Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til opstart af webshop.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 02:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en forretninsidé, som jeg gerne vil have overført til en webshop. Jeg er helt ny på det område, så jeg har en masse spørgsmål jeg håber i kan besvare. 

Hvordan fungerer det mht opstart af webshop? - Betaler man et firma, som designer webshoppen også betaler et x antal kr. om måneden for at have den kørende? 
Hvordan og hvorledes med betaling af varer på webshoppen? - Er det noget man kan lave som tilkøb til siden, så kunderne kan bruge dankort, mastercard mm.
Hvad med ens navn på hjemmeside, hvordan køber man et domæne
Hvordan kan jeg så på webshoppen, når kunderne har bestilt en vare?
Skal man have et CVR nr?

Er der andre ting jeg bør tage højde for?

Har du svarende på nogle af disse spørgsmål eller andre input, så glæder jeg mig til at hører fra dig og komme igang med projektet.

I er også velkommen til at sende mig en mail på SimonAChristensen@gmail.com

Mvh. Simon A. Christensen 

Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 295
Fra  iskins.dk Skrevet kl. 09:20

Hej Simon, jeg vil prøve at svare så godt som muligt på dine spørgsmål.

Simon:
Hvordan fungerer det mht opstart af webshop? - Betaler man et firma, som designer webshoppen også betaler et x antal kr. om måneden for at have den kørende? 

Du kan selv bestemme om du vil betale et firma for at sætte din webshop op eller om du selv vil lave den. Hvis du vælger at et firma skal opsætte din webshop, så skal du regne med at det kommer til at koste. Hvis du selv laver den webshop har du nogle forskellige muligheder i form af en webshop hvor du betaler et månedligt beløb, som shopify eller du vælger et gratis system som wordpress med woocommerce, prestashop osv. 

Fordele ved at få shoppen lavet af et firma: Siden bliver præcis som du vil have den og den er oppe og kører hurtigere end hvis du selv skulle i gang.

Ulempe: Det kan koste KASSEN.

Fordele ved at lave shoppen selv. Det er gratis hvis du vælger wordpress, prestashop, magento osv. og du lærer selv hele processen til fremtidige projekter.

ulempe: Din mangel på erfaring kan give begrænsninger for hvad der er muligt på din webshop. den anden ulempe er at det tager TID.

Jeg startede selv uden nogen erfaring med wordpress og har i dag en fin webshop. 

Simon:
Hvordan og hvorledes med betaling af varer på webshoppen?

Du kan tage i mod betaling med: Paypal, Ewire, NETS. Paypal er gratis, Ewire koster 395 krone rom året og kan tage Dankort. NETS er noget dyrere, men virker meget troværdigt og professionelt i forhold til de andre. 

Simon:
vad med ens navn på hjemmeside, hvordan køber man et domæne?

Du kan købe et domæne hos blandt andet: Unoeuro, dandomain eller måske en Amino her inde. Husk en host.

Simon:
Hvordan kan jeg så på webshoppen, når kunderne har bestilt en vare?

Du kan se hvis der har været en bestilling blandt andet med "Pushover" som sender en besked til din smartphone hvis der sker noget i shoppen. Ellers kan du også få shoppen til at sende dig en mail når der kommer en ordre. Du kan så se hele ordren i Backenden på din webshop.

Simon:
Skal man have et CVR nr?

Du skal ikke have et CVR nummer, men det gør det hele mere troværdigt. Husk at hvis du vil importere fra ikke EU lande skal du være import registreret! 

Mvh Marc.

Ung iværksætter med store drømme

Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:26

Jeg har også selv bygget min webshop, det tager rigtigt mange timer at få en webshop bygget, men også dejligt bagefter ikke at være afhængig af andre, når den skal opdateres.

Problemer med computeren ? Har du brug for Computer Hjælp ? Så læs mere hos os.

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 272
Skrevet kl. 09:38

Hej Simon,

Det med web shop, er egentlig meget simpel. 

Det koster x antal kr. alt efter hvad du vil have og hvad du har brug for. Det finder du for det meste ud af når du snakker med en programmør. Betalingen er forskellige, Nogle steder betaler du for at de laver den shop plus at holder den kørende. 

Jeg kan kun anbefale at bruge magento, da det er et opensource program og du kun betaler for shoppen og bagefter er den ben et engangs beløb for domænet pr år :) 

Betaling af varer på webshop? Jeg er ikke helt med hvad du mener, men det findes jo at du kan holde lager eller også drop shipping aftaler. 

Du kan se det ved at tilknytte din shop til en e-mail adresse og hver gang en kunde har bestilt får du en mail :)

Hvis du laver web shop mener jeg at du skal have CVR nummer, men er ike sikker på det. 

Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.

Tilmeldt 7. Nov 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Moodings.com Skrevet kl. 10:16

Hej Simon,

Rigtig meget er besvaret allerede, men her er mit input. Hvad angår CVR nummer afhænger det af din omsætning, om din hjemmeside kræver momsregistrering. Hvis du regner med at omsætte for under 50.000 kr. om året behøver du ikke lade dig momsregistrere, men et CVR nummer er et krav fra de fleste betalingsindløsere, med undtagelse af PayPal.

Hvis du er helt grøn mht. webshops vil jeg anbefale, at du kontakter nogle professionelle - hos Moodings.com bruger vi Beyondweb til al vores udvikling, du kan prøve at skrive til Hans-Christian på hcr@beyondweb.dk (og sig Alexander har sendt dig Wink) - men der er masser af dygtige folk derude.  

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)