Hej! Flere B2C kunder ønsker fra tid til anden, at få forsendelser sat i deres udhus, kælder skakt etc. Ved f.eks. postdanmark kan dette jo nemt opfyldes ved at sende pakke som flex levering som giver dem lov til at stille pakken på et forudangivet sted. Vi har dog været tilbageholdende med at bruge denne service, da jeg er noget i tvivl om hvem der har ansvaret for pakken, indtil kunden har den fysisk i sine hænder... Hvordan forholder ansvaret sig, hvis nu pakken bliver væk (aflevert i forkert garage, stjålet etc.). Er der nogen som har nogle erfaringer med det eller kender reglerne? Hvordan dokumenterer postdanmark at pakken er afleveret? Som udgangspunkt kan et firma såvidt jeg ved ikke fraskrive sig ansvaret for forsendelsen, inden denne er afleveret til kunden (og hvornår er den så det i dette tilfælde)... Er det anderledes hvis kunden aktivt beder om at pakken stilles et bestemt sted? /Henrik |
Flex levering - Ansvar?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)