Hej Aminoer. Jeg står på springbrættet til at springe ud i et nyt iværksætterprojekt(jeg har tidligere startet virksomheder inden for servicefag, altså intet der var internetbaseret) Min forretningsplan ligger i øjeblikket i et væksthus/incubatormiljø og der arbejdes med den. Jeg er i forbindelse med udarbejdelse af denne stødt på nogle emner som jeg gerne vil have belyst lidt nærmere og måske med hjælp fra alle jer. kan i pege på nogle gode communitys som er drevet af en fælles interesse og hvor der laves indlæg og rates på folks handlinger og indlæg/blogs, der der må meget gerne være en form for achivements hvor man belønnes for handlinger/aktivitet på sitet. hvor skaber man den bedste indtjening? er det ved at lade brugerne betale fees eller skabe indirekte indtægter på selve sites fra målrettet markedsføring mod brugergruppen som alle er i den samme uddannelsessituation, herunder reklamer, muligheder for rabatter, gode tilbud. Kan jeg holde bruger/gæst udgiftfri er det nr. 1, men vil gerne belønne aktivitet. Giver det mening? Hilsen manden med den gode ide(HEHE) Jeg søger ikke oplysninger om pointshop eller andre ligende produkter, da jeg som udgangspunkt ikke ønsker medlemsskab hvor der skal betales.
|
ang. dit punkt med communities, kan jeg pege på xplayn.com (fælles interesse i form af gaming) der belønner man sine brugere med brugerniveauer hvor man får mere og mere adgang til siden (læs mere her: http://xplayn.com/212)