Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er Web 2.0 ???

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg nu surfet lidt rundt for at få en forklaring på hvad Web 2.0 er. Nogen steder står der at det handler om enkle overskuelige sider. Andre steder at det drejer sig om at brugerne skal levere indhold.

Nogen der har enmere præcis definition ?

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 13:58

Alle har sin egen definition, så nej.. og kig i arkivet, emnet har været oppe talrige gange :) 

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:55

Web 2.0 er en kombination af nye applikationstyper, bygget på eksisterende teknologier, og så en ny måde at tænke brugerinteraktivitet - "community-feel", ind. Teknik og sociale aspekter.

Dertil kommer så en række dogmer, som ofte er forbundet med Web 2.0, herunder en bestemt desigstil.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:09

Første gang jeg så et site og tænkte "Det er sgu da det her de mner med web 2.0" er da jeg var inde på www.squidoo.com

Sitet består af artikler som folk selv skriver, og hvor de linker til hinandens artikler m.m. Adwords er sat i system så man ikke selv skal have en konto, men alligevel får del i annonceindtægterne fra disse. Har selv lavet denne artikel: http://www.squidoo.com/designwatches/ 

Kombinationen af brugervenligheden og hvor intgreret en del af websitet brugernes contributions er, synes jeg skriger Web 2.0

Men en definition er det vel ikke.

Mvh Jesper

Fra Ølstykke
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 205
Fra  Webjuice.dk Skrevet kl. 15:19

Jeg forstå web 2.0 - som sider hvor indholdet er skabt af brugerne 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:21
Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 15:27
Ja, der er sq mange ting inde over det udtryk.... men jeg vil bestemt være uenig med dem der mener Web 2.0 er enkle sider - for der er uhyggelig langt imellem brugergenereret sider, der også er overskuelige. Faktisk mener flere at dårligt design er ved at overtage webbet, pga. alle det brugerindhold der ofte er. Well - på den visuelle side er der sådan noget som spejlning af ikoner m.m.... en design stil hvor alt er blødt og spejlet i jorden. Du kan gå ind og se instruktionsvideoer om det på Youtube fx.. Personligt er jeg rimelig træt af difinitionen, for man skal virkelig lede langt efter så overhypet et ord som Web 2.0. Men kort og godt - så er Mikkel Demib's svar nok det mest præcise...

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)