Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg håber I vil være behjælpelig med nogle svar.

Ved siden af mit fuldtidsjob, har jeg siden maj 2013 haft en hobbybeskæftigelse med servicering af iPhones (reparationer, udskiftning af skærme og andre dele).

Nu er vi snart ved det tidspunkt, hvor der skal indberettes skat. Jeg ligger under 50.000 kr. grænsen, så jeg er ikke momsregistreret. Hvis jeg har forstået det korrekt, skal min indtjening opgives som B-indkomst, og i forbindelse med det, har jeg et par spørgsmål:

1. Er det så simpelt, at jeg blot modregner alle mine udgifter (f.eks. indkøb af reservedele, værktøj, annoncering osv.) med min omsætning, og dernæst opgiver min nettoindtjening?

2. Skal reservedele, som jeg har købt i 2013, regnes med i opgørelsen for regnskabsåret 2013, selvom jeg stadig har dem på lager?

3. Andet jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:48

1 du skal føre regnskab, indtægter og alle konkrete udgifter ved at skaffe indtægten modregenes og overskud skal du opgive i rubrik 211 i den udvidede selvangivelse som du beder om at få - og i forskud i rubrik 111 fremover

2 Nej dit varelager er en værdi så kun omkostningen til varer du har brugt er med i 2013 uanset hvornår du har købt. Du opgør dit lager 31/12 og trækker værdien af det fra dit køb under 2013 for at finde ud hvad du har haft i omkostning - og samme næste år, så om du har penge i banken eller varer på lager er ikke en udgift og påvirker ikke dit resultat, og som ikke registreret må du ikke kommer under samlet 0 heller

Husk at momsregistrere INDEN du kommer over grænsen, hvis du kan forvente at krydse den som i: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jan 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:57

Tusind tak for et fyldestgørende svar John.

Jeg har indtil videre registreret mine indkøb og salg i et regneark. Det vil jeg nok fortsætte med med mindre, der findes et gratis alternativ, som kan anbefales.

Men kan man et sted finde nogle Excel skabeloner, som man med fordel kan bruge til den slags?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)