Håber der er en eller flere der ved noget om mit problem :)
Hvis man har tabt en sag imod en tidligere lejer af ens bolig, hvorvidt og hvordan ved man så at denne person har lade sit tilgodehavende overgå til LLO, således at de har ret til at opkræve det på vegne af ham?
De har samtidig valgt at beregne renter fra første afgørelse, dette på trods af at der har kørt en ankesag, man kan vel ikke kræve renter fra før ankesagen er afgjort?
Jeg har samtidig været så heldig at depositummet er gået tabt i Scandia Housings konkurs, så indestå heller ikke med pengene, hvad gør man så.
Du kan givet få LLO til at bekræfte at de har overtaget - enten opkrævningsretten eller selve tilgodehavende med dokumentation, så du ikke føler du betaler tilbage til en der ikke har penge tilgode
Jeg tror man kan behøve flere detaljer, men generelt kan renter jo beregnes fra det øjeblik betalingen skulle være faldet - at føre sag eller anke giver ikke i sig selv, at der så ikke kan kræves renter fra den dag beløbet var forfaldent
Surt med Scandia Housing som jo ramte mange, men hvis du er personlig ansvarlig eller som selskab er det, så vil du ikke kunne bruge det, at du har tabt depositummet til noget - idet det vel ikke er Scandia housing som skal tilbagebetale
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg troede ikke man kunne kræve renter når der kørte en sag, man kendte jo ikke beløb der skulle returneres, før sagen var afgjort.
jo han som vandt kendte jo sådan set ofte beløbet, men jo - renter er fra den dato retten mener beløbet skulle være forfaldent, uanset hvor mange instanser man vælger at anke den igennem
Du er langt fra eneste der er ramt af SH konkursen, super ærgerligt, men det er nok bare at komme videre og få betalt for LLO slipper den næppe, selv om der jo intet sker ved at ringe til dem - dog er jeg ganske så uden håb, da de kører sagen for en anden jo - og har rettens ord formentlig ud fra din beskrivelse
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja sagen er tabt, problemet er så bare at jeg ikke har pengene, da jeg er studerende og driver en selskab, der endnu ikke har den fornødne omsætning for at kunne udbetale løn til mig :(
men jeg må tage en snak med dem og finde en løsning.
Ja ved godt der er mange der er ramt af konkursen, og alt det blot for at ejeren kunne leve langt over evne. :(