Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Jeg bor i en svinesti"

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det gør jeg altså så ikke.. men jeg blev endnu engang ringet op af et firma som udsender gratis prøvepakker med rengøringsmidler. Okay, for det første har jeg hvad jeg skal bruge af den slags, og for det andet kan jeg være sikker på at blive telefonspammet af en sælger efterfølgende. Det gider jeg bare ikke.

Så jeg brugte som sædvanlig "bruger ikke"-metoden.

Sp: Kunne du tænke dig en gratis prøvepakke med rengøringsmidler?
Sv: Nej, den slags bruger jeg ikke.
Sp: Hvorfor ikke?
Sv: Jeg bor i en svinesti.
Sp: Og du kunne ikke tænke dig at lave om på det?
Sv: Nej, jeg kan godt li' at der er beskidt.

Her begyndte det at blive svært at holde masken fordi der var 3 kollegaer omkring mig der begyndte at grine af mine svar. Damen i telefonen var heller ikke helt overbevist - og hun hørte helt sikkert latteren i baggrunden. Men hun forsøgte sig kun én gang mere, og lod mig så slippe og ønskede mig held og lykke med min svinesti.

Metoden virker hver gang, men det er ikke altid man får sådan en griner ud af det som vi gjorde her på kontoret :) 

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 12:20

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:30

hehe, telefonsælger er en af de sjove udfordringer for en iværksætter.

Men jeg kan nu godt lide din tilgang til denne situation. 

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 12:30

Jeg har ikke noget med siden at gøre, hvis det er dét du prøver at spørge om på en lidt kryptisk måde. 

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Sønderjylland
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 13:06

Hej Amino's

Når jeg selv bliver ringet op af en telefon sælger, så forsøger jeg altid selv at sælge noget til ham. Det kan være en gammel cykel eller noget andet gammel ragelse jeg gerne vil af med. Og så ender det som regel med at vi hyggesnakker om salgs tekniker via telefon og andet.

MVH Hans Poulsen hans@kinedic.dk www.kinedic.dk
Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 13:39

Det var det :-)

Teknikken er i hvert fald helt ens.... Jeg tror egentelig at jeg også vil til at bruge 'vi bruger ikke'...

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:50

Jeg er begyndt at bruge:

"Du har 30 sekunder til at gøre mig interesseret."
Lad sælgeren tale i præcis 30 sekunder.
"De 30 sekunder er gået - det har ingen interesse."
Røret på uden at vente på svar.

På den måde bruger man ikke ret meget tid på det, men får samtidig mulighed for at scanne, om tilbuddet mod forventning skulle være godt.

mvh Hans

Fra Sønderjylland
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 16:00

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:

Røret på uden at vente på svar.

Jeg kan godt følge taktikken, men kan ikke lade være med at tænke på at der sidder et meneske i den anden ende som udfører et slags arbejde, og jeg har ikke lyst til at være uhøflig.

Jeg kan ikke lide at være ubehagelig, og jeg syntes ofte at det godt kan lade sig gøre at være afvisende og samtidig få en god snak.

MVH Hans Poulsen hans@kinedic.dk www.kinedic.dk
Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 16:11

hej

Jeg har eksperimenteret med mange afslag. Og jeg er kommet frem til ét, der virker hver gang Big Smile  Og så er jeg oven i købet høflig og flink ved den, der ringer. Jeg starter simpelthen med at sige "nej tak". Det kan man svare til alt. Det gentager jeg igen indtil sælgeren i den anden ende holder en pause. Så siger jeg "Ha en god dag". Så plejer de at sige "farvel". Den virker hver gang og tager under 30 sek. Men jeg får selvfølgelig ikke hørt tilbuddet - men det gør mig nu ikke noget.

Jeg har i øvrigt momsregistreret mig uden telefonnummer - dvs. jeg nu står uden telefonnummer på cvr.dk. Så jeg får faktisk ikke så mange opkald som jeg har hørt andre gør.  Det trick er hermed givet videre.

Hilsen Louise

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 09:57

Hejsa.

Hvordan definerer eller identificererer i en telefonsælger?

Jeg ringer eksempelvis ud, når jeg skal tale med potentielle kunder omkring kundeserviceteknologier, og jeg ville da blive ked af, hvis jeg blev mødt potentielle kunder, som opførte sig på den måde.

Min indledning består som oftest i en kort præsentation af mig og hvilke fordele andre virksomheder har opnået, hvorefter jeg forklarer, at jeg i den forbindelse gerne vil stille nogle spørgsmål til deres virksomhed for at høre, hvorvidt teknologierne og kompetencer i det hele taget kan have interesse for pågældende virksomhed.

Ville jeg blive opfattet som en telefonsælger, hvis eksempel kunne findes i vibrugerikke.dk?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)