Det er ikke helt korrekt. For det første skal du opfylde de krav som stilles i USA''s Visa Waiver Program, hvilket bl.a. gør at du ikke må lide af smitsomme sygdomme, have medlem af Nazi-partiet omkring 2. verdenskrig, at du ikke må være straffet (det var sandsynligvis den Brixtofte røg på forleden) osv. Du kan se de nærmere betingelser på den Amerikanske Ambasades hjemmeside. Derudover skal du også være opmærksom på at et 90.-dages visa IKKE giver lov til at arbejde i USA! Det er et turistvisa. De Amerikanske immigrationsmyndigheder er ret skrappe med deresw regler og specielt bliver de temmelig sure hvis man enten lyver eller ikke overholder betingelserne i det visa man har. Så hvis du arbejder på et turistvisum og bliver snuppet i det bliver du udvist uden mulighed for at rejse ind igen i en ukendt periode. |
Forfatter: MF
Ville være fint hvis man kunne få nogen til at stille en garanti for en og derved opnå visum.
Nej, jeg nåede ikke videre med planerne. Både fordi min kæreste ikke ville med over og fordi der er så mange regler omkring det at jeg til sidst ikke mente det ville være besværet værd pt. Det er dog stadigt noget jeg kunne tænke mig hvis muligheden byder sig, men indtil da vil jeg hellere fokusere på at udvikle mit firma.
Alex