Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ideer til salg af en kendt kunstners plakater online

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer allierede


En af mine venner er en kendt kunstner og vil gerne udvide kendskabet og salget af sine værker. Han har lavet et fint site, med plakater og over 600 forskellige motiver. Det er ret nyt for ham og derfor vil han gerne bede om din hjælp.

 

Hvordan får han bedst udbredt kendskabet til kunst plakat sitet og gang i salget.

 

Sitet ligger på www.hornsleth.com under punktet posters

 

Alle ideer er velkomne....
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej


Det ser vildt spændende ud...... med det "produkt" så ville jeg helt klart benytte PR. Lav eller få lavet en god pressemeddelelse og send eller få den sendt  ud til pressen, kontakt derefter nogle nøglejournalister. Jeg går ud fra at mr. Hornslet af og til laver nogle happenings ellers skal han gøre det, og samtidig sørge for at presse er til stede (mit forslag , kortet meget ned...).

 

Jeg er selvstændig kommunikationsrådgiver og laver gerne et godt tilbud på en kampagne (ingen omtale/ingen betaling.....)

 

Mange hilsner

Frederik
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu plejer Hornsleth jo ikke have problemer med selviscenesættelse og dertilhørende presseomtale.
Er han faldet lidt af på den? :-)
Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Man kunne vælge at være tavs overfor den type spørgsmål,... eller ikke. Jeg synes det er tamt at smide sådan et spørgsmål ud, og forvente at forslagene myldrer frem. I må da have gjort jer nogle tanker! Det kan næppe komme bag på jer, at han forresten skal have omtale nu hvor hjemmesiden er færdig!

Fortæl dog om jeres foreløbige tanker og ideer, og del ud af jeres viden om markedsføring af provokunst, så skal I nok få kyndig feedback. Det andet stinker!

In other words: There is no such thing as a free lunch.

Ret mig hvis jeg tager fejl...


Tilmeldt 18. Apr 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Lone


tak for dit svar, næææ Kristian er ikke faldet af på den, men lige nu har han eksperimenteret med plakatsalget, som en del af det nuværende website. Desværre er Internettet ikke en stærk side hos ham, hvorfor han søger lidt inpiration til hvorledes denne verden funker. De svar som kommer i forbindelse med forespørgslen vil han benytte til at iscenesætte tiltag som kan få gang i Internetsalget som enhver anden online shop.

 

/H
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/1/2005 10:43:21 PM Forfatter: Amjad Halim Man kunne vælge at være tavs overfor den type spørgsmål,... eller ikke. Jeg synes det  er tamt at smide sådan et spørgsmål ud, og forvente at forslagene myldrer frem. I må da have gjort jer nogle tanker! Det kan næppe komme bag på jer, at han forresten skal have omtale nu hvor hjemmesiden er færdig! Fortæl dog om jeres foreløbige tanker og ideer, og del ud af jeres viden om markedsføring af provokunst, så skal I nok få kyndig feedback. Det andet stinker! In other words: There is no such thing as a free lunch. Ret mig hvis jeg tager fejl...


Så, så ro på, manden spørger blot om lidt input og det er der ikke noget galt i.
Det kræver lidt mod at skrive de første indlæg på debatten og vi har alle vores forskellige måder at komme i gang på.
Så kom hellere med noget konstruktivt Amjad, så er jeg sikker på at du kan få en god dialog med Stender, som jeg forøvrigt kender som en super cool iværksætter.

Dbh Martin
Tilmeldt 18. Apr 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære A


Jeg må indrømme jeg ikke helt forstår din aggresive tone, hvis vi på nogen møde har stødt dig eller du er forarget over at folk stiller spørgsmål til hinanden i et iværksætterforum, undskylder vi selvfølgelig.

 

Det eneste forespørgslen gik på var, hvorledes får man gang i Internet salg af plakater. Hvis du kan bidrage med ideer og inspiration er det fint - hvis ikke er der ikke noget at gøre ved det.

 

Dine udtalelser om af mit spørgsmål stinker og der er ikke nogen free lunch, synes jeg ikke dette debatforum fordrer. Jeg har iøvrigt svært ved at forestille mig, hvad det skulle stinke af... Da spørgsmålet var en søgen efter andre iværksætterers erfaring og på ingen måde har til hensigt at sælge hverken plakater, billeder eller et CMS system til 2.995. 

 

Erfaringer med provokunst deler Kristian helt sikkert ud af, det har bare ikke noget med dette spørgsmål at gøre - da han i dette indlæg søger inpiration til hvorledes plakatsalg online kunne gribes an.

 


 
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilbage til spørgsmålet. Hornsleth har et navn/brand, så jeg holder ved mit forslag omkring PR til at skabe omtale omkring sitet. Derudover ville jeg selvfølgelig benytte Google Adwords.


Mange hilsner

Frederik
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville sætte nogle værker til salg på diverse online auktioner og der fortælle om URL''en på sitet.
Så vil jeg tage fat i de kunstsites der er og få dem til at linke til websitet.
Nu er han jo også en mester i happenings, så en eller anden fræk event på nettet ville helt sikkert give pote.
Jeg hjælper gerne med en brainstorm en dag hvis det er interessant, så kan han altid smide et maleri i min retning

Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok, modtag min undskyldning for den utilsigtet "aggressive" tone, Stender. Det burde jeg sikkert have formuleret anderledes. Alle kan have en dårlig dag, og lad det tjene som en advarsel om, hvor delikat elektronisk tekstformidling kan være ;-)

Du hører fra mig såsnart den konstruktive åre flyder igen.

Bedste hilsner Amjad


Side 1 ud af 2 (13 indlæg)