Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandører der dikterer priser, hvad mener i?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

> Men det er jo lige med at finde grænsen..

Grænserne er skam sat allerede - i lovgivningen, og de er meget mere entydige end det du ønsker - en grosist må IKKE bestemme udsalgspriserne. Den er sådan set ikke så meget længere. Det er ulovligt. Og det synes jeg også fortsat det skal være. Noget andet er så, at det som sagt kan være svært at håndhæve loven i praksis. Men sådan er det jo med meget lovgivning. Det gør ikke nødvendigvis at loven er forkert eller skal ændres.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 22:28

Mikkel deMib Svendsen:

> Men det er jo lige med at finde grænsen..

Grænserne er skam sat allerede - i lovgivningen, og de er meget mere entydige end det du ønsker - en grosist må IKKE bestemme udsalgspriserne. Den er sådan set ikke så meget længere. Det er ulovligt. Og det synes jeg også fortsat det skal være. Noget andet er så, at det som sagt kan være svært at håndhæve loven i praksis. Men sådan er det jo med meget lovgivning. Det gør ikke nødvendigvis at loven er forkert eller skal ændres.

Som jeg også lade vægt på til sidst i mit indlæg, er det en personlig holding og dermed total ligegyldigt hvad loven foreskriver. Så længe jeg overholder loven og ikke opfordre folk til at bryde den, må jeg jo heldigvis have den mening jeg lyser.

At græsen er sat er os fint nok, og det er nok os det markedet har bedst af, da alle ellers ville lave faste priser. Men samtidig er det også en lov som er let at omgå, hvilket også har betydning for markedet (på den gode måde i en hvis udstrækning). Konsumenterne vil her og nu altid være bedst tjent med at betale så lidt som muligt, men det vil markedsøkonomien i det lange løb lagt fra. Da konkurrencen dermed vil blive dårligere, da der følgelig af en hård pris konkurrence vil blive slået mange ud af markedet, hvilket jo i sidste ende vil medføre en meget streng og omkostningsbevist strategi i virksomheden, som højst sandsynligt vil gå ud over service niveauet. Så kan man jo tage den videre og sige at flere virksomheder også vil overveje en ekstra gang om de virkelig har brug for den nye medarbejder eller om de blot kan løbe lidt hurtigere.. da avancen på produkterne ikke er stor nok til at det muligvis kan betale sig og så er vi jo inde i en ord cirkel. Den er måske taget lige langt ud her og dog.

Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 22:44

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg kan med tilfredshed konstatere, at du med din holding til den (ikke) fri prisdannelse står helt alene. Heldigvis mener det store flertal - over hele det politiske spektrum, at forhindringer for fri prisdannelse skal være forbudt. Så det bliver det nok ved med at være :)

Jeg går skam også ind for fri prisdannelse, men stadig har jeg forstaaelse for hvad hvad det at dumpe priserne paa et mærkevareprodukt kan gøre ved et godt branded image. Big Smile Og ja vi er også enige om at der er et problem her, men som det allerede er godt beskrevet er der ingen enkel løsning.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Amino.dk Skrevet kl. 01:49

Hej Martin,

En ting du kunne gøre hvis "der ikke er varer på hylderne" hos dine leverandører er parrallel-import af de samme varer.. :) så kan du holde prisen lavere end alle de andre og score kassen.. ;) og så kan "stikkersvinet" som vedkommende blev omtalt længere oppe, lære det...

Når nu det er mærkevarer så husk lige at smide mig et link så jeg kan handle der til lidt billigere priser Wink

Med Venlig Hilsen

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 17:41

Det kan godt være det er ULOVLIGT. men sådan er tøjbranchen. har selv været i tøjbutik 2½ år Nextmann "Strøjet" Århus

Sådan er det jo også med B&O det er det man kalder at skabe en "FIKTIV" værdi. for som forhandler kan du vel købe et par Diesel bukser for 361 kr eks moms. og vejl. udsalg er 1199,- Du kunne jo sælge en del "ONLINE" ved at sænke prisen. Men det går eller gik diesel ikke med til dengang..

Dertil skal der så siges at mange af tøjmærkerne har en del Restpartier & collektionsprøver på lager... OG DER er der ikke nogen der siger noget til 3 for 199,-

Men jo der er nogle leverandører der godt kan finde på ikke at have nogle varer på lager.

Martin lav et Distributions "netværk" som leverer til babybutikker. (ellerl kun din)
så leverer du til dig selv...
Eller lav din egen konkurrent. "som ikke laver rabatter."
på den måde kan dine leverandører ikke stoppe din varetilstrømning.

Desuden syer min "svigerinde" hun har ikke engang nogle varerprøver for de bliver revet væk. Total trendy tøj til børn.
men hun er ved at lave sin egen starter "collektion"

Jens

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)