Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

problemer med at få en bankkonto?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Paris Nakita Kejser:
på grænsen

Over grænsen med mindre I fortæller kunden at indbetaling kun kan ske til jer "privat". Med andre ord sælge fordringen til jer selv.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:24

Cookie - John Hannover:
Løsningen med betaling til privat konto går absolut ikke, da man ikke må låne penge af sit selskab, det hedder ulovligt aktionærlån og udløser skat som løn også selv om det betales tilbage, så den ville jeg ikke turde gå på.

Du vil måske hellere lukke virksomhedden ?. Eller de skal måske arbejde gratis ind til de finder en Bank ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:35

Michael:
Du vil måske hellere lukke virksomhedden

Det er ikke spørgsmål om at lukke en virksomhed men et spørgsmål om anstændig rådgivning. Er momssnyd også iorden i din verden, hvis alternativet er at et selskab ellers må lukke?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:41

Michael:
Du vil måske hellere lukke virksomhedden ?. Eller de skal måske arbejde gratis ind til de finder en Bank ?.
nej det kunne ikke fald mig ind - men at tage selskabspenge ind på privatkonto vil ved en kontrol betyde skat af hele beløbet - personskat og den risiko og ulovlighed ville jeg aldrig råde til. Langt hellere bede kunden lige vente med betaling da man er ved at skrifte bank eller hvad ved jeg, og så se at få løst det bankproblem. Det holder jo ikke at være uden bank og i det hele taget er selskabet jo ikke funktionsdygtigt før klient konto midler har en bank at komme over på, så jeg synes de ville løbe ALT for stor risiko ved at drive IVS hvis ikke de får en konto til deres kapital og alt for stor risiko for at komme af med person skat af hver en øre der gik på privat kontoen, også selv om den så samme uge for den sags skyld, førtes tilbage

Det er noget af det skat er meget strenge med idag. (Om man så vil drive selskab uden at ha fået kapitalen ret ind og med aktionærlån må enhver selv vælge, men det bliver aldrig rådet fra mig)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:42

Henrik Koudahl:
Det er ikke spørgsmål om at lukke en virksomhed men et spørgsmål om anstændig rådgivning. Er momssnyd også iorden i din verden, hvis alternativet er at et selskab ellers må lukke?

Ja god morgen du, Det er jo så nemt at værre hellig når man selv har sit på det tørre. Og hvad har moms snyd så lige at gøre med den her sag ?. Kom ned af din høje hest og prøv at sætte dig ind i spørgers sag inden du svarer.

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:47

Cookie - John Hannover:
Det er noget af det skat er meget strenge med idag. (Om man så vil drive selskab uden at ha fået kapitalen ret ind og med aktionærlån må enhver selv vælge, men det bliver aldrig rådet fra mig)

Først fraråder du det, og nu vil du så bare ikke råde folk til det, for det skal de selv afgøre. Ja det er jo nemt at blive klog på. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:49

Michael:
Ja god morgen du, Det er jo så nemt at værre hellig når man selv har sit på det tørre. Og hvad har moms snyd så lige at gøre med den her sag ?. Kom ned af din høje hest og prøv at sætte dig ind i spørgers sag inden du svarer
momssnyd er ulovligt - aktionærlån er ulovlige - begge dele koster mange penge når man opdages og begge dele kan være fristende hvis man føler sig nødt til det for driften.

Jeg synes faktisk vi rådgiver med fornuft og forståelse for en situation men omvendt, hvis ikke man kan få en erhvervskonto - og det er til at finde ud af på 14 dage nu - ja så ville mit råd være at lukke desværre

Uden en erhverskonto og uden kapitalen (1 kr or whatever) ført ind på en sådan, vil de sidde med totalt personlig risiko overfor alle kreditorer m-m og kunne lige så godt ha personlig virksomhed - langt billigere - uden krav om lovpligtig ansvarsforsikring og lettere regnskabsaflæggelse

14 dage - det skal man kunne finde ud af, om man kan få en bank. Man må arbejde timevis hver dag på kun det - rundt til alle banker - og kunderne som jo ikke har haft en konto at betale til, må forså, at de lige skal trække betalingen, det bør være muligt,

Virksomheden er stiftet 31/1 så det er 1,5 mdr uden erhvervskonto og uden kapitalen på plads. Det er alt for lang tid.

Alternativt må man vente med at gå i drift (sælge) til man har ting på plads. Ellers tror andre, at det er rådet - skid på erhvervskonto til et selskab, og det er det absolut ikke.

Det er da surt og synd for trådstarter - men du får ikke mig til at anbefale noget ulovligt, uanset de sidder i en vis klemme

vh John H

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:54

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 20:00

Cookie - John Hannover:
momssnyd er ulovligt - aktionærlån er ulovlige - begge dele koster mange penge når man opdages og begge dele kan være fristende hvis man føler sig nødt til det for driften.

Hvorfor er det lige i bliver ved med det snyd ??. Hvis der endelig er tale om snyd her, må det da være Nordea der snyder deres kunder når de ikke vil oprette en IVS Konto. Og det var ikke en opfordring til jer på at komme med den gamle klagesang over hvor meget Bankerne taber på den slags. Skulle i få lyst til det vil jeg bare henvise til Nordeas overskud sidste år.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:02

@ Henrik - jeg troede du kendte advokater bedre - vi slipper da ikke klienternes penge frivilligt :-).

Jeg må indrømme, at jeg helt forstår, at advokaten ikke har drøftet jeres kontoforhold før stiftelse, og ikke hjælper jer med at finde en bank.

Lidt som John er inde på, så skal banken tro på kunden. En advokat bør tilbyde at tage kontakten med banken, hvis kunde ikke selv ønsker at gøre det, og det giver ofte tillid ved banken, når alle relevante dokumenter kommer fra advokaten.

Man an kan ikke bare sætter folk af bussen midt på motorvejen.

Mvh

Andreas

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)