Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er iværksætteri blevet kedeligt?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Tidligere i dag søgte jeg efter blogs om iværksætteri med Google Blog Search, og faldt over en slående artikel...

I tirsdags afsluttede TV2's udsendelse om iværksættere, Vejen Frem, og det viser sig at der har været abnormt få (faktisk rekordfå) seere til programmerne. Og taget i betragtning at de har haft sendetid kl. 20.00, så er det ret katastrofalt. Jeg har selv fulgt lidt med i dem, og synes kvaliteten af dem er udmærket, men det er der åbenbart andre, der ikke gør.

Ved at læse denne artikel vil du få et dybere indblik i det hele.

...Men hvad mener du? Tror du gennemsnitsdanskeren synes iværksætteri er kedeligt, som det er udtalt i artiklen om Vejen Frem? Så du selv programmerne, og hvad synes du om dem?

Mvh. Artemis

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 00:47

Hej Artemis,

Hhmm, jeg fulgte selv lidt med i "Vejen frem".... Men jeg synes umiddelbart det var ret dårligt lavet.
Tror ikke umiddelbart det var emnet den var gal med, jeg tror simpelthen det var sammensætningen af programmet.
Synes generelt det var meget tyndt, når det kom til værktøjer man kunne tage med til sit eget iværksætteri, og det var ikke særlig spændende strikket sammen.

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 08:56

Enig med Emil - jeg så det første og så var jeg stået af.

Men jeg tror altså også at den største del af Dannmarks befolkning enten ikke interesserer sig for emnet, fordi 37 timer og en fast indkomst er deres liv og så kan det ikke konkurrere med hvad der er på de andre 450 kanaler.

Det ville være langt mere spændende at følge en rigtig iværksætter fra starten - helt ned i detaljer - hvad tænker han, hvor gik han hen og fik markedsføring, hvad lærte han af det osv - det der med at der er mentorer og penge på spil er jo ikke den virkelige verden. Det er synd at gøre noget som er spændende i sig selv poppet ved at give det den form TV gjorde, men det er ikke første gang det er sket. Jeg kan huske at de på et tidspunkt fik lov til at følge Christine Byriel i et terapuetisk forlkøb og hun fremstod som en uduelig møgkælling, fordi de havde klippet helt åndssvagt.

Det er ikke vores mest troværdige TV kanal Angry

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 10:50

Jeg synes I har ret i, at måden programmet var lavet på ikke var så idybdegående med hvad iværksætteri er. Hvad jeg dog synes er mere ærgerligt, er at redaktøren udtaler, at der ikke vil blive lavet flere iværksætter-programmer i fremtiden. :( I hvert fald ikke i de kommende år, på den kanal... De har åbenbart ikke tænkt sig alt for godt om...

Mvh. Artemis 

Fra Taastrup
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 22:02

Hej

Jeg så Vejen Frem hvergang, men syntes også det var en tynd kop te. Det mest "dramatiske" var vel, da PastaLife ikke kunne finde palle nr. 14, ja gud det var jo store problemer, de boksede med..

Selvfølgelig er iværksætteri ikke kedeligt, og det blir det da heller aldrig med alle de krøllede hjerner, der er på Amino incl. mig selvCoolStick out tongue..

Forsat god aften.

M.v.h.

Stones

www.swhandel.dk

Dit e-byggemarked

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:14

Jeg syntes at det bedste dokumentar-program, som TV2 har lavet indtil videre, var "De Dyre Drenge". Det handlede ikke direkte om iværksætteri, men de fleste af dem som medvirkede var netop iværksættere. Jeg syntes det var interessant at se de meget forskellige brancher de beskæftigede sig med og de forskellige måder de var startet på.

Hvis TV2 ikke kan finde ud af at lave bedre programmer om iværksætteri end "Vejen Frem" og "Alt på spil", så syntes jeg det er helt fint at de stopper helt med det. Jeg syntes de fremstiller iværksætteri, og det at være selvstædig erhvervsdrivende, i en forvrænget og karrikateret version som ligger et stykke fra virkeligheden.

/Jesper

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 23:22

Jeg er helt enig med Jesper. 'De dyre drenge' var guld - Jeg købte Sputnik, bare for at se dem - Det gjorde jeg så på en aften. Det gode var dem var nemlig at de personer var så forskellige. Hver deres vej til succes, hver deres branche, hver deres miljø og hverdag.

Jeg har kun set en lillebitte smule af de mere poppede iværksætterprogrammer, og jeg bryder mig generelt ikke så meget om det. Det handler ikke så meget om iværksætteri for mig, men er mere konkurrencepræget. Alt det med 'vind en million', det er sku trættende. Nogle flere portrætter af personer med succes, og også gerne folk der er gået ned. Hvordan gjorde de?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)