Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man finde partnere på Amino?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 26. Sep 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminoer 

Jeg har læst andre indlæg under denne rubrik og udleder at det kan være svært at finde partnere på Amino. Ofte opstår der en kort dialog hvor den der søger partnere bliver kritiseret for at holde kortene for tæt ind til kroppen. Men hvorfor skal der detaljer på bordet gennem Amino. Det kan vel gøres efterfølgende ved en en-en dialog på mail etc.

Er denne vaklen rundt om den varme grød i virkeligheden udtryk for at der ikke er tilstrækkelig seriøse mennesker tilstede på Amino? Er der andre sites, som man skal bruge til at finde partnere?

Jeg står foran at skulle finde en IT-partner med viden om web-udvikling og open source samt en financiel partner med kloge penge. Produktet er et service produkt der er meget op i tiden og som hvis det lanceres på rette måde har det meget stort potentiale.

Om mig selv kan jeg fortælle at jeg er i nærheden af pensionsalderen og det meste af mit liv har været IT-opfinder med fokus på kundebehov, det vil sige at når jeg har kastet mig ud i et projekt har det været på baggrund af et væsentligt behov. Dvs. at selve markedsføringen er allerede integreret i produktets tilblivelse - hvorfor det bliver væsentligt nemmere at afsætte.

Jeg ser frem til at høre fra jer – både med gode råd og endnu bedre med seriøse tilbud om samarbejde.

Venlig hilsen

Idémanden

Tilmeldt 7. Dec 05
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 15:09

Hejsa!

Jeg mener ikke, folk bliver kritiseret for at holde kortene for tæt på kroppen. Mange gange, når folk søger efter medarbejdere eller partnere på Amino, så fortæller de ikke nok omkring, hvilke funktioner denne skal udføre. Det gælder om at sælge sin idé, og det gør man jo ikke ved at skrive f.eks. som følgende:

Medarbejder søges

Skal være morgenfrisk og serviceminded. 

Jeg håber, du forstår min pointe Smile

Jeg har været en del inde på Amino, og har som regel oplevet, folk er meget seriøse herinde. Hvis man har et spørgsmål, så får man altid et kvalificeret svar.

Bare klø på, så skal du nok finde den rette person Smile

Held og lykke med det.

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 16:13

Jackpot:

Medarbejder søges

Skal være morgenfrisk og serviceminded. 

Jeg håber, du forstår min pointe Smile.

Lige et lille eks. mere:

Søger partner til STORT projekt! Mulighed for omsætning på 40 millioner det første år, og et vækst potentiale på 20% hvert år!

Findes ikke på det danske marked endnu!

Fra Copenhagen Baby...
Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 16:32

Jeg vil til dels give "idemanden" ret... det kan være meget svært at finde partnere på amino.Dermed ikke sagt at der er nogen steder det er lettere, men jeg har selv prøvet et par gange at søge nogen herinde - uden held til dato. Og ja det kommer selvfølgelig også an på hvordan man sælger sig selv, men der hvor jeg tror at lorten ligger begravet er, at ufatteligt mange af de folk der jævnligt besøger Amino er IT folk (programmører, webdesignere, SEO folk mm) og administratorer (revisorer, jurister mm.). Disse to typer er folk som gerne vil yde hjælp over amino, men som nok ofte er mere interesseret i egen næse end andres store ideer. De folk som kunne være gode partnere på mange projekter (sælgere, strateger, brachefolk fra det ønskede projekts branche, mm.), er så vidt jeg kan se ikke specielt aktive herinde.

Jeg er selv en af de sidst nævnte og bruger nu Amino til at få svar på spørgsmål og prøve at give min mening til andre (som lige nu). Jeg tror at man skal finde partnere IRL. Netop derfor har jeg tidligere foreslået at lave Amino IRL, altså mindre "klubber" rundt i hele landet hvor man mødes og snakker "face-to-face" med andre aminoer... her tror jeg at partnere kan findes!? Lidt a´la JCI, men mere med fokus på iværksætteri end ledelse...

Ligeldes er jeg også for tiden igang med at prøve at starte et iværksætter kollektiv op - et slags kontorfælleskab med sammenhold og forpligtende fælleskaber... læs mere om det indlæg på min profil! 

/J.

Tilmeldt 25. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 08:02

hej jeg er ikke it mand

men derimod sælger med mere

jeg kigger hver dag efter gode projekter

men har ikke fundet lige det jeg søger og lige det jeg tror på

og jeg tror også at det har noget at gøre med at 80% af dem der søger sælgere kun vil aflønne dem på provision

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:46

Debatter som Amino er ikke gode til at "søge" partnere på - men man kan arbejde sig eller gøre sig fortjent til dem :)

Det jeg mener er, at det kræver en indsats i en debat at skabe de gode kontakter og den tillid der skal til for at skabe kontakt i en miljø som dette. For dem der bruger Amino meget og skriver meget her, oplever jeg ikke det er så svært at finde partnere, men hvis man kommer ind "fra gaden" og søger partnere, uden at folk kender en gennem debatterne her på Amino, ja så kan det godt virke svært. Men det betyder ikke at der er noget galt med Amino - det er bare sådan debatter fungerer i almindelighed.

