Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ADWORDS vs AVANCE

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ret ny i adwords og har min egen lille "teori", og vil lige høre om der er hold i den ;)

Betaler ca 2kr pr klik på adwords annoncen og hvis vi siger at der ca er 1% der køber af dem der kommer ind via adwords annoncerne (mener jeg har læst at man skal regne med 1% hvis det spiller ret godt (og det er vist højt sat)?

Så skal men jo lægge 200,- i annonce penge for hver gang der er et køb.

Vil det så sige at man skal have en avance på over 200,- pr kunde køb i ens shop?

Ja det er vist penslet ud men er der noget jeg overser, for jeg kan se at MASSER af adwords annoncer ligger på over 2 kr. pr klik og umiddelbart så tror jeg ikke at de shops sælger for mere end 3-400kr pr kunde køb, ergo fortjeneste på mellem 100-200 og så er det jo en MINUS forretning?

Ved godt at overstående er lidt firkantet sat op ;)

Er det langt højere end de 1% man får ind via adwords der ender i et køb ?

WHAT AM I MISSING? ;)

Tilmeldt 8. Oct 08
Indlæg ialt: 38
Fra  Kviik.dk - 3 Web Tilbud Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med her..

Iværksætter
Kviik.dk - 3 web tilbud 

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Jeg er ret ny i adwords og har min egen lille "teori", og vil lige høre om der er hold i den ;)

Betaler ca 2kr pr klik på adwords annoncen og hvis vi siger at der ca er 1% der køber af dem der kommer ind via adwords annoncerne (mener jeg har læst at man skal regne med 1% hvis det spiller ret godt (og det er vist højt sat)?

Så skal men jo lægge 200,- i annonce penge for hver gang der er et køb.

Vil det så sige at man skal have en avance på over 200,- pr kunde køb i ens shop?

Ja det er vist penslet ud men er der noget jeg overser, for jeg kan se at MASSER af adwords annoncer ligger på over 2 kr. pr klik og umiddelbart så tror jeg ikke at de shops sælger for mere end 3-400kr pr kunde køb, ergo fortjeneste på mellem 100-200 og så er det jo en MINUS forretning?

Ved godt at overstående er lidt firkantet sat op ;)

Er det langt højere end de 1% man får ind via adwords der ender i et køb ?

WHAT AM I MISSING? ;)

Hejsa

Umiddelbart har du ret i din firkantet beregning, men så enkelt kan det ikke stilles op.

Nogle webshops har konverteringfrekvenser på 2-3 % mens mange gode har 7-9 %. Så det kan sagtens lade sig gøre at få optimeret denne, men kræver selvfølgelig at man arbejder med det.

Derudover tester man hele vejen igennem på hvilke søgeord, der giver den laveste konvertering og inaktiverer dem som ikke generer overskud.

Og til sidst skal du jo også se AdWords som et værktøj til at få nye kunder og så måske fastholde dem med nyhedsbrev eller andet og dermed kan du jo lave gensalg til samme kunder uden at de skal ind via AdWords.

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra Helsinge
Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 142
Fra  Optimerditfirma.dk Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)