysk momsnummer, lukke min danske enkeltmandsvirksomhed og så drive det hele fra tyskland?

- Kan jeg 100% undgå at skulle betale dansk moms, hvis jeg alligevel sælger til danske kunder fra min webshop? Der er vist noget med at omsætning over 280.000,- til Danmark udløser krav på at betale dansk moms. 

Jeg ville blive lykkelig over nogle erfaringer på emnet. Måske er der nogle der har lavet netop dette lande-skift :-)

Alle råd og erfaringer er velkomne!

Om ikke andet, så ønskes du en god weekend! :-)

Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 23:10

Hej Alex

Danmark har en af de højeste momssatser i EU. Det kan derfor være en fordel med momsregistrering i lande med lavere moms, da din virksomhed i så fald kan sælge til en lavere pris eller med en større fortjeneste. Så ja til det første.

Punkt 2 vil jeg henvise til nedenstående link:

http://www.lett.dk/Default.aspx?ID=1338&PID=5214&Action=1&NewsId=858

Jeg arbejder selv som revisor, men har ikke stor erfaringen indenfor sådan en omstrukturering, men jeg er sikker på at vores momsafdeling kan være med til at sikre:

- Den mest optimale struktur for din nethandelsvirksomhed med hensyn til betaling af moms, told og afgifter, og med hensyn til mindst mulig administration.

- Overholde lokale lovkrav.

- Opnå udenlandske registreringer for moms, told og afgifter, samt forestå løbende indberetninger i Danmark og udlandet.

Hilsen

Abdul

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det korte svar er at hvad opnår i småbesparelser sætter du til i administration og hjælp til at finde rundt i det tyske system. Du kan evt. lade dit danske enkeltmandsfirma  momsregistrere i Tyskland efter reglerne om fjernsalg. At flytte derned skattemæssigt - nej.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)