Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! 

Jeg tænker her i mit kommende sabbatår at starte en mindre webshop op - primært med salg af tøj til kvinder importeret fra Kina. Jeg har dertil et par spørgsmål:

Spørgsmål 1. 

Jeg regner ikke med, at jeg kommer til at tjene mere end 50.000 om året, men skal jeg alligevel momsregistres, når jeg importerer fra Kina?

Spørgsmål 2.

Hvad med told og skat? Hvordan vil det foregå? Jeg har hørt, at jeg skal registrere et nummer på hvad jeg importerer - hvordan fungere det? 

Spørgsmål 3. 

Kan jeg godt have firmaadressen hjemme? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 17:30

1)  Ja du skal både moms og importør registreres.

2)  Se gamle indlæg her på amino  besvaret ca. 1000 gange før

3)  Normalt  ja men muligvis nej hvis du f.eks. bor til leje. 

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 18:05

Tak for svar Skype-Smile 

Gider du linke til dem? Jeg kunne umiddelbart ikke finde nogen, der svarede direkte på mit spørgsmål.  

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 18:16

Det står en masse omkring importStartvæksts hjemmeside. Måske du kan finde noget relevant information der.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:46

pernillex:

Spørgsmål 1. 

Jeg regner ikke med, at jeg kommer til at tjene mere end 50.000 om året, men skal jeg alligevel momsregistres, når jeg importerer fra Kina?

Spørgsmål 2.

Hvad med told og skat? Hvordan vil det foregå? Jeg har hørt, at jeg skal registrere et nummer på hvad jeg importerer - hvordan fungere det? 

Spørgsmål 3. 

Kan jeg godt have firmaadressen hjemme? 

1

Det har ikke at gøre med TJENE men OMSÆTTE/SÆLGE for. Kan du forudse at du vil komme over 50.000 kr i omsætning på 12 mdr i træk (ikke kalenderår men 12 mdr i træk) så SKAL du som i linket følge linket PLIGT TIL MOMSREGISTERING 

Hvis du skal importere fra Kina så skal du ha CVR og du skal være krydset af for som i linket IMPORTREGISTRERING MEN du behøver ikke være momsregistret hvis ikke du mener at ramme 50 t grænsen. Du betaler som moms ved importen og lægger ikke moms på salget - modsat hvis du samtidigt er momsregistreret hvor du i så fald ved import skal følge linket som IMPORTMOMS 

2

Told kan du læse lidt om her i linket BASAL IMPORT  Her vil du se du er ansvarlig for selv at finde korrekt told nummer for hver vare - importere tydeligt til dit CVR og ansvare for korrekt fortoldning - med eller uden moms, afhængigt af om du også er momsreg. Det er klart der er noget at sætte sig ind i. I de gode gamle dage var man i lære 2,5 til 4 år for at kunne klare disse ting - nogen med speditør overbygning for at kunne importere. Med internettet er det blevet meget lettere trods alt, men regn med, at der er en del at sætte sig ind i hvis man vil drive virksomhed og ha import og få told, moms og regnskab korrekt hele vejen

Skat: Her skal du føre regnskab efter skatteloven, med eller uden moms og du skal opgive dit overskud i forskud rubrik 111 og årsopgørelse 211 og frem

3

Ja forudsat der ikke er specielle regler i din boligforening/udlejer/området du bor i, så stiller staten sig ikke på bagbenene så check med din udlejer eller med reglerne for dit hus område

Jeg håber dette trods alt bruger dig lidt videre

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)