Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Morgenmadsudbringning

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

hej!

Jeg har fået en ide omkring udbringning af morgenmad i weekender osv. ideen går kort sagt ud på, at jeg laver en aftale med en bager, om at jeg kan bestille maden, ud fra det som kunderne ønsker, og det leverer jeg så ud til folk, så de ikke skal ud om morgenen, og så de kan få varme rundstykker osv. Her er mine spørgsmål så:

Hvad skal det koste for én udbringning, 5-10 kroner?

er det bedst at dele flyers ud, eller sætte annonce i avisen?

Skal der være faste menuer man kan vælge, eller skal folk selv kunne sige hvad de ønsker?

hvor mange kan jeg maksimalt tage ind?

Syntes selv ideen er rimeligt god, men kan i komme med noget sparring?

jeg har ikke så meget tid ligenu, men i må skrive hvis der mangler noget info.

mvh

jakob

Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 13:22

Hej

Konceptet findes på en måde, med E-bager.dk

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Skrevet kl. 09:55

Hej!

Tak for dit svar og linket. jeg er 14, så har ikke kørekort, men har forestillet mig at transportere maden i en cykelanhænger, og mener selv, at hvis jeg kunne skaffe bare 50 kunder, ville det stadig være en god forretning med måske en omsætning på 250 kr. pr. dag. med 8 mulige dage om måneden, ville det således blive en ganske god årsløn. Mener selv det er for dyrt at det skal koste 20 kr at få det bragt ud, det tror jeg ikke at der er mange som vil betale.

Hvor meget ville I betale for at skulle slippe for at skulle ud af sengen, ud i bilen når det er råkoldt, osv?

når man tænker på det, syntes jeg ikke 5 kroner er voldsomt.

Men hvad mener i?

Hvad er det værd?

mvh

jakob

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:46

At få bagerbrød bragt til døren med et smil hver søndag morgen (også gerne lørdag), betaler jeg gerne 20-50 kroner for + evt. drikkepenge.

Købet vil ligge på 100-150 kr. for et gennemsnitskøb. 

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 10:50

Hej Jakob,

God idé.....og enda en skide god idé.

Tro godt du kan tage mellem 15-35 kr. pr. udbringning. Tænk bare på hvad det koster at få en Pizza ud!

Tro du skal forfine dit koncept med at du kan tage imod bestillinger på mobilen om morgen, mellem 6-9.

Del flyer ud! -det tro jeg på! -bare igang.

Claus

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 11:45

Det er da rigtig godt fundet på!

Lav det også sådan, at man kan bestille aftenen før, fx på en mail eller sms.

Som en anden skriver, kan du roligt tage mindst en 20-50 kroner.. Lav evt sådan at inden for 0-1 kilometer koster det 10 kr, 1-2 kilometer 20 kr osv.
Hvis du finder ud af, det er for dyrt, kan du altid sætte prisen ned.. Men hvis du først har fået et par kunder er det svært at sætte prisen op, uden at miste de nuværende kunder.

Hæng sedler op på kollegier og ungdomsboliger - Jeg tror mange unge mennesker vil sætte pris på at få rundstykker når de kommer hjem fra byen.. og så falder der nok også lidt ekstra drikkepenge af.
Det samme med ældreboliger, hvor de ældre sikkert gerne vil have besøg af en rask knægt!

Du skal nok passe på at tage for stort et område ind til at starte med, det bliver træls at cykle rundt, hvis der er 10 kilometer mellem hver kunde.

Vælg 8-10 forskellige rundstykker, 3-4 slags kager (basser og den slags) og 2-3 franskbrød.
Evt også smør, marmelade, pålægschokolade og ost + juice/kakaomælk.
Når du har tjent lidt penge hjem kan du evt begynde at købe lidt marmelade osv. når det er på tilbud i supermarkedet og sælge det til samme pris bageren tager for det eller en 5'er dyrere

Du kan evt. skrive på din flyer, at du også kan udbringe specialbestillinger, hvis de bestiller dagen før eller 2 dage før.

Det er superfriskt fundet på og jeg synes det er sejt, at en knejt på 14 gider stå tidligt op i weekenden for at tjene en skilling!
Held & Lykke.

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Skrevet kl. 12:02

Hej!

Jeg er også ´ret glad for ideen, en af de bedste jeg har fået i et stykke tid. Den by jeg bor i har 15-18,000 indbyggere, så det er ret heldigt...

