Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Robert Kiyosaki helt galt på den ??

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:
Sådan foregår det ikke. Det er ikke affiliate marketing, men multi level marketing.

Nej, det ved jeg godt. Årsagen til mit gæt på den front, er, at jeg på et tidspunkt stødte på sådan en MLM webshop. Jeg kan ikke huske navnet, men det var noget med brugernavn.navnpåmlmfirmaet.com. Den shop lignede mlmfirmaets egen shop på en prik. Jeg har desuden selv engang vlret involveret i noget hybrid-mlm halløj, ved navn SFI.com, hvor de havde en tilknyttet webshop. TripleClicks mener jeg. Købte folk igennem siden udenfor et referral link, tjente kun firmaet og sælgeren på det. Var det derimod med referral link, fik jeg eller en anden en luns af kagen. Vi satte ikke selv priserne, det gjorde sælgeren.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Charly Olsen:
Det er vel mere omvendt, i hvert fald herinde på Amino. Det er MLM-fans, der opretter en tråd og lovpriser systemet: EFTERFØLGENDE er der så en del brugere, der påpeger alle fejlene ved konceptet.

Hvad skulle MLM-fans ellers gøre? Tale dårligt om konceptet? Det ville da være en mærkelig form for markedsføring - men selvfølgelig en ny vinkel. :-P

De postulater, der fremsættes om MLM, er for det meste helt eller delvist faktuelt forkerte - men det stopper ikke folk i at blive ved med at fremsætte de samme postulater igen og igen, uden at tage hensyn til den nye information de evt. måtte få i en debat. 

Jeg tror det, der forvirrer folk er, at man i MLM markedsfører BÅDE produkter OG et forretningskoncept. 

Det svarer lidt til, at McDonalds franchisetagerne kunne minimere tilbagebetalings-procenten af overskuddet ved at skaffe nye franchisetagere - så ville man også blive spurgt, om man var interesseret i at høre om franchise-konceptet, samtidig med at man bestilte en Big Mac. (sådan meget forenklet sat op) 

Og så ville man nok også, lige som med MLM, se indlægdiverse fora om, hvor fantastisk franchise konceptet er. ;-)

  

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Charly Olsen:

Det er vel mere omvendt, i hvert fald herinde på Amino. Det er MLM-fans, der opretter en tråd og lovpriser systemet: EFTERFØLGENDE er der så en del brugere, der påpeger alle fejlene ved konceptet.

Jeg er nu langt fra enig med dig, bare se tråden her. Tråden handler om Kiyosaki, jeg har ikke hørt om hans Amway eventyr, og der er intet link til det, så man kan se hvad det er der snakkes om. Det undre mig, for havde det været den modsatte vej krævede man selvfølgelig beviser.

De brugere der så "påpeger" fejl, ja hvis man nu var enig i måden der arbejdes på, så kunne jeg forstå denne påstand, men ofte syntes jeg vi taler i 2 forskellige verdener. Hvis "vi" fans som du kalder det...wierd ordvalg....forklarer hvordan vores forretning er bygget op, så kommer der ofte nogle helt andre synspunkter,  istedet for at dialog'en handler om hvordan vores forretning er bygget op. Så jeg oplever ofte at nogle af de "fejl" der påpeges ikke har trit med nutidens forretning, i hvert fald ikke de MLM forretninger jeg kender.

Er det forkert at anbefale noget jeg selv bruger? Er det forkert at jeg tjener penge på min webshop?  Hvis du havde en paradis is og ejererne pludselig kom og fortalte dig at du kunne få en fortjeneste ved at hjælpe en paradis is i nabobyen er det så uærligt? 

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)