Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Alle mine udgående mails markeres som SPAM

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra Vestervig
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for hjælpen. Jeg bruger en anden mail, på domænet hammersholt.net, hvor der er opsat SPF record på efter vejledning herinde fra. Så det skulle der være tjek på. Langt størstedelen er også begyndt at modtage mine mails efter det. MEN, har netop mistet 2 kunder fordi deres hotmail klassificerede mine mails som spam og derfor så de aldrig deres informationsmail og troede at ordren ikke var gået igennem.

Virkelig træls :(

Kan jeg være havnet i en blackliste som jeg skal ud af hos Hotmail?

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra Vestervig
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Sommer:
u kan evt. teste dine mails med http://www.mail-tester.com/ for at se om der er noget der trigger.

Jeg får en god score (8,6), men kan forbedres meget ved hjælp af en DKIM signatur kan jeg se.

Nu så jeg UnoEuro support var aktive herinde, så det kan være de kan svare på om det er noget jeg kan sætte op på mit webhotel hos dem?

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

DKIM opsættes i domænets DNS og når du sender mailen (mailens headere) - så det kræver ikke noget af din udbyder eller din udgående server.

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra Vestervig
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Sommer:
DKIM opsættes i domænets DNS og når du sender mailen (mailens headere) - så det kræver ikke noget af din udbyder eller din udgående server.

I så fald er der nogen der har en guide til opsætning af DKIM i DNS og mail header?

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Sommer:
DKIM opsættes i domænets DNS og når du sender mailen (mailens headere) - så det kræver ikke noget af din udbyder eller din udgående server.

Hej Tom, hvis du ikke mener det kræver noget af din udgående server, så vil jeg da gerne vide hvor hos UnoEuro at du danner privat/offentlig nøgle og hvilken nøgle UnoEuro's udgående servere signerer e-mailen med ?

Din udgående mail server skal understøtte DKIM signering i headeren af e-mails, ellers virker DKIM ikke. Din oplysning er med andre ord forkert.

Virksomheder der er afhængige af at deres e-mail når frem, skal sørge for SPF, DKIM og DMARC opsætning af deres udgående e-mail. SPF og DMARC kan opsættes i DNS, DKIM skal udgående SMTP server understøtte. Det er desværre de færreste udgående mailservere der gør det. Heller ikke engang Microsoft på deres 365 platform gør det endnu. De skriver dog at det kommer i 2014...

At det bliver sværere og sværere at sende e-mails er der ingen tvivl om. Stort set alle modtagere har SPAM filter og det bliver sværere og sværere at gennemtrænge. SPF/DKIM og DMARC er vejen frem, fremadrettet, hvis man vil være sikker på at ens e-mail kan leveres uden at de "tagges" eller afvises som værende SPAM...

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

VELOCIgroup ApS:

Din udgående mail server skal understøtte DKIM signering i headeren af e-mails, ellers virker DKIM ikke. Din oplysning er med andre ord forkert.

Nej, dine headere skal bare signeres (DKIM-Signature headeren skal indsættes). Om det sker på udgående mailserver eller i mail-afsenderen (dit mailprogram), er ligemeget. Fx. hvis du sender nyhedsbreve kan signeringen ske direkte i din PHP/ASP kode som generere mailen og sætter den i kø. Du er på ingen måde afhængig af din udgående server, den skal ikke understøtte noget (udover at levere den mail du beder den om).

UnoEuro's mailservere understøtter ikke automatisk signering af udgående mails - det mener vi er noget klienten skal stå for, når muligheden nu er der.

Du laver selv din public/private key, og indsætter denne i dit domænes DNS. Der findes guides og værktøjer til dette på nettet :)

Forresten siger DKIM/SPF ikke noget om mailen er spam eller ej, den siger bare noget om at afsenderen er den han udgiver sig for. Indholdet kan godt stadig være spam, selv om en spammer bruger DKIM/SPF. Det er dog sandt at især Hotmail umiddelbart ligger stor vægt på SPF. Ens SpamAssassin score er dog ikke påvirket af disse, da det som sagt mere er et signal om afsenderen og ikke om indholdet.

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Sommer:

UnoEuro's mailservere understøtter ikke automatisk signering af udgående mails - det mener vi er noget klienten skal stå for, når muligheden nu er der.

Du laver selv din public/private key, og indsætter denne i dit domænes DNS. Der findes guides til dette på nettet :)

Tror du misforstår mig. Kunder hos jer bruger jeres server og f.eks. jeres webmail og/eller f.eks. Outlook/Outlook Express eller lignende klient til at sende e-mails.
Forklar mig venligst hvordan du så vil opsætte DKIM for dem eftersom e-mailen skal signeres med den private nøgle (Den offentlige publicerer du i DNS).

Men vi kan jo se om 2 år, hvor mange af jeres kunder der har opsat og benytter DKIM, når nu I >ikke< gør det for dem og vil signere deres udgående e-mail og har den holdning "det mener vi er noget klienten skal stå for, når muligheden nu er der."

Fra http://en.wikipedia.org/wiki/DomainKeys_Identified_Mail "Both modules, signing and verifying, are usually part of a mail transfer agent (MTA)."

Forklar mig også gerne hvorfor Office365 så ikke understøtter DKIM for udgående e-mails endnu...

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Sommer:
Du laver selv din public/private key, og indsætter denne i dit domænes DNS.

Ok, så du mener at man skal publicere den private nøgle i DNS ? Hvad skulle ideen så være, når du både har privat og offentlig nøgle i DNS ? Kan du forklare nærmere ?

Skal vi ikke blive enige om at den private nøgle bruges til at signere e-mailen med (af den udgående server/klienten, som tilføjer "DKIM-Signature" header field til e-mailen) ?

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)