Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At flytte til USA

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Et turistvisum giver ikke ret til at arbejde i landet. Dertil kræves en arbejdstilladelse - præcis som i Danmark og de fleste andre lande, iøvrigt.
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 21:42

Ahhh ja...

Så den eneste brugbare løsning i dette tilfælde, da vi ikke har en mill $, må være at blive ansat i en virksomhed før jeg rejser hjemmefra, eller finde en sponsor som vil stå inde for mig.

NB: Skal denne sponsor være et US firma, eller kan det godt have hjemsted i et andet land?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:46
Du kommer nok ikke udenom en god immigrationsadvokat - der er en million detaljer og regler, der gør det ret svært for almindeligt dødelige at svare ordentligt på din sag :)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 23:58

Dato: 5/2/2006 11:46:10 PM Forfatter: Mikkel deMib Du kommer nok ikke udenom en god immigrationsadvokat - der er en million detaljer og regler, der gør det ret svært for almindeligt dødelige at svare ordentligt på din sag :)

Ja og det har du jo lige fortalt mig hvad koster
Tilbage i tænkeboxen.
Tak for det Mikkel.
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 02:48
Til Mikkel deMib.

Se det var et godt svar du der kom med.

Man kan også søge arbejds og opholdstilladelse på ambassaden, her er prisen 650 kr. ( VISA )

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:25
Nej, man kan KUN søge om VISA på ambasaden. Det er der det foregår. Men, hvis du skal bosætte dig i USA er der virkelig mange ting der skal være på plads - og det er lige netop det en immmigrationsadvokat kan hjælpe dig med.
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 00:36
Hej,

Alex, fandt du ud af om det var muligt at have nogen til at stille en garanti for en ?

Ville være fint hvis man kunne få nogen til at stille en garanti for en og derved opnå visum.

Indtil videre har jeg bestemt mig for at rejse derover på turist visum (90 dage) og kalde det ferie.

Da jeg vil være selvstændig er der alligevel intet til hindre for at jeg arbejder alligevel.

Ville dog gøre det hele lidt lettere hvis jeg i det mindste ikke var bundet af 90 dages reglen.

Dog vil det nok i første omgang ikke gøre noget da jeg alligevel sikkert vil have en trang til lige at komme hjem til sommer.

Det løser selvfølgelig ikke problemet med at jeg gerne ville kunne arbejde på almindelig vis ved siden af da jeg ikke er sikker på en fast indkomst ved mit selvstændige arbejde.

Er der iøvrigt nogen der ved om det er muligt at købe en åben billet til USA så man selv kan bestemme sit hjemrejse tidspunkt inden for de 90 dage ?

Den amerikanske skat ville selvfølgelig være værd at tage med i længden.

Da jeg regner med at være at finde omkring Miami Beach - Florida (South Beach nærmere betegnet), så er 0% i indkomst skat og 6-7-8 % i virksomheds skat da ikke at fornægte (eller hvad tallene nu er på) :)

ps. har deltaget i lotteriet i 3 år og stadigvæk intet held.

Tilmeldt 26. Mar 05
Skrevet kl. 02:52
Du behøver ikke noget VISA, hvis du er dansker, og du altså "kun" skal være der i max 90 dage.
Ønsker du at blive der i længere tid, kan du søge VISA, og der er flere at vælge imellem. Det kst. 600 - 650 kr. og så skal du til samtale på ambassaden. Husk et turistvisum giver ikke ret til at arbejde i landet.

Prøv at se på den amerikanske ambassade´s hjemmeside der er mange gode oplysninger...
Når du skal rejse, så gælder det også at du skal ha en returbillet, og rejser du omkring 1. maj og tilbage igen om 3 mdr. kan du komme der over for 429 euro

Finder du en løsning på dit ophold, udover de 3 mdr. så skriv det lige her....

Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 02:55
Hej,

hvor ser du fly billetter henne til 429 euro ?

Billigste jeg lige har kunne finde er omkring 4000 kr.

Tilmeldt 26. Mar 05
Skrevet kl. 03:03

Prøv Continental Airlines , husk betaling i Tyskland

Til New york 342.00 euro

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)