Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At flytte til USA

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
> Du behøver ikke noget VISA, hvis du er dansker, og du altså "kun" skal være der i max 90 dage.

Det er ikke helt korrekt. For det første skal du opfylde de krav som stilles i USA''s Visa Waiver Program, hvilket bl.a. gør at du ikke må lide af smitsomme sygdomme, have medlem af Nazi-partiet  omkring 2. verdenskrig, at du ikke må være straffet (det var sandsynligvis den Brixtofte røg på forleden) osv. Du kan se de nærmere betingelser på den Amerikanske Ambasades hjemmeside. Derudover skal du også være opmærksom på at et 90.-dages visa IKKE giver lov til at arbejde i USA! Det er et turistvisa.

De Amerikanske immigrationsmyndigheder er ret skrappe med deresw regler og specielt bliver de temmelig sure hvis man enten lyver eller ikke overholder betingelserne i det visa man har. Så hvis du arbejder på et turistvisum og bliver snuppet i det bliver du udvist uden mulighed for at rejse ind igen i en ukendt periode.
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:37
Dato: 23-02-2007 00:36:09
Forfatter: MF

Alex, fandt du ud af om det var muligt at have nogen til at stille en garanti for en ?

Ville være fint hvis man kunne få nogen til at stille en garanti for en og derved opnå visum.

Nej, jeg nåede ikke videre med planerne. Både fordi min kæreste ikke ville med over og fordi der er så mange regler omkring det at jeg til sidst ikke mente det ville være besværet værd pt. Det er dog stadigt noget jeg kunne tænke mig hvis muligheden byder sig, men indtil da vil jeg hellere fokusere på at udvikle mit firma.

Alex

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 13:03
Til Mikkel deMib

Som udgangs punkt går jeg ud fra man har rent mel i posen.

Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:22
Hmmm, synes godt nok ikke jeg kan finde noget til nær den pris overhovedet.

Det billigste jeg har fundet mellem Billund og Miami er omkring 28.000 kroner.

Dato: 23-02-2007 03:02:52 Forfatter: maximal_dk

Prøv Continental Airlines , husk betaling i Tyskland

Til New york 342.00 euro

Tilmeldt 26. Mar 05
Skrevet kl. 01:17
Jeg ved ikke lige hvad det er du gør, men :

Hvornår vil du til USA ?

Skal det være en retur ?

Hvornår vil du evt. retur ?

Hvor i USA vil du flyve til ?

Tilmeldt 26. Mar 05
Skrevet kl. 01:21
Den her er kommet idag :
In order to be considered as a nonimmigrant worker the applicant''s prospective employer or agent must file Form I-129, Petition for Nonimmigrant Worker, with the United States Citizenship and Immigration Services in the Department of Homeland Security (USCIS). Important Note: It is very important for prospective employers to file the petition as soon as possible (but not more than 6 months before the proposed employment will begin) to provide adequate time for petition and subsequent visa processing. Should you need petition processing faster, see  Premium Processing Service  on USCIS website. Once approved, the employer or agent is sent a notice of approval, Form I-797. It should be noted that the approval of a petition shall not guarantee visa issuance to an applicant found to be ineligible under provisions of the Immigration and Nationality Act.

For more information about work permits, please visit the following websites: http://www.travel.state.gov/visa/temp/types/types_1271.html and www.uscis.gov

Sincerely,

Non-Immigrant Visa Unit/CIK

U.S. Embassy, Denmark

Tilmeldt 17. Jan 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:52

Som Mikkel skriver er de ret strikse med deres regler. Dette betyder også at hvis du rejser ind på hvad de kalder et nonimmigrant visum har du IKKE ret til at arbejde. Hvis du bryder denne regel (og bliver taget) bliver du sandsynligvis nægtet adgang permanent. Undervejs i flyet vil du få udleveret et spørgeskema med diverse spørgsmål der virker ret dumme og du skal kunne bevise at dit ophold udelukkende er af fornøjelsesårsager.

Der er tre forskellige muligheder der er aktuelle for os danskere.

1. Du har en ledende stilling i et multinationalt firma og rejser til usa for at tiltræde en stilling i enten hovedselskabet eller et søsterfirma.

2. Du rejser ind med hensigten om at bruge 1000000 dollars på noget det amerikanske folk drager nytte af.

3. Du rejser ind som forsker.

Det er også muligt at rejse ind hvis du er istand til at besætte et af de kritiske jobs på det amerikanske marked. Men det er dog ikke noget med at starte egen virksomhed.

Overvejer selv at rejse derover, men det er dog på lidt andre præmisser end brugerne på sitet her. Jeg vil ikke starte egen virksomhed men derimod bare passe et ganske almindeligt arbejde på en ranch eller lignende. Spørg lige om det er svært- ja tak.

Tilmeldt 3. Jan 08
Skrevet kl. 18:10
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:40

Har du tjekket hvor mange ruter til USA Easyjet har? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18

Hej Mikkel,

Ved godt, dette er en meeeeget gammel tråd - men kan du anbefale en super god immigrations advokat ? Jeg VIL flytte derover om 2 år, senest, og kan forstå, det er noget, der tager tid? Tak og hilsen, Pernille

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)