Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af Kina ting i Danmark? Lovligt eller ulovligt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, ved selvfølgelig godt at man ikke må sælge kopivarer. Men det er jo kun en kopivare hvis det udgiver sig for at være noget andet. Hvis jeg nu fx. køber 20 iPhone 4 ladere i Kina og sælger dem i Danmark er det så ulovligt? Der står jo INTET sted at det er en Apple lader?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:36

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 22:52

Kasperekas:
Der står jo INTET sted at det er en Apple lader?

Det er nok at  udseendet minder om appel produkt, så er der tale om en kopi.  I øvrigt bør du tænke på den risiko du løber hvis dit produkt forvolder personskade eller  brand

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:29

Hvordan kan det så lade sig gøre at folk sælger ladere der ligner Apple ladere? altså de der hvide. Til billigere end Apple selv gør?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:36

hvordan skal vi vide det? Enten er det snyd og de er ikke blevet opdaget endnu - eller det er ikke noget der ligner nok til at det er snyd - eller det er fra udlandet hvor kontrollen er mindre eller eller  eller 

Der er masser af kopivarer på nettet-  bare søg replika watches - masser af dem opdages, DK er bedre til at slå ned end mange andre - apple er skrappe til at hold øje og sagsøger lystigt og man taber - lige som varen kan være med fine mærker om E-mærke osv men ikke være elektrisk sikret og give brand  - men vi kan altså ikke hjælpe dig med, hvordan det kan være der sælges snyde varer på internettet - det burde ikke være en stor overraskelse

spørgsmålet fra dig må være: Vil jeg tage den risiko - se varen konfiskeret i danske told (det gør de hvis de spotter fakes) - eller måske blive anklaget af Apple og skulle af med alle penge og en stor bod osv - de køber aldrig en historie om "jeg vidste det ikke" - Det er kun dig der kan tage den beslutning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. May 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:47

Hej, Jeg er ikke sikker på hvordan det er med reglerne omkring de opladere men jeg ved at fx eStuff har en mere eller mindre identisk udgave som sælges til en fornuftig pris. De sælges blandt andet i Eplehuset og jeg vil tro de enten har fået lov af Apple eller har undersøgt om der er patent. Men i hvert fald vil jeg nok anbefale dig at bruge dem. Jeg ved godt de koster en anelse mere end dem fra Kina men du er sikret god kvalitet og jeg vil tro du sikre dig problemer angående kopier.

Mvh. Dennis

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)