Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

regler omkring sponsorater

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en privat dagpleje men er registreret som lønmodtager og har defor ikke noget moms/cvr nummer. Jeg har så 3 hold foeældre hvor de 2 er selvstændige erhvervsdrivende. De vil gerne sponsorer en ladcykel pris. 18000 kr. Mit spørgsmål er så ... gvor meget kan man som firma trække fra i sponsorat til en privat person eller hvordan kan de forære min dagpleje det og samtidig trække det fra på selvangivelsen... 

Knus Majbrit

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan de ikke helt enkelt. Man kan ikke sponsorere sin familie i sagens natur - kun hvis det er nogen helt totalt 3. personer kan man sponsorere efter specielle regler, men absolut ikke en ladcykel til glæde for ens egne børn. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:23

Cookie - John Hannover:

Det kan de ikke helt enkelt. Man kan ikke sponsorere sin familie i sagens natur - kun hvis det er nogen helt totalt 3. personer kan man sponsorere efter specielle regler, men absolut ikke en ladcykel til glæde for ens egne børn

Der er jeg ikke ubetinget enig. Det altgørende argument vil aldrig være et no go pga det er familie. Afvejningen vil altid være spørgsmålet om det kan forretningsmæssigt begrundes contra om det i virkeligheden dækker over en personlig interesse. On det så kan begrundes forretningsmæssigt afhænger af de enkelte virksomheder.

Det er ikke anderledes end at man kan være sponsor for det fodboldhold man selv spiller på - hvis det kan begrundes forretningsmæssigt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:29

du går jo ind i meget udvidede forklaringer - du er vel helt enig i at det aldrig (læs helt generelt aldrig 99,9%) kan forretningsmæssigt begrundes at sponsorere en ladcykel til dagplejemor for ens barn ikke? En reklame for ens firma på ladcyklen til 18.000 kr fradrag vil ikke holde

Jeg vil også klart fastholde, at sponsorat af ens søns fodboldbold eller datters hest vil kræve LAAAANGT bedre begrundelser for det forretningsmæssigt kloge i det, end sponsorat af ren 3.part. Også det går jeg ud fra du er enig i

Jeg synes egentlig den udvidede forklaring om mulighed for sponsorat her forvirrer trådstarter mere end det gavner, men ja - det er vel muligt, om end nok ganske så sjældent og sponsorat med fuld fradragsret af ens eget fodboldhold vil jeg gerne se et par godkendte kontrollerede eksempler på fra skat faktisk - jeg tror det vil ligge i meget små promiller

vh John H

Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:06

Det er ikke min familie, forældrene til mine dagplejebørnSmile1

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:00

det er sponsornes familie - Det er ikke om det er din når du er modtager - men om sponsorne gør det for at gavne familie og ikke for indtjening

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)