Jeg bor selv i udkanten af byen, men med et større parcelhus kvarter inden for 1 km. vil mene at der er 200-300 huse der, og mere kan jeg nok ikke tage ind. ville være glad hvis jeg få de der 50-100 kunder, det ville være en særdeles god forretning. jeg tør ikke tage mere end 10 kr for det, bor i en landsdel hvor folk holder godt fast i pengene, så det skal nok ikke være mere end det. er der nogen der har en anelse om hvor store mængder mad en bager typisk kan kapere? Jeg kunne evt. lave en god aftale med bageren om en evt. rabat for kunderne ved at købe på den måde, da jeg tror der vil være en tilsvarende større omsætning på den måde for bageren. folk kan om søndagen jo godt finde på bare lige at tage en portion havregryn, og så er det hele jo tabt på gulvet...

største problem som jeg kan se, er umiddelbart at jeg ikke er hjemme ½ af alle weekender, da min familie jo har godt fart på... Og jeg har ærligt talt ikke den store tiltro til mine kammerater, og har ihvertfald ingen tiltro til at de står op kl. lort om morgenen i weekenden...  

Men ideen er efter min egen mening så god, at den kan udvides hvis det går godt nok...

jeg skriver senere, er i skole Smile

Mvh

jakob 

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Skrevet kl. 12:02

Hej!

Jeg er også ´ret glad for ideen, en af de bedste jeg har fået i et stykke tid. Den by jeg bor i har 15-18,000 indbyggere, så det er ret heldigt...

Jeg bor selv i udkanten af byen, men med et større parcelhus kvarter inden for 1 km. vil mene at der er 200-300 huse der, og mere kan jeg nok ikke tage ind. ville være glad hvis jeg få de der 50-100 kunder, det ville være en særdeles god forretning. jeg tør ikke tage mere end 10 kr for det, bor i en landsdel hvor folk holder godt fast i pengene, så det skal nok ikke være mere end det. er der nogen der har en anelse om hvor store mængder mad en bager typisk kan kapere? Jeg kunne evt. lave en god aftale med bageren om en evt. rabat for kunderne ved at købe på den måde, da jeg tror der vil være en tilsvarende større omsætning på den måde for bageren. folk kan om søndagen jo godt finde på bare lige at tage en portion havregryn, og så er det hele jo tabt på gulvet...

største problem som jeg kan se, er umiddelbart at jeg ikke er hjemme ½ af alle weekender, da min familie jo har godt fart på... Og jeg har ærligt talt ikke den store tiltro til mine kammerater, og har ihvertfald ingen tiltro til at de står op kl. lort om morgenen i weekenden...  

Men ideen er efter min egen mening så god, at den kan udvides hvis det går godt nok...

jeg skriver senere, er i skole Smile

Mvh

jakob 

Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 12:40

Hej Jacob

Den med at du var 14 år, havde jeg ikke lige fanget... Jeg synes det er kanon gået af en ung mand som dig og mener du skal kigge på følgende :

prisen skal op omkring hvad det koster at få bragt pizza m.m. ud. (Du skal også tænke på, at hvis du får succes med det kan det jo være at du fortsætter nogle år med det og jo ældre du bliver, jo højere skal din løn også være...)

Snak med den lokale bagermester om en form for konto ordning, hvor du afhenter bestillingerne og afregner bagefter...

Alliere dig med en rigitg god kammerat, som du kan stole på og som måske allerede er tidligt oppe, for at kører med aviser og lignende...(Det her er langt sjovere og I kan tjene flere penge. Så kan i skiftes når i hver i sær er væk.)

Du kan udvide den til at, hjælpe ældre og gangbesværede med indkøb om eftermiddagen når dukommer hjem fra skole. Altså de skriver en indkøbsseddel og gi´r dig penge og du handler ind for dem.

Eller : Jeg vil personligt gerne give 100 kr. pr snerydning/saltning af mit fortov om morgenen her til vinter. (Jeg hader kulde og sne :-)

Der er masser af muligheder. Held og lykke med projektet...

Mvh

Chris Harris

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:05

Som Lord Nelson siger, er det en god idé at få en kammerat med ind over projektet. Det kunne jo tænkes du blev syg en weekend eller var væk en weekend.

Ellers er det frisk at du frem for et avisjob eller andet ung-arbejde, selv begiver dig igang. Det kan jeg kun tage hatten af for.

hehe, og så kan jeg godt lide den med snerydning :-)

Held og lykke med projektet

Og god arbejdslyst! 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)