Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Morgenmadsudbringning

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Torrild:

Jeg bor selv i udkanten af byen, men med et større parcelhus kvarter inden for 1 km. vil mene at der er 200-300 huse der, og mere kan jeg nok ikke tage ind. ville være glad hvis jeg få de der 50-100 kunder, det ville være en særdeles god forretning. jeg tør ikke tage mere end 10 kr for det, bor i en landsdel hvor folk holder godt fast i pengene, så det skal nok ikke være mere end det. er der nogen der har en anelse om hvor store mængder mad en bager typisk kan kapere? Jeg kunne evt. lave en god aftale med bageren om en evt. rabat for kunderne ved at købe på den måde, da jeg tror der vil være en tilsvarende større omsætning på den måde for bageren. folk kan om søndagen jo godt finde på bare lige at tage en portion havregryn, og så er det hele jo tabt på gulvet... 

Du skal huske at tænke på, at de samme folk nok ikke vil bestille mad hver weekend, måske 1-2 gange om måneden.. Og der er sikkert mange der bestiller lige omkring d. 1., hvor de har fået løn, samt på helligdage. Så hvis det er et problem at gøre det hver weekend, kunne du jo fx nøjes med at gøre det hver søndag eller fx den første og den sidste weekend i måneden

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 21:47

Hej

Husk at tilbyde at tage avisen med.

Mit lørdagsavisbud er så ustabilt at jeg med den samme ville blive fast kunde hos dig hvis du ville komme med en avis og rundstykker - men det kræver at du er stabil og kommer inden det aftalte tidspunkt HVER gang.

Vi snakkede faktisk om præcis denne ide da vi spiste rundstykker og igen manglede avisen sidste week-end.

Held og lykke.

Louise

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 11:58

Hej!

Tak for alle jeres svar. Jeg kommer til at tænke på, hvordan man skulle organisere betalingen, for jeg har ikke råd til at lægge ud selv... det kunne godt blive ret dyrt.... Men skal jeg have en konto hvor de kan betale ind på eller hvordan?  jeg skal også have en slags vogn jeg kan spænde for cyklen, og der skal ikke kunne løbe vand ind, samtidigt med at den skal kunne rumme meget. der hvor min far arbejder  kan de faktisk udføre opgaven, men kunne godt tænke mig at finde en billigere løsning. Ideen ville være perfekt når jeg får kørekort, for der er der jo ingen problemer. ydermere skal jeg sørge for at få pakket alt ned i kasser, få skrevet adressen på... Kunne man evt. lave det sådan, at man kunne få en hel vej til at blive enige om alle at være med i ordningen, og så hvis det kunne lade sig gøre, evt.reducere prisen for dem, da det bliver meget lettere at udføre jobbet, og der er lavere risiko for fejl. Muligheden for indtægt er ikke helt stor nok til at jeg kan have de store udgifter, så vil godt lige høre.... 

mvh

Jakob

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Skrevet kl. 17:11

Hej Jakob,

Jeg betaler min frugtkasse forud for en måned af gangen på girokort. Det gør jeg fordi det firma, der leverer mine frugtkasser er meget stabile og pålidelige. Jeg ville også gerne betale dig forud hvis jeg kendte dig eller hvis du havde ry for at være pålidelig.

Jeg siger det for at du kan være opmærksom på at du har en stor udfordring i opstartsfasen hvor du skal opbygge dit ry som en pålidelig leverandør.

Allerhelst vil jeg dog betale med dankortnettet, men det er nok for stor en invesering når du udelukkende skal sælge til dit lokalområde.

Jeg synes du skal stille dig op foran din lokale Brugs og dele sedler ud og få en snak med dem, der bor der. Har du snakket med naboerne? Spørg dem hvordan de helst vil betale. Jeg er sikker på at hvis du får en god snak med dem fra lokalområdet så vil de stole på dig. Så skal du "bare" bevise at du er en man kan stole på. 

Gid du boede her - jeg vil gerne være kunde hos dig Smile

Hilsen Louise 

Når du har  

Jeg ville gerne betale 

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Skrevet kl. 17:12

Hov - nå der var min forsvundne sætning.....

God week-end.

LouiseBig Smile

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 17:12

måske kunne du lave en aftale med bageren om at han finansierede det og du modtog 10-20 % i provision + udbringningsgebyret

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:58

Det eneste problem ved at kunderne ikke betaler dig, når du kommer med varerne, er at så ryger chancen for gode drikkepenge..

Da jeg var 17-18 år arbejdede jeg på et pizzaria, og dem der bragte pizza ud, fik fatisk rigtig gode drikkepenge.. Hvis det fx bliver 33,75 kr. vil de fleste nok bare give dig 40 kr.. Bringer du ud til 40 forskellige, kan det jo hurtigt blive mange penge..

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 19:20

I teorien kunne de jo betale Jacob, som kunne betale bageren når han havde fået pengene minus sin komission. Men tror det geniale i dette koncept var hvis morgenbrødet stod udenfor så man bare skulle hente det ind, og ikke at han rent faktisk kom ind og ringede på, see hvis man alligevel skal gå rundt og vente kan man jo ligesågodt selv hente.

Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 22:22

Ikke tosset idé har faktisk selv været i gang med projektet! Var i gang med at få fremstillet hjemmesiden, da jeg valgte at lukke ned igen, og begynde på en webshop, se signatur.

Så troede sgu faktisk det var en jeg kendte, da jeg så tråden.

Go for it. 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)