Og er det egentligt så meget anderledes end i "real life"? Og så her kan det være svært at finde partnere hvis man ikke har opbygget et netværk der har tillid til en. men har man det er det let nok - både i real life og på debatter som Amino

Fra Copenhagen Baby...
Tilmeldt 12. Apr 06
Skrevet kl. 13:09

Mikkel, du har helt sikkert ret, man kan ikke komme direkte ind i en forsamling og tror at man har goodwill hos alle.

Min pointe var nok nærmere det menneskelige i det. Jeg tror at mange mennesker har svært ved at gå ind i et dybt samarbejde uden at have set hinanden IRL først... lidt ligesom netdating branchen havde problemer med de første 5-6 år... folk var bange for hvem der egentlig gemte sig bag en profil. Det tror jeg til stadighed gælder mange steder... specielt på et sted som Amino, hvor folk ofte søger partnere som skal ligge utrolig mange ressourcer i det (penge eller tid).

Jeg kan som jeg nævnte i første indlæg ikke komme i tanke om andre steder det skulle være bedre end Amino, så det eneste der er at gøre, er vel som du netop gør - vær en aktiv spiller herinde så folk "kender" en lidt mere end bare et enkelt indlæg!

Med tiden håber jeg så stadig på at der er nogen som vil være med på at åbne "Amino klubber" rundt om i landet, med hygge møder en gang om måneden...??!!

/J.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:40
Hej Jannik!

Provision eller ej selv har jeg altid haft det udgangspunkt, at personer med gode sælgeregenskaber ikke motiveres af bonus eller fastløn i det lange løb - men af indtjeningen fra salget og selve salget og den tilfredse kunde - altså en sælger der ved hvad det handler om er ikke så nervøs for, at gå på 100% provision - når blot sælgeren selv tror på produktet!

Mindre virksomheder er nok tilbøjelige til at ville "prøve" kandidaten af - og derfor tilbyder ren bonus - men disse firmaer får nok aldrig den gode sælger før de indser, at den gode sælger ved sit vær - !

Du skriver at du hver dag ser efter projekter så er det ikke sikkert at du ønsker at oplyse om:
- hvilke projekter du søger efter
- hvad de skulle indeholde før du blev tændt?

Men du kunne måske være interesseret i at tage det som en dialog direkte mellem os ?
Hvis ja så kan du fange mig ved at sende en PM - eller på joma@stofanet.dkYes 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 26. Sep 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:40

Hej Aminoer

Tak for den feed-back jeg har fået.

Jeg kan allerede nu besvare mit eget spørgsmål med et forbeholdent ja. Jeg har modtaget 2 svar, der beder om flere informationer. Det afføder faktisk et nyt spørgsmål. Hvor åben skal man være omkring ens idé, i en indledende dialog omkring partnerskab? Har der allerede været en sådan dialog, som nogen vil pege på, så hører jeg gerne hvor jeg finder den.

Jackpot lægger op til megen åbenhed, og det forstår jeg godt en igangværende virksomhed der søger medarbejdere skal være, men noget der er på idé-planet skal vel beskyttes i nogen grad i de indledende dialoger?

Kære Jens & Co.

Nu er mit projekt IT-baseret, og så er det jo meget godt der er så mange IT-folk på Amino, men jeg kunne også tænke mig at Amino kunne bruges til at komme i kontakt med business angels og andre investorer. Idéen med fysisk møde er jeg ikke sikker på vil fungere uden en eller anden selekteret sammensætning af personer.

Så er kommentaren fra Mikkel deMib Svendsen.

Ja, jeg kan se at du er meget aktiv på Amino. Jeg forstår godt dit argument om at den der lever stille ikke bliver set og hørt og derfor er ukendt – og det ukendte kan være utrygt. Så håber jeg bare at jeg her i begynderfasen kan overbevise potentielle partnere om at de trygt kan indlede en dialog med mig.

Det jeg søger er en finansiel partner, som mod medejerskab skal skyde penge og/eller arbejde i mit projekt. Den aflønning der kommer af dette vil jo altid været en form for ”provision”.

Jeg vil mægtig gerne have feed-back på problematikken omkring åbenhed og lukkethed i de indledende dialoger mellem idémanden og potentielle investorer.

Idémanden

Fra Copenhagen Baby...
Tilmeldt 12. Apr 06
Skrevet kl. 22:23

Jeg ved sgu ikke om jeg er den bedste til at svare dig på hvor åbent man bør være, men min generelle holdning til det med at fortælle andre om ens projekter er: GO FOR IT!

Det er meget få som kan "snuppe" din ide, tænke den fuldt ud og bruge en masse tid på den uden din entusiasme... Selvfølgelig kan det være lidt lettere hvis det "bare" er en internetside der skal op at stå.

Jeg tror du skal prøve at få så meget med af din ide som du tør når du søger partnere på Amino -det er jo trods alt et forum for iværksættere som alle har en (forhåbentlig) stor respekt for hinanden! Fortæl måske om lignende ting, så folk kan forholde sig til din ide...

/J.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)