Hej Aminobrugere Jeg skal snart starte min første virksomhed. Jeg er 17 år gammel, og afventer derfor pt. svar fra statsforvaltningen på min ansøgning og tillaldelse til at starte virksomhed. Jeg forventer som udgangspunkt ikke at omsætte for over 50.000 kr. i løbet af det første år, og jeg er der meget i tvivl, om jeg bør lade mig momsregistrere? Jeg vil dog ikke udelukke, at jeg kommer til at omsætter for mere end de 50.000 kr. Jeg forstår ærligt talt ikke pros/cons ved de to ting, hvis der overhovedet er sådan nogle? Jeg vil lave en webshop med salg til privatkunder. Mvh. Kasper |
Hvis du kommer over 50 t på 12 mdr i træk, så vil skat kunne spørge, burde han ha kunnet forudse det, og er svaret ja, så vil du risikere at skulle betale moms af det du har solgt uden moms + tilsvarende i bod - læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html
Moms pros -.
fradrag for købsmoms, ikke moms på varer fra udlandet idet du tillægger købsmoms samme sum som du skal tilægge importmoms under salgs moms for alle din køb
Udstråler vel lidt seriøsitet og størrelse
Moms cons
du skal lægge moms på dit salg og da det er til private så bliver du lidt dyrere (ikke momsen dyrere for som ikke reg har du jo moms på dine køb så i princip moms af fortjenesten dyrere hos privatkunder
god vind med projektet og fremgang i statsamtet