Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udviklerjob i Spanien?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Min tidligere bedre halvdel er ved at rykke rødderne op og bosætte sig i Spanien, så han er på jagt efter et job der - eller et job han i hvert fald kan udføre der fra. Han er intensivt i gang med at lære sproget, men mestrer det ikke nok endnu til at begå sig dernede. Dog klarer han sig flydende på engelsk og temmelig godt på tysk.

Han er (og her citerer jeg ham selv, for alt det kan jeg sgu ikke huske): "delvis Linux system administrator, embedded udvikler på SIM kort (ANSI C, native assembler), applicationsudvikling i C, C++ og Java (J2SE/J2EE/JavaCard). Har derudover erfaring med DB2 og PostgreSQL enterprise databaser. Systemadministration (bla. server-side scripting) af Subversion på Linux platform og SVN/TSVN klientsupport på Windows."

Er der nogle af jer der sidder med erfaring eller gode råd til hvordan man får sig et job i et andet land - eller evt. kender til et konkret firma der kunne bruge en mand som ham?

~
Anja

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 22:11

Ingen der kan hjælpe mig af med ham? Devil

Angel
Anja

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 22:21

Jeg håber faktisk på at mit site engang udvikler sig til at inkludere Spanien... men vi snakker nok om at der kan gå år, før det kommer så langt - hvis det kommer helt dertil ;)

Eij, men har han prøvet at gå i krig med LinkedIn.com ? ? ? Det er det ret interessant site, netop når det kommer til netværk på tværs af grænserne.
Jeg har selv en del kontakter rundt omkring i verdenen... (Spanien er nok lidt underrepræsenteret på LinkedIn)

Men det er i hvert fald et sted at starte....

Held og lykke!

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:07

Hej

Ellers så kan du evt. prøve http://www.zapin.net/ - der er en "spanien" forum - også for jobsøgende. Eller http://www.udvandrene.dk/jlkm/udvandre.nsf der er et site for alle "udvandrere" med gode råd om alskens ting og sager. Noget mere relevant end andet.

Hvor i Spanien flytter I til? Er det området omkring Malaga, så findes der en "danskerklub" i Torre Del Mar - øst for Malaga. Dem kan du finde her http://www.dansk-oss.com/malaga/ De har en mail liste man kan tilmelde sig - så er det jo bare at oprette sig som bruger og spørge om nogen kender nogen der kender nogen som måske kender nogen.........................

Og endeligt så er det jo muligt at bestille en oversigt over alle danske virksomheder i Spanien via. ambasaden.

Hilsen Morten

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 13:20

Tak begge - det var nogle rigtig gode tips! Smile

~
Anja

Fra Malaga
Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 17:13

Hej Anja,

Jeg er bosat i Malaga, Spanien og køre en del forskellige websites herfra. Jeg ved af erfaring at det er meget svært at få gode folk i dette område. Jeg tror det er fordi at der heller ikke er så vildt meget high tech her. Men omvendt ved jeg at Madrid og Barcelona er mekkaer for high tech og der er også masser af udenlandske firmaer så hans spansk ikke behøver være i top.

Han lyder jo meget som linux typen, men hvis han er interesseret i windows web også, så kan jeg da tale med ham.....?

mvh

Claus Sørensen

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 10:06

Hej Claus

Tusind tak - han vil meget gerne tale med dig - hvordan kan han kontakte dig? Smid mig evt. en mail på anja@amino.dk :-)

~
Anja

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)