Ja god morgen du, Det er jo så nemt at værre hellig når man selv har sit på det tørre. Og hvad har moms snyd så lige at gøre med den her sag ?. Kom ned af din høje hest og prøv at sætte dig ind i spørgers sag inden du svarer
momssnyd er ulovligt - aktionærlån er ulovlige - begge dele koster mange penge når man opdages og begge dele kan være fristende hvis man føler sig nødt til det for driften.
Jeg synes faktisk vi rådgiver med fornuft og forståelse for en situation men omvendt, hvis ikke man kan få en erhvervskonto - og det er til at finde ud af på 14 dage nu - ja så ville mit råd være at lukke desværre
Uden en erhverskonto og uden kapitalen (1 kr or whatever) ført ind på en sådan, vil de sidde med totalt personlig risiko overfor alle kreditorer m-m og kunne lige så godt ha personlig virksomhed - langt billigere - uden krav om lovpligtig ansvarsforsikring og lettere regnskabsaflæggelse
14 dage - det skal man kunne finde ud af, om man kan få en bank. Man må arbejde timevis hver dag på kun det - rundt til alle banker - og kunderne som jo ikke har haft en konto at betale til, må forså, at de lige skal trække betalingen, det bør være muligt,
Virksomheden er stiftet 31/1 så det er 1,5 mdr uden erhvervskonto og uden kapitalen på plads. Det er alt for lang tid.
Alternativt må man vente med at gå i drift (sælge) til man har ting på plads. Ellers tror andre, at det er rådet - skid på erhvervskonto til et selskab, og det er det absolut ikke.
Det er da surt og synd for trådstarter - men du får ikke mig til at anbefale noget ulovligt, uanset de sidder i en vis klemme
vh John H