Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendomsselskab

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg havde planer om at starte et Anpartsselskab med henblik på investering i fast ejendom.

Jeg ligger 50 kg i selskab + 100 kg ekstra i alt 150 kg.

Hvordan vil en bank håndtere et evt. udlån til mig, med udgangspunkt i 1 mio. kr. (heraf 80 % kreditforening)

Hvad skal man være opmærksom på og hvad forlanger bankerne?

Nogle gode erfaring med en erhvervsbank indenfor dette..

Det er en lejlighed til udlejning, ganske simpelt. Købspris lige under 1 mio. kr. lejeindtægt 5.000 nt. pr. mdr.

Mvh

Jannik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:33

Hej Jannik

Jeg har fået oplyst, at der som minimum skal være en egenkapital på 20 %, og at der skal stilles personlig kaution.

Jeg antager, at du påtænker selskabsformen for at undgå personlig kaution, men det tror jeg kan blive svært.

mvh

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:51

:
Jeg har fået oplyst, at der som minimum skal være en egenkapital på 20 %, og at der skal stilles personlig kaution.

Og hvordan gør alle ejendoms spekulanterne så ?. Der er da ingen af dem der stiller personlig Kaution.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24

Michael:
Og hvordan gør alle ejendoms spekulanterne så ?. Der er da ingen af dem der stiller personlig Kaution.
jo det tror jeg nu alle nye kommer til. De gamle er jo inde i en mølle hvor bankerne ikke bare kan lukke af eller kræve - men de er jo så også uddøende

Generelt tror jeg egenkapital 20% er minimum og personlig kaution helt normalt. Derudover skal man vel ha med, at man kun kan kreditfinansiere 60% af vúrderingen i erhvervs/udlejningsejendomme = 4+% mangler og 20% egenkapitalen er vel så lig med kredit forening 60% + bank 20% + egen investering lig med bankens 20% - lyder sandsynligt nok. 

Du kan ikke bruge de gamle skræk historier med karruseller og ejendomme der rundt-solgtes til hvad der idag stilles af krav

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 22:06

Hvis jeg var dig så ville jeg da bare købe lejligheden personligt med dertil hørende sikkerhed og så lave en langtidskontrakt, alt afhængig af hvordan ejendommen tager sig ud selvfølgelig. Er det en ejendom hvor du selv skal bo også eller er det "kun" en lejlighed i et kompleks?

5.000 kr. pr. måned virker lige i underkanten, det er ikke meget forrentning du får der :-)

vh
Rainer

Fra Skælskør
Tilmeldt 25. Dec 11
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 07:57

For at låne 800000 kr. Til en erhvervsejendom skal det mellem 10-12000 ind i lejeintægtet pr mdr.
Det lyder vildt men kreditforeningen belåner ejendommen ud fra andre parametere en hvis du købte den privat.
De vudere ikke rigtigt ejendommes værdi, men regner baglæns hvad er leje indtægten. og hvad kan de så låne ud.
De sættter feks at til vedligeholdelse, tomgang og dårlige lejere.

Så hvis det kun er 1 ejendom så køb den privat.

Jeg ved selvfølgelig hvordan de gør i Slagelse området og ikke i resten af landet.

Tømrerfirmaet Martin Larsen fra Skælskør (Vestsjælland)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)