Jeg er igang med at få stablet en lille importvirksomhed på benene,men har dog lige et spørgsmål vedrørende told. Jeg læste denne tråd http://www.amino.dk/forums/p/540/6021.aspx#6021 og kunne se at man kunne tage kontakt til sit lokale "toldkontor" og få oplyst hvilken toldtarif man skulle betale for at importere den pågældende vare. Jeg tog derfor ned til mit lokale kontor i Odense, men problemet var at personen ikke kunne finde den pågældende i hans register Han sagde derfor at jeg skulle tage kontakt til kontoret i Vejle og få lavet en "mere konkret analyse". Han kaldte det noget specielt, men kan ikke lige huske hvad det hed. Er der nogen af jer der ved hvad han snakker om og om det evt. koster noget? |
Hej
Med hensyn til toldtariffering er vanvittigt vigtigt af man får fat i den rigtige varekode eller risikere man pludseligt at stå med en kæmpe regning for evt. told / antidumpningstold. Jeg utallige gange set at speditører vælger en forkert varekode (sjovt nok altid med ingen eller lav toldsats) men husk det er i sidste ende dig der hænger på den. Du kan faktisk ikke en gang forlade dig på tilfældige oplysninger fra SKAT der er nemmelig ikke juridisk bindende !!
Det toldmanden formodenlig har snakket om er en BTO (bindende tariferingsoplysning) som er den enste farbare vej hvis du vil være 100 % sikker på din varekode. En BTO får du lavet af SKAT på den pågældende vare. På Skats hjemmeside kan du finde BTO blanketen.
Hilsen
Ravn