Sidst med moms vil jeg hører dig omkring brugtmoms, skal det virkelig forstås sådan at hvis man handler B2B moms et nulregnestykke og da man både betaler det ved indkøb og ved salg går i nul. Nu går vores forretningsidé uheldigvis udelukkende ud på at købe hos private og sælge som virksomhed, herved skal vi Kun betale salgsmoms, og moms bliver herefter en udgift på 20% ved alt salg. Er der virkelig ikke en måde at undgå dette på? Det kan da ikke passe at bare fordi vi køber udelukkende ved private til vidresalg er vi nødsaget til at betale en form for moms som virksomheder der handler B2B ikke har som problem.
Har du virkeligt læst det forrige svar. Det bliver jo helt ens. Hvis du køber normalt så skal du lægge moms på hele din salgspris og må trække købsmoms fra for hele dit køb = moms af fortjenesten
Brugtmoms - og det er altså med at følge reglerne - du betaler IKKE moms af ham du køber af og du skal kun betale moms af fortjenesten når du sælger - læs igen http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html men i forrige regnede jeg enda et par eksempler
hele ideen med brugt moms er netop at der betaler du ikke moms af den private du køber fra, og så skal du kun indbetale moms af det som svarer til din fortjeneste.
Køber du i stedet fra B2B med moms, så betaler du jo moms ved købet - det gør du ikke når du køber af en privat. Det er netop derfor brugtmomsordening brugt korrekt er god når man køber privat og sælger med moms
- Men om du kan klare brugtmomstordningen uden hjælp i begyndelsen er tvivlsomt - så for ikke at komme galt ad sted - tag hjælp
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Korrekt forstået sådan da. Ved B2B går moms regnskabet i nul hvis du sælger varen til samme pris som indkøbsprisen. Jeg går ud fra at enhver virksomheds plan er at sælgee varen til en merpris, hvorfor ens salgsmoms forhåbentlig altid bliver større end ens indkøbsmoms.
Men da i køber fra private, tjaaa... Salgsmoms skal stadig betales, der er ingen vej uden om. Som moms en registreret virksomhed er det lovpligtigt at påføre moms ved salg.
evt. kan brugtmoms ordningen bruges som john beskrev
Dvs. hvis i forventer en omsætning højere end 50.000 kr.
Møbler i Trendy Designs. Flotte og lækre stuemøbler, tv borde , m.m.
Et sidste spørgsmål er så hvordan skal jeg opgøre dette brugtvarelager, hvis jeg giver 25.000 kroner og der er vare for 200.000 i salgsprisen kan man i teorien bare lade som om at at jeg kun har fået det "halve lager" altså hvis man selv skal opgøre det, og skal man så selv prissætte det hele eller hvordan ?
Du har bestemt dig for ikke at læse de links jeg besværer mig med at give - for ellers ville du vide, at hver ting du har købt brugt /gruppe du har købt brugt skal du ha afleveret et nøje udført købsbilag for og de skal bogføres på en særlig konto for indkøb brugt moms - og har du ikke præcise bilag for det så klapper skattefælden og du skal af med moms for hele dit salg
Prissætte = det du beviseligt har betalt for de ting du har på lageret - og du skal opgøre dit laver ved hvert regnskabsfald så KUN det du har solgt = vareforbrug til præcis den pris dokumentationen viser du har betalt for det
Dit salg af - præcis de samme varer - har du fakturaer for 100% korrekt efter brugtmoms ordningen- og de går på konto for salg brugtmoms
Du betaler så 25% moms af forskellen på de to konti.
Det med streg under er hovedsagen. Det er ikke for at være hoven eller grov, men du klarer ikke brugtmoms selv når du ikke kan fange linket og svarene so far- Tag for din egen skyld en revisor eller andet ind og sid med en sådan til du er helt med og er 100% sikker på du bruger brugtmoms korrekt, for ellers skal du af med moms på 25% af alt du har solgt i stedet for af fortjenesten .- og risikerer bod oven i hatten. Få opsat regnskab korrekt fra start og forstå den 100% inden du bare overvejer den - inkl regnskab i det hele taget - Det er ikke så dyrt og du vil jo har det ret - så skyd ikke dig selv i foden
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER