Hej Amino'er :) Jeg har fået CVR nummer, og har fået et registreringsbevis fra SKAT.dk. Min virksomhed kan også ses på CVR.dk og er sat til at gå igang den 1.5.2014 Jeg har stadig diverse ting jeg skal have registreret før jeg kan komme videre, f.eks. digital post - hvilket jo kræver en medarbejder signatur, men når jeg så prøver at straksbestille den, får jeg bare at vide at min CVR nummer ikke findes. Kan det være fordi at min virksomhed først at sat til at starte op den 1.5.2014? Hvis det er tilfældet, så skal det ændres, i det jeg nok har misforstået virksomheds start.. Og da jeg er helt grøn på det med egen virksomhed, hvor kan jeg så se om jeg har import tilladelse, har søgt det meste af nettet, og bliver kastet rundt mellem skat.dk, virk.dk og webreg.dk, uden rigtigt at komme tættere på et svar. Der står ganske vist noget under afgifter på mit registrerings bevis fra skat som hedder told. Også da jeg oprettede min virksomhed blev jeg spurgt om jeg skulle importere, hvilket jeg svarede ja til og valgte skats sikkerheds ordning. Og hvordan fungere importen helt præcist? Skal jeg bare bestille ved min leverandør, og vente på min varer ankommer til DK og betale den regning skat kommer med, eller skal jeg have adgang til skats import systemer inden? Håber der sidder nogle kloge hoveder derude som ved noget om det ;-) Go weekend Jakob. |
Hej Jakob
Vedr. at dit cvr nr. ikke findes, så er det fordi at dit firma, først starter 1/5-14. Så hvis du vil i gang nu, så skal du ændre din registrering.