Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsstart, driller!

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 12. Mar 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er :)

Jeg har fået CVR nummer, og har fået et registreringsbevis fra SKAT.dk. Min virksomhed kan også ses på CVR.dk og er sat til at gå igang den 1.5.2014

Jeg har stadig diverse ting jeg skal have registreret før jeg kan komme videre, f.eks. digital post - hvilket jo kræver en medarbejder signatur, men når jeg så prøver at straksbestille den, får jeg bare at vide at min CVR nummer ikke findes. Kan det være fordi at min virksomhed først at sat til at starte op den 1.5.2014? Hvis det er tilfældet, så skal det ændres, i det jeg nok har misforstået virksomheds start.. 

Og da jeg er helt grøn på det med egen virksomhed, hvor kan jeg så se om jeg har import tilladelse, har søgt det meste af nettet, og bliver kastet rundt mellem skat.dk, virk.dk og webreg.dk, uden rigtigt at komme tættere på et svar. Der står ganske vist noget under afgifter på mit registrerings bevis fra skat som hedder told. Også da jeg oprettede min virksomhed blev jeg spurgt om jeg skulle importere, hvilket jeg svarede ja til og valgte skats sikkerheds ordning.

Og hvordan fungere importen helt præcist? Skal jeg bare bestille ved min leverandør, og vente på min varer ankommer til DK og betale den regning skat kommer med, eller skal jeg have adgang til skats import systemer inden? 

Håber der sidder nogle kloge hoveder derude som ved noget om det ;-)

Go weekend 

Jakob.

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 18:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jakob

Vedr. at dit cvr nr. ikke findes, så er det fordi at dit firma, først starter 1/5-14. Så hvis du vil i gang nu, så skal du ændre din registrering.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:37

Hej Jacob

Rint til SKAT på mandag og forklar, at virksomhedens start er forkert, og skal være nu.

Hvis dette ændres, så får du mulighed for at oprette alle de nødvendige forhold som digital postkasse og import m.v..

Virksomheden er pt. ikke aktiv....

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du har valgt den "almindelige" import-metode, som skat kalder den, så varetager postdanmark det tekniske i forbindelse med import og du får en regning på told og gebyr.

Du kan først oprette den lovpligtige nem-id og digitale post efter din virksomheds startdato.

---

Har du ikke fået en erhvervskonto af din bank, kan jeg anbefale danske bank, hvor jeg problemfrit og uden udgifter lige har fået en erhvervskonto i forbindelse med min nye start pr. 1/3.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:39

Karsten Sønderup Hansen:
Har du ikke fået en erhvervskonto af din bank, kan jeg anbefale danske bank, hvor jeg problemfrit og uden udgifter lige har fået en erhvervskonto i forbindelse med min nye start pr. 1/3.

Det var noget af en anbefaling af "gebyr-banken".

Jeg har så lige haft en kunde, som for en erhvervskonto skal betale kr. 700.00 pr. halvår og derudover kr. 50,00 pr måned samt gebyr for hver betaling....

Regn lidt på den!

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:46

Tonny Skov Pedersen:

Nu har jeg godt nok været kunde i næsten 20 år og været selvstændig af flere omgange, men jeg er aldrig blevet præsenteret for et gebyr, ud over de almindelige private kundeprogrammer.

Pga. af de mange der havde skrevet her på amino om problemer med at få en erhvervskonto, oprettede jeg en konto via netbank, bestilte et mastercard og sendte et brev med anmodning om tilknytning af nemkonto, hvilket resulterede i en opringning og en erhvervskonto.

Så jeg kan ikke genkende din formulering, "gebyr-banken".

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:58

Karsten Sønderup Hansen:

Problemet er vel at netop bank er et produkt som nok har en vejledende pris men i endnu højere grad af afhænger af den enkelte kundes egne forhold. Og i et vist omfang afhængig af hvilken bankmand man får fat i.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:59

Karsten Sønderup Hansen:

Tonny Skov Pedersen:

Nu har jeg godt nok været kunde i næsten 20 år og været selvstændig af flere omgange, men jeg er aldrig blevet præsenteret for et gebyr, ud over de almindelige private kundeprogrammer.

Pga. af de mange der havde skrevet her på amino om problemer med at få en erhvervskonto, oprettede jeg en konto via netbank, bestilte et mastercard og sendte et brev med anmodning om tilknytning af nemkonto, hvilket resulterede i en opringning og en erhvervskonto.

Nu er Danske Bank A/S vi taler om... 'nough said! Wink

Hvis vi skal bruge årskortet, så har jeg været inden revisionsbranchen siden 1984 (30 år til september), og i den periode er det uden skyggen af tvivl, at Danske Bank og hvad den ellers har haft af navne, altid har været den dyreste på gebyrer og renter. Ingen over og ingen ved siden af...Skype-Speechless

Men lad os høre, hvad andres erfaring er, inden jeg i givet fald finder dokumentationen frem om denne bank...

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 20:07

Gebyrfriheden i danske bank kan opnåes såfremt husstanden (eller enkeltpersonen) har samlede aktiviteter i banken på over 750.000 dkr.    Det kan være at flere af kunderne således pga. deres "forskelsstatus" ( Wink ) opnår en gebyfri erhverskonto ? 

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)