Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Statsforvaltningen og en masse papirer.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Asperup
Tilmeldt 8. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en ung 17 årige. Der har brug for lidt hjælp til opstarten af egen firma.

Jeg skal have udfyldt en masse papirer for at få tilladelse fra Statsforvaltningen, og ville høre om nogen af disse papirer allerede findes i skabeloner?

eller skal man have skrevet dem selv het fra bunden af? Er klar til at gå i krig med det hele.

• En grundig beskrivelse af virksomheden og dens formål.
  • Den mindreåriges grundlag for at drive virksomheden (uddannelse/erfaring m.v.)
  • Virksomhedsform 
  • Budgetudkast, herunder:
    • Behovet for start- og driftkapital, herunder størrelse af udgift til varelager
    • Forventet årlig omsætning
    • Udgift til forsikring
    • Afgifter
  • Oplysninger om den mindreårige har behov for at optage lån/købe varer på kredit,
  • Hvem der skal forestå regnskabsføring, herunder momsregnskab,
  • Om den mindreårige skal ansætte medarbejdere i virksomheden,
  • Eventuelle risici ved virksomheden.
  • Kopi af forældremyndighedsindehavernes og den mindreåriges seneste årsopgørelse fra SKAT.
  • Om forældremyndighedsindehaverne er indforstået med at indestå for ethvert krav, der måtte opstå i forbindelse med barnets erhvervsudøvelse.  
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:33

Mig bekendt er det forskelligt fra statsamt til statsamt. Der findes hvis nogle som kører med standarder men andre (vist flest) som ikke gør og bare vil ha ting lavet personligt. Det var ex svaret fra Københavns statsamt da jeg hørte dem direkte for ca 2 år siden

Læs evt om STATSAMT OG DISPENSATION - din gode liste er med nu nederst, da den er 100% fra hvad amtet kræver - med eller uden skabelon

Held og lykke med det i alle fald - forvent alt fra 6 til 14 ugers ventetid

John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Asperup
Tilmeldt 8. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:14

Mange tak for din hurtig svar.

Læser det hele igennem. :)