Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

problemer med at få en bankkonto?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle her på Amino

Vi står i en lidt træls problem stilling, det er at stiften af selvskabet er blevet nægtet at få en konto hos Nordea da de mener privat tilrådigheden ikke var stor nok, det forstår vi naturligvis ikke, men det så sådan det er men vi står så og har udføret nået arbejde fra en kunde og nu ikke kan lave en faktura for at indkassere penge til vores konto så vi kan komme igang med vores virksomhed.

Lige nu står vi og afventer en bank konto for at kan åbne virksomheden op, vi har lager, leverandøre, selvskabet er oprettet (IVS) osv... men vi mangler denne bank konto, vores løsning på dette var faktisk bare at oprette en privat konto som "firma konto" men dette er lidt riskofyldt da vi ikke ved om man ved et IVS / ApS kan gøre dette, havde det været privat virksomhed eller et I/S var dette problem jo ikke nået problem men vi er i trivel omkring det når det er et IVS som følger selvvskabsloven.

er der nogle der ude der kan hjælpe os lidt? vi er klar til at åbne butikken og klar til at modtage penge, men lige nu er vi igang med at finde en anden bank der ønsker at have os men der kan nemt gå yderlige 1-2uger før dette går igennem :/ så ja vi er lidt på "herre's mark" lige pt.

håber på der er nogle der kan komme med en løsning på dette trælse problem :/

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:11

Man fristes til st synge "du er ikke alene ....". Det er kun få dage siden at samme problem var oppe og vende.....

http://m.amino.dk/forums/t/224578.aspx

Bemærkningerne kan overføres hertil.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47207
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:19

Paris Nakita Kejser:
Lige nu står vi og afventer en bank konto for at kan åbne virksomheden op, vi har lager, leverandøre, selskabet er oprettet (IVS) osv
forstår ikke helt i KAN har oprettet IVS for det kræver jo at man HAR en erhvervskonto man kan bekræfte kapitalen findes på (en IVS xxx under stiftelse) Men I kan ha brugt klientkonto

Har man "snydt" med egenerklæringen ved selskabets oprettelse tror jeg man kan risikere personligt ansvar hvis det opdages, og ellers må I da kunne bruge den konto som I bekræftede kapitalen sat ind på (det må ikke bare være jeres egen eller 1 kr lommen) Henrik kan sikkert sige noget om evt risiko ved at stifte uden at ha kontoen på plads - det kunne godt tænkes nogen ville tage en dum chance, da styrelsen vel ikke kan kontrollere alle hvis de stifter ved egenerklæring??

I må til andre banker og se om I kan få hul, men det er nok sådan, at en generelt vil banker kræve personlig sikkerhed (selvskyldner kaution) og har man ikke en personlig økonomi der giver banken lidt fornuft i selvskyldner kautionen, så får man nej, selv om man ikke skal låne

I skal jo lede efter en bank der vil tage jer trods mangel på måske personlig sikkerhed, men skal så nok også være forberedte på, at der kan være en pris for oprettelse og en pris for drift af en sådan konto.

Husk i nyt IVS lovpligtig arbejdsskade forsikring - fanges man uden kan det være dyrt læs evt HER om lovpligtigten for alle aktive ejere og direktører i selskaber (som A/S, IVS og ApS)

Læs evt her om at få en god start i banken så I kan være lidt forberedte til kommende møder: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/10/bank-fa-en-god-forbindelse-fra-start.html 

vh John H

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:29

Paris Nakita Kejser:
håber på der er nogle der kan komme med en løsning på dette trælse problem

I må jo bare skrive jeres nuværende privat konto nummer på fakturaen, og så skrabe pengene ind den vej. Det er også nemmere at få en firma konto hvis man har en masse penge der skal sættes ind på kontoen fra starten af.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 18:30

Michael: Jamen må vi godt gøre dette? for det er netop det vi er i trivel om.... :S

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 18:33

Hej John

Nej vi har ikke snydt med egenerklæringen, vi har betalt os fra det hos en Advokat, netop for at få det hele til at være korrekt, så når vi betaler en advokat for det går jeg også stærkt ud fra det bliver gjort korrekt, :)

Vi er igang med Danske Bank og høre om de har løst til at have os som kunde, men vi ved ikke om det er ok at faktura vores kunder og så de indbetaler på vores "private konto" og når vi så får en firma konto, så bliver penge overført til konto'en som i form af en "kasse beholding"

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39

Det er korrekt, at advokat bekræfter kapitalen på sin klientkonto, og behøver ikke en egenerklæring.

Jeg plejer at henvise mine kunder til arbejdernes landsbank. Jeg har intet samarbejde med dem, men når Nordea som jeg har samarbejde med ikke vil, så vil arbejdernes landsbank ofte.

mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47207
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:46

Paris Nakita Kejser:
Nej vi har ikke snydt med egenerklæringen, vi har betalt os fra det hos en Advokat, netop for at få det hele til at være korrekt, så når vi betaler en advokat for det går jeg også stærkt ud fra det bliver gjort korrekt, :)
strålende, så er der intet problem der jo . Har bare på det sidste hørt et par fald med nogen der bekræftede en kapital der ikke var der (egenerklæring) og det er drønfarligt men via advokat er det jo perfekt

Løsningen med betaling til privat konto går absolut ikke, da man ikke må låne penge af sit selskab, det hedder ulovligt aktionærlån og udløser skat som løn også selv om det betales tilbage, så den ville jeg ikke turde gå på. Det må være muligt at finde en bank. Har I alt privat i Nordea også? Ofte er det et krav jo men har I det og ikke direkte er storforgældede, ligner det ikke nordea at lukke døren for eksistrerende kunder.

Prøv evt også små banker, visse mener Vestjysk bank er sulten - bare ha legitimation, forretningsplan og budget klar, da det letter proceduren i banken (hvidvask krav) - så bør I kunne få en bank inden for få dage

god vind med det - det skal nok lykkes

vh John H

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 19:00

Mange tak, jeg tænker ikke som et "lån" jeg tænker om man ikke kan lave et smut hul sådan det fungere lige som om at en kunde betaler os "kontant" og så indbetaler vi det på firma konto'en når den er oprettede lige som butikker gør, de indsætter også kontant beholding via deres omsætning på dagen.

min idé var lige det samme mennnnnn ved ik om det er okay, på grænsen eller helt ude i hampen denne tanke :/

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:00

@ Andreas, det sjove er så hvor 1 kr. er ført hen? Men den ligger måske stadigvæk på klientkonto eller udbetalt kontant....

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)