Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tjen penge på dine tekster

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hej Aminoer

Jeg lancerer snart et nyt site, hvor du kan tjene penge på dine tekster.

Kort fortalt er det en markedsplads hvor tekstforfattere og skribenter kan sælge deres tekster.

Det kan være korte eller lange produkttekster, webartikler etc.

Det er gratis at oprette en profil og ligge sine tekster til salg, og du bestemmer selv prisen.

Har det interesse så send en mail til lars@conseo.dk

God dag

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Fra  Conseo Skrevet kl. 23:42

Så er der en 5-6 tekstforfattere, så der bliver sikkert udgivet nogle tekster her i weekenden. Siden lanceres i næste uge, så du kan stadig nå at være med fra start og tjene penge på dine tekster.

her er en video der kort forklarer hvordan konceptet virker.

Sitet kan i øvrigt ses på http://webtrader.dk/ (selvom det ikke officielt er lanceret endnu)

God weekend

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 23:50

Spændende koncept Lars Skype-Wink

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 00:26
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Det er ikke fordi, det er relevant for mig personligt, men jeg forstår ikke umiddelbart dit koncept? Hvordan adskiller din side sig fra tekstforfattere, der udbyder deres billige ydelser her på Amino? Hvorfor skal man være interesseret i din side fremfor Amino? Du lancerer en ny side, hvor man kan tjene penge som forfatter af tekster - og det kan man ikke her på Amino? Eller hvad?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 00:38
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Lyder interessant. 

Jeg har læst din FAQ igennem, men kunne ikke rigtigt finde ud af, om samme tekst kan sælges flere gange? Hvad er reglerne vedrørende dette?

Desuden kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor meget der rent faktisk bliver lagt oven i prisen, som køber ser? Lige nu skriver du blot, at der bliver lagt et gebyr oven i. Jeg synes, at du bør være lidt mere gennemsigtig på dette område. 

Sidst men ikke mindst, kan jeg ikke lade være med at tænke på, om der ikke også burde være en "Ja tak, jeg vil gerne købe tekster"-knap ved siden af "Ja tak, jeg vil gerne tjene penge på mine tekster"-knappen? 

Anyway, jeg ved godt, at du ikke spurgte efter feedback, men jeg håber at du har det okay med, at jeg alligevel lige gav lidt feedback på de ting, som jeg lige kom i tanke om, da jeg først så siden.

Men det lyder som et fedt koncept. Er det din idé, at holde det udelukkende til det danske marked

Jeg vil i hvert fald alt andet lige helt klart holde øje med sitet, og det er fedt for en gang skyld at se nogle aktører i Danmark på dette område! 

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Fra  Conseo Skrevet kl. 08:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Volt & Volume

Jeg tror ikke du har set videoen jeg postede?

Men kort fortalt, så adskiller det sig ved at her kan tekstforfattere skrive en tekst, og lægge til salg. Det vil sig at de skal skrive en tekst der ikke er bestilt eller solgt.

Konceptet er at du opretter en profil, og kan derefter skrive/uploade tekster. Ved hver tekst angiver du x antal keywords, og din pris for teksten.

Ex: du skriver en tekst på 400 ord om kaffemaskiner. Du angiver så at ”keywordet” er kaffemaskiner og at du skal have kr. 200,- for den.

Nu kan interesserede kigge sitet igennem og læse teksten, og købe den hvis de er interesseret. Når de køber den betaler de med visa kort inkl. Et gebyr, og har her efter eksklusiv ret til teksten. Ydermere får de siden/URL’en redirectet (301) til en valgfri URL.

Fordele for dig:

Du kan skrive en masse tekster og ligge dem til salg. Des bedre de ranker, des større chance for et salg, og des mere kan du tage for dem.

Ex: du skriver en tekst om kaffemaskiner. Jeg har så et projekt om kaffemaskiner (kunde og/eller affiliate etc), og i min research googler jeg relevante søgeord, og finder teksten. Hvis den allerede ranker nr. 7, så har den en stor værdi for mig, så jeg vil være villig til at give f.eks. kr. 700 for den, da jeg både får teksten, men også redirectet siden til min blog/shop etc.

Ulempe for dig:

Du skal skrive teksterne på forhånd, og kan risikere at der enten går længe før de bliver solgt eller i værste fald at de ikke bliver solgt.

Det vil sige at nogle tekster som omhandler produkter/ydelser med stor avance kan sælges dyrere end hvis man blot bestilte teksten direkte hos dig.

(har lige snakket med en kunde som sælger produkter der koster op til et 6 cifret beløb, og han vil gerne give en 5-6.000 kr. for sådan en tekst hvis den rankede godt i forvejen :)

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Fra  Conseo Skrevet kl. 10:07

Hej Sunet

Tak for feedback, det er altid velkommen.

En tekst kan kun sælge en gang. Når en bruger lægger en tekst på sitet er det stadig hans, men når en køber melder sig, så overdrages brugsretten til køber, og teksten "fjernes" fra Webtrader og URL'en redirectets til køber.

Det er ikke helt besluttet hvor meget der lægges oven i. Lige nu er der kr. 50, men jeg overvejer at lave det som en procentsats. Nu vil jeg lige have nogle tekster på, og så se hvad prislejet bliver, og så finde en god løsning som alle parter er tilfredse med.

Og igen tak for feedback, det sætter jeg pris på.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:25

Sjov ide. Held og lykke med det Big Smile

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Fra  Conseo Skrevet kl. 14:32

Tak skal du have Remy :)

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 00:00

Sjovt, tænkte selv på dette koncept i løbet af efteråret. Spændende initiativ Lars Smile.

Jeg tænker dog bare, at det må give duplicate content, hvis den pågældende tekst både ligger på købers URL og webtrader?

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)