Jeg syntes selv at jeg har fået en god ide, og vil gerne høre jeres mening. Jeg har ikke selv modet eller evnerne til at starte det, så måske nogle kan bruge den ;-) Ideen går ganske enkel ud på at du kan være selvstændig, uden at havde CVR nr. Vi kender det alle sammen, om du vil hjælpe med en opgave. Instaler noget computer eller reparation af bilen m.m Og når vi kommer til betalingen, må du ikke modtage betaling uden der bliver problemer med SKAT m.m Fidusen er så at firmaet sender en regning for dit arbejde til kunden for det arbejde du har lavet, og når så din kunde har betalt kan du logge ind og se hvad der er tilbage til dig der har udført arbejdet. Når der er trukket moms ferie penge m.m Så overfør du din løn til din egen bankkonto. Syntes ideen vil være idel til folk der gerne vil prøve sig frem med at være selvstændig, men gerne vil havde den nemme mulighed ved at komme tilbage på dagpenge systemet igen uden de store problemer. Så du bliver en form for "ansat" i firmaet, og du har lavet et stykke arbejde fuldt lovligt. Mvh Søren |
det må du forklare bedre - lige nu lyder det som det mest rene vrøvl. Helt sammenrod af firmaet sender - du logger ind osv - sjældent set magen til vrøvl herinde, men forklare gerne - tror dog du lever i en anden verden