Men når nogen ligger en ordre, så får jeg en mail af Proforms som jeg har brugt til formularen. Den er markeret som spam, men jeg modtager den. Men når jeg afsender mails til de kunder der køber, så får jeg aldrig svar, og jeg tror det er fordi de ender i deres spam filter. Det gør de både hvis jeg sender til min egen hotmail og gmail. Mailen jeg sender fra er hosted hos UnoEuro. Er der nogen der kan hjælpe?
Der kan være mange årsager, men en af de ting som kan have en vis effekt, er at få opsat en såkaldt SPF record i din DNS opsætning.
Hos UnoEuro er dette utrolig nemt. Hvis du googler "UnoEuro SPF record" finder du en vejledning i hvordan du skal gøre, ellers så send mig en PB så skal jeg hjælpe
Prøv at oprette dig her inde.. Der er 7 dages prøve. litmus.com
Jeg har selv brugt det.. Du får dit system til at sende en mail til en bestemt mailadresse de giver dig også analyserer den alt hvad der kan være galt med din mail og mener også den forslår hvad du skal gøre for at løse det.
Du kan også prøve at sende mail til check-auth2@verifier.port25.com - den returnerer svar på, om der er problemer med SPF, DKIM etc. og om der er tale om ham/spam (Spamassasin).
Det er domænet ikke. Kan det være noget med den smtp server jeg bruger? Bruger asmtp.unoeuro.com
Hm.. Godt spørgsmål. Hvis jeg var dig, vil jeg prøve at sende en support henvendelse til Unoeuro - om der kan være problemer. De plejer at være venlige til at svare.
Lavede en testordre på din side - for at se om jeg modtog en mail. Men har ikke modtaget nogen endnu.