Jeg har en forretninsidé, som jeg gerne vil have overført til en webshop. Jeg er helt ny på det område, så jeg har en masse spørgsmål jeg håber i kan besvare. Hvordan fungerer det mht opstart af webshop? - Betaler man et firma, som designer webshoppen også betaler et x antal kr. om måneden for at have den kørende? |
Hej Simon, jeg vil prøve at svare så godt som muligt på dine spørgsmål.
Simon:Hvordan fungerer det mht opstart af webshop? - Betaler man et firma, som designer webshoppen også betaler et x antal kr. om måneden for at have den kørende?
Du kan selv bestemme om du vil betale et firma for at sætte din webshop op eller om du selv vil lave den. Hvis du vælger at et firma skal opsætte din webshop, så skal du regne med at det kommer til at koste. Hvis du selv laver den webshop har du nogle forskellige muligheder i form af en webshop hvor du betaler et månedligt beløb, som shopify eller du vælger et gratis system som wordpress med woocommerce, prestashop osv.
Fordele ved at få shoppen lavet af et firma: Siden bliver præcis som du vil have den og den er oppe og kører hurtigere end hvis du selv skulle i gang.
Ulempe: Det kan koste KASSEN.
Fordele ved at lave shoppen selv. Det er gratis hvis du vælger wordpress, prestashop, magento osv. og du lærer selv hele processen til fremtidige projekter.
ulempe: Din mangel på erfaring kan give begrænsninger for hvad der er muligt på din webshop. den anden ulempe er at det tager TID.
Jeg startede selv uden nogen erfaring med wordpress og har i dag en fin webshop.
Simon:Hvordan og hvorledes med betaling af varer på webshoppen?
Du kan tage i mod betaling med: Paypal, Ewire, NETS. Paypal er gratis, Ewire koster 395 krone rom året og kan tage Dankort. NETS er noget dyrere, men virker meget troværdigt og professionelt i forhold til de andre.
Simon:vad med ens navn på hjemmeside, hvordan køber man et domæne?
Du kan købe et domæne hos blandt andet: Unoeuro, dandomain eller måske en Amino her inde. Husk en host.
Simon:Hvordan kan jeg så på webshoppen, når kunderne har bestilt en vare?
Du kan se hvis der har været en bestilling blandt andet med "Pushover" som sender en besked til din smartphone hvis der sker noget i shoppen. Ellers kan du også få shoppen til at sende dig en mail når der kommer en ordre. Du kan så se hele ordren i Backenden på din webshop.
Simon:Skal man have et CVR nr?
Du skal ikke have et CVR nummer, men det gør det hele mere troværdigt. Husk at hvis du vil importere fra ikke EU lande skal du være import registreret!
Mvh Marc.