Hej, jeg har startet en
webshop i torsdag. Der er bare ingen kunder? Hvad skal jeg gøre?
Der er en hel del du kan gøre :o)
Først og fremmest skal du nok have lidt flere produkter. Derudover skal du nok, som andre er inde på, få lidt på lager. I kategorierne skriver du "disponibel" ud for varerne, men når man klikker ind på dem skal man forudbestille..
Og med den leveringstid du nævner her i tråden, går jeg ud fra at du har tænkt dig at bestille varerne i Kina efterhånden som du får bestillinger. Du skal være opmærksom på at på fredag starter det kinesiske nytår, og der går landet mere eller mindre i stå i 2 - 3 uger. Dvs. hvis du får ordrer vil ekspeditionstiden sandsynligvis være 4 - 6 uger. Så længe er der ikke mange der har lyst til at vente, så hellere handle et andet sted.
Men har du sat Analytics op, så du kan se hvor dine besøgende falder fra? Mit gæt ville være at hvis der skulle være nogen der ikke lader sig afskrække af leveringstiden, så gør de det i kassen.
Det ser ud som om man skal oprette en bruger for at handle hos dig. Hvis man allligevel scroller lidt længere ned, kan man så se at det kan lade sig gøre at lave et hurtigt checkout. Men så sætter du endnu en forhindring op, ved at bede om fødselsdato... Det kan godt være at det ikke er et obligatorisk felt, men hvad laver det så der? Og hvad pokker skal du med den? Jeg ville i hvert fald ikke give den til dig. Ikke at du kan bruge den til noget, men det rager ærligt talt ikke dig hvornår jeg er født 
Men først og fremmest mangler der produkter.
En anden ting du skal gøre dig lidt tanker om, er hvad du gør hvis produkterne laver skade på kundernes telefoner. Jeg kan se at du sælger vandtætte covers (selvom jeg ikke kan finde dem nogen steder). Hvad gør du hvis et eller flere er defekte, og derfor ødelægger kundens iPhone? Billigt kinesisk plastik er ikke altid lige pålideligt, så det kan sagtens ske.
Det samme med Lightning kablerne. Vi kan nok godt blive enige om at de ikke er med en Apple godkendt chip, for så ville de koste en del mere. For ikke så længe side opdaterede Apple deres software, og én af de ting de kan gøre ved disse opdateringer, er at gøre uoriginale Lightning kabler ubrugelige. Det skete i forbindelse med iOS7 opdateringen, og det kommer med 100% sikkerhed til at ske igen. Hvad gør du når / hvis det sker, og de kabler du har solgt ikke længere virker?
Du behøver selvfølgelig ikke at svare, men der er flere ting du i hvert fald bør tage stilling til :o)
Og så lige en tilføjelse: Hvis jeg har ret i at du importerer fra Kina (eller et andet ikke EU land), så skal du import registreres. Og det bliver svært uden et CVR nr.
Jeg tilføjer lige lidt mere, for det ser ud at du er ude på et skråplan. Og det er en ærgerlig start på livet som selvstændig.
Det ser ud til at jeg har ret i at du har tænkt dig at importere fra Kina, og at du med henblik på det første svar i denne tråd, også bør vide at du skal import registreres. Jeg skal ikke blande mig i hvad du gør, men jeg vil da alligevel opfordre dig til at overveje om det er den rigtige vej at gå :o)